• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Gonzo

Linda--> Såklart kan du göra en mössa utan rundsticka, det gör jag nästan jämt! Det är bara att sticka den "platt". Om du börjar längst ner på mössan så är det bara att minska (sticka maskor ihop) eftersom. Lycka till!

• Gonzo

Linda--> Glömde skriva att du får sy ihop den baktill när den är klar.

• Fru Indosaurie

Gonzo:

experten! precis vad jag behöver! =)

Jag ska göra såhär:
    Sticka ena benet, lägg upp 6 nya m och sticka andra benet.

Hur lägger jag upp 6 nya maskor mellan två stycken?
    Omslag på nåt vis?

• Fru Indosaurie

linda87:

Härligt! Vad roligt! =)
    Snäll syster du har minsann.

Jag gjorde en mössa igår kväll utan rundstickor. Klart det går.

• Catriiin

Tjihoo, en tråd för mig! Är också beroende av handarbete. Just nu är det korsstygn som gäller (hittade nytt, jättebilligt i Thailand), men det blir en hel del virkning, stickning och pärlsmycken också. Överöser bästisens dotter med mina alster

• Fru Indosaurie

Catriin:

hej hej =)

Åh jag älskar korsstygn! Kan tyvärr inte hålla på med det =(
    Jag har ett broderi från thailand, en världssöt ängel.

• linda87

ja jag vet visst har jag hon är underbar och köpte till lite till maten jag lagat med en kanonsyrra

haha okey tack gonzo & Fru I ibland aså då hänge inte hjärnan med *S*
    Hur mycket ska man minska in? Mönstrena jag har är typ jätteskumma och tydligen ennbart gjorda med rundstockor, nån som vet om dte finns på nätet nån gratis?
    jag har tänkt att fortsätta mössan så det blir som en strut längst ut typ som en smalare tomtemössa.....istället för en vanlig huvudformad typ *S*. Den ska vara riibb/resårstickad med 2rm &2 am

• linda87

Catriiin pärlsmycken vad är det för några, har du någon bild?

• Gonzo

Fru I--> Som jag fattar ska du sticka ena benet klart, sätta de åt sidan, sedan sticka andra benet. Är det gjort? i så fall Sätter du maskorna från ena benet på stickan, lägger upp 6 maskor förslagsvis med ett annat nystan, och sätter på andra benet efter de upplagda maskorna.

Förstår du vad jag menar?

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad