• hbprincess

Störande böneutrop!

Vad tycker ni; ska muslimerna få bygga moskéer i Sverige och sedan ha böneutropare också?

Bor själv i Skövde där det planeras/har börjat byggas på en moskée och det har varit mycket snack om hurvida det ska få stå en böneutropare där också och ropa ett par gånger om dagen.

Så vad tycker ni? Är ni för eller emot böneutrop?

• Svar på tråden Störande böneutrop!
  • Frontline

Starkt emot vad det gäller böneuprop..
    Har varit utomlands för många gånger och hört dessa böneutrop X antal gånger om dygnet..
    Det skulle vara ett ypperligt tillfälle för dom som skjuter in sina studsare till råddjurs eller älgjakten att provskjuta sina vapen på..

• MsBeauty
    Nellee skrev 2008-07-29 21:19:42 följande:
    Skillnaden är kanske att i många muslimska länder blir kristna förföljda och mördade. Så nej, en annan religion är inte okej i många muslimska länder. Men du är väl svensk? Och har träffat en underbar muslimsk man? Oftast är de som konverterat de som hårdast försvarar religionen. De som är födda inom den håller oftast inte på så.
    I många muslimska länder? Kan du nämna 5 länder som det är så i dagsläget?
    Jag är svensk. Konverterade när jag var 16 och träffade min man när jag var 19. Min man (född muslim) försvarar religionen hårdare än jag.
  • Kattosa
    Frontline skrev 2008-07-29 22:28:55 följande:
    Starkt emot vad det gäller böneuprop..Har varit utomlands för många gånger och hört dessa böneutrop X antal gånger om dygnet..Det skulle vara ett ypperligt tillfälle för dom som skjuter in sina studsare till råddjurs eller älgjakten att provskjuta sina vapen på..
    Vilket riktigt onödig inlägg om du tycker att det är så störande åk inte till dessa länder då. Så fruktansvärt konstigt sagt.
  • Kattosa
    Frontline skrev 2008-07-29 22:35:54 följande:
    Klart jag vill åka utomlands , det är ju därför jag har fått nog av dessa skrikande personer som inte vet om dom är skitnödiga eller har ont..
    Då tycker jag inte att du ska åka dit. Jag antar bara nu men du tycker säkert att folk som invandrar till sverige ska ta sedan dit dem kommer men du själv kan inte göra det utan att klaga i en vecka så fruktansvärt barnsligt. Åk inte till ett muslimskat land då och till Grekland, spanien eller Thailand som alla andra svenskar då
  • BigDaddy
    Frontline skrev 2008-07-29 22:35:54 följande:
    Klart jag vill åka utomlands , det är ju därför jag har fått nog av dessa skrikande personer som inte vet om dom är skitnödiga eller har ont..
    Kan det vara sant? Har vi en arvtagare till huggorm? För det här var riktigt bra material måste jag säga....
  • Frontline
    Kattosa skrev 2008-07-29 22:39:00 följande:
    Då tycker jag inte att du ska åka dit. Jag antar bara nu men du tycker säkert att folk som invandrar till sverige ska ta sedan dit dem kommer men du själv kan inte göra det utan att klaga i en vecka så fruktansvärt barnsligt. Åk inte till ett muslimskat land då och till Grekland, spanien eller Thailand som alla andra svenskar då
    jag har inte sagt att jag inte tar seden dit jag kommer , vart har du fått det ifrån..
    Men jag sa att det är jefligt irriterande att höra dessa skrikande personer ett antal gånger varje dag..och jag vill ABSOLUT inte ha det här hemma i Sverige... fattar du..
  • Kattosa
    Frontline skrev 2008-07-29 22:42:37 följande:
    jag har inte sagt att jag inte tar seden dit jag kommer , vart har du fått det ifrån..Men jag sa att det är jefligt irriterande att höra dessa skrikande personer ett antal gånger varje dag..och jag vill ABSOLUT inte ha det här hemma i Sverige... fattar du..
    Då tar du inte seden dit du kommer då du helt plötsligt uppmanar till att man ska testa vapen mot dessa som du skrev tidigare fattar DU
  • Zemcia
    Nellee skrev 2008-07-29 21:19:42 följande:
    Skillnaden är kanske att i många muslimska länder blir kristna förföljda och mördade. Så nej, en annan religion är inte okej i många muslimska länder. Men du är väl svensk? Och har träffat en underbar muslimsk man? Oftast är de som konverterat de som hårdast försvarar religionen. De som är födda inom den håller oftast inte på så.
    fast sen hur jävla rättvist och smart är det att dra alla muslimska länder som du kallar dem över en kam? Om du menar i mellanöstern så t.ex. under saddams styre så fick de kristna ha sina kyrkor och religioner, likså i libanon och syrien och egypten.
  • Frontline
    Kattosa skrev 2008-07-29 22:43:50 följande:
    Då tar du inte seden dit du kommer då du helt plötsligt uppmanar till att man ska testa vapen mot dessa som du skrev tidigare fattar DU
    Lycka till att ta med dig en älgstudsare på flyget...
  • Zemcia

för att svara på ts: nej jag tycker inte att man ska ha böneutropare, för i vår väldigt moderna tid har vi något som heter radioalarm, och är man fiffig kan man ställa in det på de flesta mobiler. Så egentligen är det mest tradition och känslan av att vara hemma som kallar, för hade man velat fixa det så alla blev nöjda så hade dagens teknologi tillåtit det.

Svar på tråden Störande böneutrop!