• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Pillson
    Muminski skrev 2008-08-10 19:38:39 följande:
    Min burk var 350 gram. Så då var det inte skedarna det var fel på. Märket på smöret var Skippys. Vilken sort hade du?I övrigt var det ju så supergott!!
    jag har inte skippy utan en som heter missisippi belle (med crunch) och visst är det gott!!!
  • devega

jag rasar i vikt och mitt humör är på topp, MEN ... jag luktar svett (har jag aldrig gjort tidigare förutom vid mens), har dålig andedräkt och nr 2 är konstigt. hoppas man inte stinker ner hela sin omgivning ...

• Maddisen80

Grattis till din viktminskning,det är ju jättebra jobbat, härligt att det gå bra
    leende guldbruna skrev 2008-08-10 18:35:05 följande:

Tjohoo!!Gått ner ett kg första v!! Funkar jättebra. men har dragit ner på kotletterna.men blomkålen fortsätter jag med fast idag provade jag "moset" med broccoli istället.t o m killarna vart sålda på den var å handlade typ ölkorv idag fast chorizo smak 0-1 kolh / 100 gram utifall att jag blir sugen.fast jag har inte varit det hitills.Jag stinker oxå apa i munnen skönt att det kanske går över,lever på hoppet .lycka till !!
  • Mary Cherry

Finns det nån ställe på nätet där man kan skriva i allt man äter så att man ser hur mycket kolhydrater man får i sig på en dag? Jag vill inte betala nått.

• Lemone
    Svar på #723
    är inte helt med på allt men jag tror att det är så att kroppen rensar.

Det är bara att dricka vatten.
  • Innerjoin

Mary Cherry skrev 2008-08-11 12:25:22 följande:

Finns det nån ställe på nätet där man kan skriva i allt man äter så att man ser hur mycket kolhydrater man får i sig på en dag? Jag vill inte betala nått.
    Japp!
    www.minmat.net
  • Mary Cherry
    Innerjoin skrev 2008-08-11 16:29:56 följande:
    Mary Cherry skrev 2008-08-11 12:25:22 följande:Japp!www.minmat.net
    Tack! Jag har höftat en del, men idag har jag ätit ungefär 6% kolhydrater, 18% protein och 76% fett.
  • Linda1976

Hej tråden!! Det är hopplöst att ha semester och äta på olika ställen.... Var på SAABmuseét igår.... Dagens där: köttbullar&mos, vårrullar&nudlar, vegbiff&pasta.... GAH!!! Vad fan gör man.... Äter köttbullar och mos och tänker på annat.

SKIT.

Jag längtar till måndag, jobb, vardag och MATLÅDOR!!!

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Egensinnig

Hej hej! Får en nykomling hänga på tråden?
    Började köra igår och hade en tuff dag med huvudvärk o trötthet Tyckte jag åt ordentlgit men självklart ett minimum kolhydrater. Idag hade jag tappat 2 kg från igår!? Konstig våg eller kanske tappar man vätska första dygnen?

Håller med Linda - ursvårt på semestern, lättare när man har fasta rutiner. På mitt jobb finns en salldsbuffe som är superbra och brukar rädda mig. Har kört liknande kur en gång innan men inte lika strikt som jag tänkt mig nu.

Hur har eran vikt rört sig när ni la om kosten till LCHF?
    Eller ska en sådan fråga läggas i vikttråden?

• Linda1976

Hello dear!!

Japp, man kan lätt tappa 2 kilo första dygnet, speciellt om redan känner sig  svullen och semesterpluffsig, haha....

Vikrgrejer funkar bra här, tror inte vikttråden är så superaktiv. Eller vad vet jag, jag har inte vägt mig på läääänge, i ren självbevarelsedrift alltså! Risken finns för tankar som "buhuhuhäää.... det är inte lööööönt, ge mig lite chips"

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
Svar på tråden LCHF tråden 3