• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Ansapansa

hej hej! Anna heter jag och jag ha börjat med LCHF. ååå vad bra det går.!!!! har gått ner 2kg på två dagar..visst bara vatten med det går neråt!!!

i kväll ska vi äta fläskfile,blomkål och gräddsås. till mys framför tv ska vi ha ädelost!!! MUMS

• Dame72

Idag börjar 5:e dagen.
    Har inte räknat kolisar, men känner på smaken i munnen vart jag är Även maken klagar. Och kissar....

Igår var vi på vift hela dagen.
    Frukost på äggröra och ost. Grädde i röran.

Lunch på MAX. Lowcarb burgare med sallad till.

Mellis på en parkering. Fet yoghurt med lite hallon, mixat.

Räk och ägg sallad på Liseberg.

Kvällsmat blev för mig kycklingvingar på burger king. Maken beställde två burgare utan bröd.

Men jag var hungrig. Alldeles för lite fett under dagen. Så idag har jag huvudvärk igen. Får ladda med extra mkt idag istllet tror jag visst.

Men min mage är underbar! Beter sig som en mage bör göra (antar jag). Så skönt. Har även slutat med Omeprazolen för magkatarren och känner inget spec där heller.

**Jag VET vad jag pratar om**
  • Dame72
    Dame72 skrev 2008-08-15 11:30:30 följande:
    Idag börjar 5:e dagen. Har inte räknat kolisar, men känner på smaken i munnen vart jag är Även maken klagar. Och kissar....Igår var vi på vift hela dagen. Frukost på äggröra och ost. Grädde i röran.Lunch på MAX. Lowcarb burgare med sallad till. Mellis på en parkering. Fet yoghurt med lite hallon, mixat.Räk och ägg sallad på Liseberg. Kvällsmat blev för mig kycklingvingar på burger king. Maken beställde två burgare utan bröd. Men jag var hungrig. Alldeles för lite fett under dagen. Så idag har jag huvudvärk igen. Får ladda med extra mkt idag istllet tror jag visst. Men min mage är underbar! Beter sig som en mage bör göra (antar jag). Så skönt. Har även slutat med Omeprazolen för magkatarren och känner inget spec där heller.
    Och för mkt sallad.....men ändå en ganska lyckad dag för att vara på vift och inte ha med sig nåt hemmifrån, mer än mellis och nötter.
  • Muminski
    Ansapansa skrev 2008-08-15 11:23:23 följande:
    hej hej! Anna heter jag och jag ha börjat med LCHF. ååå vad bra det går.!!!! har gått ner 2kg på två dagar..visst bara vatten med det går neråt!!!i kväll ska vi äta fläskfile,blomkål och gräddsås. till mys framför tv ska vi ha ädelost!!! MUMS
    Oj.. 2 kg på 2 dagar.. där ligger man i lä

Dame 72, skönt att slippa omeprazolen.
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Muminski
    Dame72 skrev 2008-08-15 11:31:54 följande:
    Och för mkt sallad.....men ändå en ganska lyckad dag för att vara på vift och inte ha med sig nåt hemmifrån, mer än mellis och nötter.
    Ja det var bra gjort måste jag säga!
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Innerjoin
    Dame72 skrev 2008-08-15 11:30:30 följande:
    Idag börjar 5:e dagen. Har inte räknat kolisar, men känner på smaken i munnen vart jag är Även maken klagar. Och kissar....Igår var vi på vift hela dagen. Frukost på äggröra och ost. Grädde i röran.Lunch på MAX. Lowcarb burgare med sallad till. Mellis på en parkering. Fet yoghurt med lite hallon, mixat.Räk och ägg sallad på Liseberg. Kvällsmat blev för mig kycklingvingar på burger king. Maken beställde två burgare utan bröd. Men jag var hungrig. Alldeles för lite fett under dagen. Så idag har jag huvudvärk igen. Får ladda med extra mkt idag istllet tror jag visst. Men min mage är underbar! Beter sig som en mage bör göra (antar jag). Så skönt. Har även slutat med Omeprazolen för magkatarren och känner inget spec där heller.
    Köpte du räk-och äggsalladen på Liseberg? Var? Vi ska dit i morgon, så jag funderar på vad vi ska äta....Finns något kebabställe med va? Där borde de ha något som funkar....?
  • arianne03
    Nilsson1 skrev 2008-08-13 20:11:28 följande:
    Jag har äntligen börjat å använda minmat.net...Skriver varje dag. Men jag undrar varför inte mina dagliga intag stannar kvar sen på sidan när jag e klar å har tryckt spara ? Ja iaf så får man ju så mkt mer koll !! Jag såg att ni snackade om antal kollisar..jag äter totalt 12 gram kollisar per dag oftast. Blev rädd över att d faktiskt va så lite..men det är ju bra i denna livstil ! Såhär såg min tabell ut..Kollisar : 3 procentProtiener : 19 procentFett : 78 procent..Vad tycker ni ?
    Testa kroppskoll.se
  • Dame72
    Innerjoin skrev 2008-08-15 11:40:25 följande:
    Köpte du räk-och äggsalladen på Liseberg? Var? Vi ska dit i morgon, så jag funderar på vad vi ska äta....Finns något kebabställe med va? Där borde de ha något som funkar....?
    Hej!
    Vi köpte på Trabello tror jag det heter. Men den var sådär....Men jag tror även Järnvägsrestaurgangen hade sallad för samma pris (99 kr). Annars, gå in på Liseberg.se så finns alla restauranger och cafeers menyer där. Så kan du kolla in precis.
  • Dame72
    Muminski skrev 2008-08-15 11:33:04 följande:
    Ja det var bra gjort måste jag säga!
    Tack tack. Det går ju bara man vill!
  • Ansapansa

alltså min sambo ska haka på detta, men i stället för potatis,pasta ris mm behöver han någon mycket mättande(har sagt att det räcker ofta med en härlig gräddig sås,kött och lite grönsaker) men han tycker inte att det räcker. Han jobbar på posten och är hungrig som en häst varje dag

vad äter ni till köttet och såsen?

Svar på tråden LCHF tråden 3