• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Muminski

Godmorgon alla snygga damer

Nu har jag börjat att promenera minst 30 minuter innan frukost. Skönt för det onda benet faktiskt (anar jag en förbättring?) och jag blir pigg och energisk hela dagen. Liiite segt är det dock, men som tur är har jag ju en 11 månaders kille som håller ordning på mig

ha en härlig dag.

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Fjällräven

Meeen nu är det ju tråkigt, har stått stilla på vågen i 2 dagar nu. Har iofs inte gått upp heller, men vill ju se att det går ner. Har inte tappat runt midjan heller....Kanske mensen som är på väg snart...Hoppas det!

• fairyfloss

Varför har ni valt att äta enligt LCHF? Är det för att ni vill gå ner i vikt eller för att ni bara mår bättre på denna diet? Eller lite av båda? Skulle vara interessant om nån ville dela med sig .

• Angelica77
    fairyfloss skrev 2008-08-19 09:15:36 följande:
    Varför har ni valt att äta enligt LCHF? Är det för att ni vill gå ner i vikt eller för att ni bara mår bättre på denna diet? Eller lite av båda? Skulle vara interessant om nån ville dela med sig .
    Har IBS och får oerhört ont i magen och blir svullen på kvällarna.
    Med LCHF (inte jättestrikt) mår jag kanon i magen.
  • godisanna

för att må bättre och att tappa i vikt.
  • A L V

Hej! Får jag också vara med?

Har kört lchf i 10 dagar nu, och det funkar kanon!
    Var vägningsdags i morse; -1,9 kg visade vågen på för 1 vecka.

Mitt främsta mål är att gå ner i vikt, en sisådär 20 kilo. =/
    Känner också att magen blivit bättre då jag förut hade lätt att få gaser och ont i magen.

• Kattmor

Hejsan!

Jag skulle också gärna vilja vara med här för att utbyta lite ideer & få/ge lite råd & tips!

Jag har ätit enligt LCHF i 8 dagar nu & har gått ner 4,6 kilo hittills!

Jag har tidigare ätit LCHF en månad men stod inte ut längre sen, får hoppas det går bättre denna gång!!

• Dame72
    För att gå ner i vikt och för att jag mår bättre totalt sett. Tror dock inte jag kommer att köra strikt LCHF nån längre tid då jag tyvärr inte orkar träna som jag önskar. En svår kombo när jag både vill bygga muskler och tappa fett
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Dame72
    Kattmor skrev 2008-08-19 11:56:17 följande:
    Hejsan!Jag skulle också gärna vilja vara med här för att utbyta lite ideer & få/ge lite råd & tips!Jag har ätit enligt LCHF i 8 dagar nu & har gått ner 4,6 kilo hittills!Jag har tidigare ätit LCHF en månad men stod inte ut längre sen, får hoppas det går bättre denna gång!!
    Grattis till snyggt minus på vågen! Mkt vatten till att börja med men det sporrar ju att fortstätta!
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Linda1976
    Gick ner massor med Cambrigde, men efter kuren fanns ju sockerberoendet kvar. LCHF gör att jag slipper det kroniska sockersuget, humöret är bättre, jag MÅR bättre och jag går ner de sista kilona på ett hållbart sätt. Pulver är bra, men det är ju inget man kan leva med hela livet!
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
Svar på tråden LCHF tråden 3