• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Fru Indosaurie

linda87:

haha jaa har man NOLL grejer kan det kanske vara lite svårt..
    Vill du ha billigt rekommenderar jag tradera som sagt.
    Annars ska man inte satsa på billigt garn, alltså lågpris garn, det noppar sig, förstörs i tvätten osv.
    Satsa på att hitta på rea =) Eller tradera.

• linda87

något

oki finns det några bra "märken" att leta efter? hatar verkligen noppror usch det är så hemskt....finns det nån viss tid på året för "garnrea" ? kanske lite dum fråga men men:-P *S*

• FluffyTina

Men om du högerklickar på bilderna och tar "spara bild som..." så blir den större. Lättare att läsa då kanske.

• Fru Indosaurie

FluffyTina:

Hjälpte tyvärr inte =)
    Det går kaaaanske att läsa om man anstränger sig till bristningsgränsen, men det är fortfarande vissa ord och meningar som inte går att läsa.

• FluffyTina

Fru I: jo jag vet... jag får testa att scanna in det igen....

• Fru Indosaurie

FluffyTina.

Testa att använda högre upplösning, högre dpi eller vad det heter.
    När du får tillfälle.

*kopierar från ovan*
    Började på ett par byxor igår, när jag hade stickat färdigt ena benet insåg jag att det var lite litet.. DÅ insåg jag att mitt engelska mönster var för prematurbarn (!) suck, snacka om snopet =)
    har repat upp 3 stickningar på 2 dar.

Jag blir helt störd av det här ;)

• Fröken Johansson Johansson

Fröken J-J är på gång ner på stan för att inhandla virknål och rött garn! Just for the record!

• Fru Indosaurie

Fröken JJ:

Härligt! =) vad ska du virka då?

Jag har precis fullföljt mitt första projekt sen jag tog upp stickningen igen.
    Ah, känns härligt.

• Fröken Johansson Johansson

Fru Indosaurie->
    Det blev det svåraste projektet jag kunde komma på.. PANNLAPPAR!!

• linda87

JAG HAR KÖPT GARN, JAG HAR KÖPT GARN!!!

"GJENDY" MOSAIC,CHUNKY heter det RÖTT som bara den *S* Såååååååå läckert... sen fick jag stickor av min storasyster hon är snällare än en mazarin

nu sitter jag och tänker och tänker, kan man göra en mössa utan rundstickor? ^^ *förvirrad*

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad