• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Kattmor

Jo det gör det ju helt klart!
    Det märks redan en hel del på byxorna att de sitter mycket lösare!

Dame72 skrev 2008-08-19 12:04:57 följande:
    Grattis till snyggt minus på vågen! Mkt vatten till att börja med men det sporrar ju att fortstätta!
  • Fjuppan
    fairyfloss skrev 2008-08-19 09:15:36 följande:
    Varför har ni valt att äta enligt LCHF? Är det för att ni vill gå ner i vikt eller för att ni bara mår bättre på denna diet? Eller lite av båda? Skulle vara interessant om nån ville dela med sig .
    Jag äter enligt LCHF därför att jag mår så bra av det. Vill tappa vikt också, men det primära skälet är att jag håller sockernivån stadig och därmed kan halvera min dos av insulin (är diabetiker).
  • Egensinnig

Äter LCHF för att slippa sötsug o därigenom gå ner i vikt lättare. Annars faller jag alltid dit på fikabröd el godis men nu håller jag min diet då jag inte får såna sockersug - o heller inga em-svackor

• Maddisen80
    Svar på #935
    Jo jag ska ju börja med lchf från och med måndag ,vet ni vad som innehåller rent kött ,det är väl typ fläskfile, kycklingfileer och alla filer va?
  • Fjuppan
    Maddisen80 skrev 2008-08-19 18:47:44 följande:
    Svar på #935Jo jag ska ju börja med lchf från och med måndag ,vet ni vad som innehåller rent kött ,det är väl typ fläskfile, kycklingfileer och alla filer va?
    I princip allt rått kött, dvs det du hittar i charkdisken, är "rent". Däremot är det ofta socker i skinkpålägg och dyl.
  • Socialen
    Maddisen80 skrev 2008-08-19 18:47:44 följande:
    Svar på #935Jo jag ska ju börja med lchf från och med måndag ,vet ni vad som innehåller rent kött ,det är väl typ fläskfile, kycklingfileer och alla filer va?
    Med LCHF ska du äta så fett kött som möjligt, gärna fläskkarré med fettet kvar
  • Livshlädje

Usch, jag såg Du är vad du äter ikväll och kan inte låta bli att slås av hur fräscht det ser ut med alla grönsaker och frukter! Och jag blir nästan äcklad av allt fett jag stoppar i mig! Är det verkligen så naturligt med bearnaise och majonnäs? 

Vad känner ni..? Vad tänker ni..?  

*hjälp*

Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • Linda1976
    Livshlädje skrev 2008-08-19 20:30:12 följande:
    Usch, jag såg Du är vad du äter ikväll och kan inte låta bli att slås av hur fräscht det ser ut med alla grönsaker och frukter! Och jag blir nästan äcklad av allt fett jag stoppar i mig! Är det verkligen så naturligt med bearnaise och majonnäs?  Vad känner ni..? Vad tänker ni..?  *hjälp*
    Jag tänker på eskimåerna och masajerna när jag äter. Läste senast på aftonbladet.se idag att masajerna är friskast i världen typ, de äter LCHF och promenerar!

När man väl nåt målvikt och är stabil kan man ju faktiskt äta lite mer frukt&grönt
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Socialen
    Livshlädje skrev 2008-08-19 20:30:12 följande:
    Usch, jag såg Du är vad du äter ikväll och kan inte låta bli att slås av hur fräscht det ser ut med alla grönsaker och frukter! Och jag blir nästan äcklad av allt fett jag stoppar i mig! Är det verkligen så naturligt med bearnaise och majonnäs?  Vad känner ni..? Vad tänker ni..?  *hjälp*
    Jag klarade inte av det och har mer övergått mot Montignac så att jag får äta grönsaker
Svar på tråden LCHF tråden 3