• hbprincess

Störande böneutrop!

Vad tycker ni; ska muslimerna få bygga moskéer i Sverige och sedan ha böneutropare också?

Bor själv i Skövde där det planeras/har börjat byggas på en moskée och det har varit mycket snack om hurvida det ska få stå en böneutropare där också och ropa ett par gånger om dagen.

Så vad tycker ni? Är ni för eller emot böneutrop?

• Svar på tråden Störande böneutrop!
  • bebbe made in italy
    Nellee skrev 2008-07-29 20:59:12 följande:
    Jag har varit i Iran och blev väckt. Klart att det väcker folk. Det är ju jättehögt.
    ja, bara för att en person inte vakbar av det så gärller ju inte det alla, jag vaknade oxå i turkiet pissjobbigt var det!
    Mamma till världens sötaste lilla docka
  • Nellee

bebbe made in italy skrev 2008-07-29 20:23:42 följande:

vi skall inte behöva vänja oss för det kommer inte godkännas, andra människor skall inte tvingas lyssna på sånt mot sin viljs...
    Håller med. Ingen ska behöva vänja sig. Vi ska inte ta in religion till andra människor. Som alla muslimer påpekar i alla trådar, vi bor i ett sekulariserat land.
  • bara lilla jag
    Svar på #293
    SÅ det finns ingen i svenska kyrkan som är starkt negativa mot homosexuella.. Får man slänga ur sig ett åke green kanske?? Som starkt propagerade emot homosexuella och i prioncip önskade livet ur alla och tyckte att dom skulle dö allihopa och brinna i helvetet?? Livets ords kristna kyrka som vill "hela" alla homosexuella för dom är ju trots allt inte friska från sin "sjukdom" förren LO har helat dom.. Jehovas vittnen och andra frikyrkor? Samma sak.. Även många protestantiska kristna är tvärt emot homosexuella..
    Vad är det för dolt hat emot muslimer här egentligen?
    anarkokapitalist skrev 2008-07-29 20:54:52 följande:
    Sen undrar jag lite hur utsatta grupper som t ex homosexuella skulle känna av att behöva höra böneutrop flera gånger om dagen.Flera muslimer här på fl har ju uttryck sig starkt negativt om just homosexuella.Kan inte vara kul för människor att höra propaganda för en ideologi som vill ha ihjäl dom flera gånger varje dag.
  • anarkokapitalist

bara lilla jag skrev 2008-07-29 20:58:43 följande:

Svar på #298så du menar att kyrklockorna inte trycker upp tron i ansiktet på icke kristna?? Nej just det det är ju helt okej för vi är ju i Sverige och här är man kristen.. Ja så var det ja....
    Jo det tycker jag!
    Min personliga åsikt är ingen religion hör hemma i det moderna samhället. Därför bör man börja motarbeta dom kristna, inte uppmuntra muslimerna.
  • anarkokapitalist

bara lilla jag skrev 2008-07-29 21:01:39 följande:

Svar på #293 SÅ det finns ingen i svenska kyrkan som är starkt negativa mot homosexuella.. Får man slänga ur sig ett åke green kanske?? Som starkt propagerade emot homosexuella och i prioncip önskade livet ur alla och tyckte att dom skulle dö allihopa och brinna i helvetet?? Livets ords kristna kyrka som vill "hela" alla homosexuella för dom är ju trots allt inte friska från sin "sjukdom" förren LO har helat dom.. Jehovas vittnen och andra frikyrkor? Samma sak.. Även många protestantiska kristna är tvärt emot homosexuella.. Vad är det för dolt hat emot muslimer här egentligen?
    Som tidigare sagt, varför har du fått för dig att jag gillar kristendom?
    Två fel kan aldrig bli ett rätt.
  • bara lilla jag
    Svar på #302
    Fast hon jag svarade på på inlägget menade på att det är fel med böneutrop för då trycker man upp tron i ansiktet på folk.. Gör inte en kyrkklocka det då? Är det jag menar med det..

bebbe made in italy skrev 2008-07-29 20:59:52 följande:
    ingen har påstått det, tvärtom!!
  • anarkokapitalist

bara lilla jag skrev 2008-07-29 21:01:39 följande:

Vad är det för dolt hat emot muslimer här egentligen?
    Dolt hat emot muslimer?
    Vad snackar du om?
    Jag hatar alla religioner och det tycker jag att jag uttrycker rätt bra.
  • bebbe made in italy
    Nellee skrev 2008-07-29 21:01:27 följande:
    Håller med. Ingen ska behöva vänja sig. Vi ska inte ta in religion till andra människor. Som alla muslimer påpekar i alla trådar, vi bor i ett sekulariserat land.
    exakt!!!
    Mamma till världens sötaste lilla docka
  • anarkokapitalist

bara lilla jag skrev 2008-07-29 21:03:28 följande:

Svar på #302 Fast hon jag svarade på på inlägget menade på att det är fel med böneutrop för då trycker man upp tron i ansiktet på folk.. Gör inte en kyrkklocka det då? Är det jag menar med det..bebbe made in italy skrev 2008-07-29 20:59:52 följande:
    Jo det gör dom som in i helvete också.
  • Nilats
    anarkokapitalist skrev 2008-07-29 21:01:42 följande:
    bara lilla jag skrev 2008-07-29 20:58:43 följande:Jo det tycker jag!Min personliga åsikt är ingen religion hör hemma i det moderna samhället. Därför bör man börja motarbeta dom kristna, inte uppmuntra muslimerna.
    Sanning, sanning.
Svar på tråden Störande böneutrop!