• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Fröken Johansson Johansson

Det vette sjutton om jag inte ska gå och inhandla en bok om virkning! B-) Jag blir så sugen på att ha hobbies nu när hösten börjar göra sig påmind!
    Tack för inspirationen tjejjor!
    //fröken J-J

• Fru Indosaurie

fröken JJ:

Men det är ju mycket roligare att sticka ;)

www.garnstudio.com finns ju både stick och virkskola, om det är kunskaperna du behöver öva upp.

Hoppas att du visar upp dina verk sen =)

• linda87

åhhh då vet jag va priserna ligger på för stockor, tackar.

Va stickar ni med metal eller bambu? jag tycker bambu är skönast det "låter inte" *S*

• Fröken Johansson Johansson

Fru Indosaurie-->
    Ja kunskaperna sträcker sig inte så långt i mitt fall. Hittade virkskolan på garnstudion men har inte hunnit ner på stan för att inhandla virknål och garn. Skall återuppväcka gamla kunskaper genom att virka en pannlapp (om det blir fler får resultatet av den första utvisa! )
    //Fröken J-J

• FluffyTina

fru I: har lagt in mönster nu . du får ta ner den med spara som... Men bildkvaliteten är inte den bästa. Hoppas det går att läsa ändå.

• Fru Indosaurie

FluffyTina:

Tack för det. Lite problem bara =)
    Bildkvaliten var det väl inget fel på. Lite liten upplösning på bilden dock, går inte att läsa..

• Fru Indosaurie

linda87:

jag stickar med aluminium (är dom väl gjorda av tror jag), det är det som brukar finnas överallt. Men bambu funkar lika bra och är billigare, hade det funnits hade jag tagit det.

• linda87

ok är de billigare? haha trodde det var tvärtom....:-P
    ohhh är så sugen det bara kliar i fingrarna men nope har NOLL pengar *snyft* såg så mycket jag ville ha på nätet juh....*S*

• Fru Indosaurie

Dom är billigare, det skrev jag ju ovan =) typ 20 kr.

joo det kliar verkligen i fingrarna.. man vill ju ha precis allting man ser.
    Har precis börjat på en bebismössa =)
    Började på ett par byxor idag, när jag hade stickat färdigt ena benet insåg jag att det var lite litet.. DÅ insåg jag att mitt engelska mönster var för prematurbarn (!) suck, snacka om snopet =)
    har repat upp 3 stickningar på 2 dar.

• linda87

*S* så kan det gå ibland lite snoppet kan jag förstå *S*

*S* ohhh är så sugen men har verkligen NOLL grejer hemma att testa något som helst....*puff* ser min mössa framför mig....*sucktar*

BTW vart brukar du/ni köpa garn (BILLIGT) tänk på att jag är en FATTIG student *S*

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad