• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Fru Indosaurie

Gonzo:

Mja jag har stickat ett ben och satt det åt sidan, stickar ben nr 2 nu. Vill bara veta hur jag ska göra sen. För när jag har kommit så långt så är nog alla offline =)

Så man sätter alltså dit lösa maskor? Från ett nytt nystan?

Man stickar från rätsidan först då väl? Alltså, sticka ena benet, lägg upp nya maskor, sticka andra benet.
    Sen avigsidan. Så första varvet på dom nya maskorna blir avigt?

Sen blir det liksom ihop stickat från det aviga varvet?

• Gonzo

Fru I--> Helt korrekt! Du är ju värsta klippan på det där!

• Fru Indosaurie

Gonzo:

haha mmm.. DET får vi nog se ;)

Jag har inte stickat på så många år.. själva stickandet är ju inga problem, sen ska man försöka tyda mönstren. oh my. =)

Tack för hjälpen! Jag var helt nervös.

Linda87:

har du kollat www.garnstudio.com ?
    Annars finns det en del engelska sidor..

• Catriiin

Linda87: Har lagt i ett par bilder. Det är plast och metallpärlor från panduro

• Catriiin

Fru I: Visst är de härligt med korsstygn! Varför kan du inte hålla på med det?

• Fru Indosaurie

Catriiin: (hur många iiiiii är det egentligen? ;)

Jo jag älskar det. det är så underbart. Blir så himla fint också. Kul att se det växa fram.
    Har MASSOR med hela kit här som jag vill göra, får bli en pytteliten stund i taget i så fall.
    Har också alla dmc färger hemma. Men..
    Jag har en whiplash skada som gör mitt liv mindre roligt.
    Av broderi får man ont exakt överallt.

• Catriiin

Tre i Alla dmc-färger!?! Du är min idol Det vill jag också ha. I nån snygg ställning så man bara kan hitta det man vill ha jättelätt. Hmm, jag behöver nog ett rum till i lägenheten, tror jag. Usch, vad tråkigt med whiplash. Man får ju ont efter ett tag även utan sånt, förstår att det måste vara jättejobbigt.

• Fru Indosaurie

Catriiin:

Jaa visst, alla dmc, 375 st eller vad det nu är. Är så praktiskt när man ska göra nånting, man har alltid alla färger =)
    Jag har dom dock i små påsar, där ligger dom i rader och sen står det på påsen vilka färger den innahåller. Sen har jag alla påsar i en kartong..
    Vill också ha ett pysselrum så man kan ha allt på plats.
    Ha symaskinen framme och allt pyssel i ordning *drömmer*
    Whiplashen är ännu värre på vintern så egentligen borde jag passa på nu..
    Har hamstrat så otroligt mkt kit och mönster så jag vet inte ens vart jag ska börja i så fall. Haha. finns ju FÖR mkt fint.

Har du nån hemsida eller nåt med dina verk?

• Catriiin

Nej, ingen hemsida, men lade upp ett par bilder på smycken jag gjort i galleriet. Det mesta har man ju gett bort....

• Fru Indosaurie

Catriiin:

Joo det är klart, det gäller att fota INNAN man ger bort =)

Jag har tänkt lägga mina verk på våran hemsida. Har inte blivit så mkt av, ganska ouppdaterad hemsida, men det finns ett kort än så länge ;)
    web.comhem.se/~u87016416/
    Under hobby.

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad