bebbe made in italy skrev 2008-07-29 21:09:51 följande:
jaja skit samma vad det är, bön eller kallelse lika jävla illa låter det ju och bara för att du och en minioritet vill höra brölet så vill inte alla det... Lyssna på radion om du vill höra så kan dom som inte vill höra slippa.
Vart har jag skrivit att jag är för? Du svarade heller inte på huruvida du ville ha kyrkklockor också. Jag får anta att du gör det. Om kyrkklockor tillåts så ser jag ingen grund för att förbjuda böneutrop, gong gongar och dylika auditoriella kallelser. Däremot finns där något i att försöka använda modern teknik för att kalla till bön eller ringa in till kyrkan eller templet. Radiovågor till mobiltelefoner t.ex..
Att prata som om man representerar folket, majoriteten eller den tongivande gruppen är inget argument i sig. Om du tänker efter så hoppas jag att du ser det också. Ej heller fungerar imperativ eller svordomar. Och självsäkra uttalanden är heller inga argument i sig. Jag blir nyfiken, bebbe född i italien, om du kan tänkas dela med dig av vad du tänker göra om nu böneutrop tillåts på någon ort här i Sverige. Berätta gärna. Vad ska du, invandraren (jag utgår från att du är född i italien), göra?