• hbprincess

Störande böneutrop!

Vad tycker ni; ska muslimerna få bygga moskéer i Sverige och sedan ha böneutropare också?

Bor själv i Skövde där det planeras/har börjat byggas på en moskée och det har varit mycket snack om hurvida det ska få stå en böneutropare där också och ropa ett par gånger om dagen.

Så vad tycker ni? Är ni för eller emot böneutrop?

• Svar på tråden Störande böneutrop!
  • Zemcia
    Frontline skrev 2008-07-29 22:35:54 följande:
    Klart jag vill åka utomlands , det är ju därför jag har fått nog av dessa skrikande personer som inte vet om dom är skitnödiga eller har ont..
    aaaah doften av tolerans...
  • Kattosa

Vad du är löjlig på riktigt jag har aldrig pratat om det utan det var din önskan att om det gick verkar det som att du skulle vilja göra det. Eller står du inte för vad du säger.

• tattarunge

Jag tycker personligen, att det är väldigt bra att vi har något som heter RELIGIONSFRIHET i sverige, fast samtidigt sorligt att vi måste ha lagar som tvingar fram tolerans.

Vadå störande? Jag tycker att det är störande att barn blir mördade, män skjutna och att främlingsfientlighet frodas...

• Zemcia
    Kattosa skrev 2008-07-29 22:49:40 följande:
    Vad du är löjlig på riktigt jag har aldrig pratat om det utan det var din önskan att om det gick verkar det som att du skulle vilja göra det. Eller står du inte för vad du säger.
    tror inte det är lönt att du försöker diskutera, tappert försök, men du förlorar nog mer på det än din motståndare...
  • BettysBoop

Muslimerna kan få bygga sina moskéer och ha sina böneutrop när vi får bygga kyrkor med kyrkklockor i deras länder!

Nu får det banne mig vara nog! VEM vill ha det, utom muslimerna själva då förstås.
    Tycker de skall vara tacksamma att vi tagit emot dom och gett dom hjälp överhuvudtaget! Sverige är ett kristet land och vi måste värna om vårt ursprung!
    Sen kan vi ju givetvis hjälpa dom som behöver hjälp, men thats it!

• Kattosa
    Zemcia skrev 2008-07-29 22:50:35 följande:
    tror inte det är lönt att du försöker diskutera, tappert försök, men du förlorar nog mer på det än din motståndare...
    Jo jag vet detta händer mig allt för många gånger här på familjeliv. Men jag lär mig inte
  • Zemcia
    BettysBoop skrev 2008-07-29 22:51:05 följande:
    Muslimerna kan få bygga sina moskéer och ha sina böneutrop när vi får bygga kyrkor med kyrkklockor i deras länder!Nu får det banne mig vara nog! VEM vill ha det, utom muslimerna själva då förstås.Tycker de skall vara tacksamma att vi tagit emot dom och gett dom hjälp överhuvudtaget! Sverige är ett kristet land och vi måste värna om vårt ursprung!Sen kan vi ju givetvis hjälpa dom som behöver hjälp, men thats it!
    and again..... i libanon är en stor del av befolkningen kristna. likså i syrien. Och delar av turkiet... and the list goes on and on...
  • NervVraket

Om jag kan höra en kyrka klinga klockorna ca 5 dagar i veckan utanför mitt hem och dem har rätt att ha sitt där, då har dem som vill ha en moské med böneutrop lika mycket rätt. Tycker jag.

• Kattosa
    BettysBoop skrev 2008-07-29 22:51:05 följande:
    Muslimerna kan få bygga sina moskéer och ha sina böneutrop när vi får bygga kyrkor med kyrkklockor i deras länder!Nu får det banne mig vara nog! VEM vill ha det, utom muslimerna själva då förstås.Tycker de skall vara tacksamma att vi tagit emot dom och gett dom hjälp överhuvudtaget! Sverige är ett kristet land och vi måste värna om vårt ursprung!Sen kan vi ju givetvis hjälpa dom som behöver hjälp, men thats it!
    Jag är svensk och har inte fått mer hjälp än någon annan i Sverige. Sen vad jag vet så råder religonsfrihet i Sverige.

Och för det sista det finns kyrkor i var och vart annat muslimskt land.
  • Kattosa

Jag fattar inte varför samma frågor och påståenden poppar upp om och om igen

Svar på tråden Störande böneutrop!