• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Linda1976

Jag läser som en kratta och glömmer kommentera: HAR DU FIXAT HÅRET!!! Jag vill se!!

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Egensinnig

Kaiza o Leende guldbruna - jag fick diagnos diskbrock i ländryggen för 2 år sedan ( 3 stycken!!) Och till mig sa de att smärta är iten farligt - träna ändå. Hur knäppt det än lät så stämde det. Fick tag på en sjukgymnast som gav mig ett 20 min program som jag körde hemma på golvet varje dag. med stor möda i början men till lsut funkade det. Fick dessuotm en övning som jag skulle göra en gång i timmen under vaken tid för att avlasta diskbråcken. Otroligt effektivt.Hade precis samma symptom som ni beskriver. Nu har bråcken självläkt. har fortf kass rygg men itne så akutont som då.

• Egensinnig

Linda - sushi LCHF blir ju sashimi! Hået är faktisktr riktigt snyggt. Ska bli kul att matcha galsögon till det
    Ska be A ta en bild så jag kan lägg in
    Ibland är det skönt m lite egentid......
    Vi har varit på Borås djurpark idag - kul!

• Linda1976
    Svar på #844
    Vad åt du på Borås djurpark? Där finns ju bara typ våfflor, glass och godis....

När vi var där hade vi med fika, men ändå - lite trist....
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Egensinnig

Jag åt en halv kycklingfilé från min mors tallrik o drack vatten. Åt en feeeeeet lunch innan vi åkte( räkor, ägg, sparris o säkert en dl citronmayo) o var inte hungrig. Mebn sen en massa ost med smör hos snygg-broren

Idag har jag bara fått i mig 7 gram kolisar - är det dåligt? Borde jag försöka peta i mig mer?

• Linda1976

7 låter väldigt lite? Ät lite tjockyoghurt med bär eller nåt tycker jag!

• Egensinnig

Men jag känner mig mätt o belåten? kan jag inte bara ta en Dajm imorn för att kompensera? hahahoho, möhöhö...hihi

• Linda1976
    Egensinnig skrev 2008-08-15 20:48:37 följande:
    Men jag känner mig mätt o belåten? kan jag inte bara ta en Dajm imorn för att kompensera? hahahoho, möhöhö...hihi
    Det ger du fan i!

Känner du dig nöjd så ät inte mer. Vissa LCHFtalibaner äter ju typ bara kött&smör. Du kanske skulle bli en sån?
  • Egensinnig

Ja eftersom jag mår bra o inte är hungrig så sparar jag mig till imorn. Har minskat 5 cm i midjan sen i måndags men det är väl vätska o svullnad som lättat.

A tog typ 100 bilder idag, 92 på djur 5 på M o 3 på mig bakifrån så man bara ser min stora rumpa Ja se karlar....men han tycker jag är snygg i håret iaf
    Ska fixa en bild imorn

Hur går det för dig o hur mår du?

• Muminski
    Egensinnig skrev 2008-08-15 20:48:37 följande:
    HAAHAHAHA, Det var nog dagens bästa

Ang diskbråcket... HUR gick de där övningarna till, kan du beskriva dem i skrift?? Jag har en övning jag ska göra.. ligga på mage och höja upp överkroppen med händerna som är placerade i axelhöjd på golvet och titta upp i taket..detta för att sträcka ut ryggen... eftersom jag böjer på mig mycket ska jag kompensera detta.,. och så stretcha..

Det som känns så konstigt är ju att jag promenerar MASSOR, puttar min tunga vagn upp för långa backar och ändå är jag så otränad??? Hmmmm.. Vill så gärna ha en crosstrainer alltså!! Kan man inte få bidrag till en sån

Ostrullar...hmmm... ost är gott men jag får ju så mycket finnar.
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
Svar på tråden LCHF tråden 3