• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Halewood

Fru Indosaurie:

Japp det blir mycket mössor o tossor. Lagom tungt ändå! Har nu påbörjat en väska i ganska tjockt lingarn så den ska nog gå fort, men jag e fortfarande avis på att du gör en dopklänning... Jag e ju lite för sent ute då båda mina barn redan e döpta.

• Catriiin

Hon har ingen kamera Och inget internet hemma, så alla bilder har hon snott från päronens dator.

• Halewood

Catriiin:

Skönt att höra!!
    För ett par år sen skulle jag göra ett överkast till vår dubbelsäng. Det skulle göras av rutor som va 20*20cm och jag orkade göra 8 så de blev till en kudde ist....
    Men min snälla mormor virkade resterande så jag behövde bara tråkla ihop dem, så jag fick mitt virkade överkast tillslut!

• Catriiin

Halewood:
    Haha, det känns igen det där. Vetinte hur många gånger jag försökt göra precis såna överkast men jag brukar bara hinna göra högst tre rutor.... Är lite impad av syrran, hon virkade hundratals ca 8x8cm stora stjärnor och det blev ett överkast efter ett år.

• Fru Indosaurie

Halewood:

jaa det är ju för j*vligt att det ska vara så drygt =( Broderi som är bland det roligaste av allt är ju helt hopplöst.
    Man får passa på att göra det dagen innan akupunktur =)

joo dopklänningen var ett riktigt helvete. Har dock skaffat lååånga rundstickor nu så man avlastar axlarna, går mkt bätte men ändå segt. Tur jag har tid på mig ;)

Jag vill sticka ett överkast av rutor! Men jag förmodar att jag inte skulle komma så långt..

• Halewood

Catriiin:
    Jag e oxå impad av din syster!!!

Fru Indosaurie:
    Ja, broderi e ganska kört! Tyvärr för det blir ju så fint.
    Akupunktur har jag aldrig provat då jag har sprut- o nål fobi som heter duga.
    Mitt största minne från min första förlossning var när en bm skulle sätta droppnålen o misslyckades!!

Hur lång e det innan den ska användas då?? Jag skulle nog behöva tio år eller ngt sånt. Mössor gör jag på två tre dagar så det e alldeles lagom, men skulle man orka/klara av att sitta långa stunder så tog det nog bara ett par timmar....

• Fru Indosaurie

halewood:

Jag får akupunktur en gång i veckan av min sjukgymnast, sen har jag min tns som är guld värd.
    Jag gillar verkligen inte heller nålar men man ser dom ju aldrig! Det känns inte som nålar heller när det sticks. I vilket fall som helst så är det ju värt det eftersom att jag kommer upp ur sängen på morgnarna.

Dopklänningen gör jag för eget bruk =) Så.. jag vet inte. Har ingen bebis i magen än (vad jag vet..). Tänkte att det var lika bra att börja i tid.
    Sommaren är ju en bra tid, då kan jag klara av mer än på vintern, så man får passa på lite.

• Halewood

Fru Indosaurie:

Vilken bra sjukgymnast du har!! Min sjukgymnast ledsnade på mej eftersom hon aldrig såg resultat på att jag blev bättre så hon slussade mej vidare till en ny som oxå gav upp så jag står bara på egenträning o värktabletter och massage. Tns- apparaten fick jag lämna tillbaka då hon slutade behandla mej.... :(
    Helt klart värt det om du känner att det hjälper! ( Förlåt om jag börjar snoka, men det e sällan man träffar ngn som en själv..)

Bra tänkt att vara ute i god tid för då blir det ju ingen press att man måste bli klar inom en viss tid! Sommaren e helt klart en bra period att pyssla på.
    Jag började oxå sticka till bebis innan det fanns ngn att sticka till. De där 9 mån går snabbare än man tror. Man hinner aldrig få klart allt man har planerat. Har fortfarande inte målat om spjälsängen och nu används den ju inte längre...

• Fru Indosaurie

Halewood?

vaaa? Låter helt sjukt. Hon jag har nu är min 3:e och äntligen känner jag att det börjar hända något. Inte att jag blir bättre eller så, för det blir jag inte. Men jag får behandling för smärtan minst en gång i veckan. Tnsen får man betala 100 kr för i 6 månader, sen övergår den i min ägo (jag FÅR den). Min sjukgymnast ska nu hjälpa mig att komma till ett rehabprojekt och jag lever på hoppet förstås.

Haha nej jag kan tänka mig att 9 månader verkligen går fort.
    Man gör ju ändå inte färdigt alla projekt man planerar som inte har med bebisar att göra ;)
    Jag är inte vidskeplig heller, många är ju så förskräckta över att man har börjat.. Men vaddå, på nåt sätt, nån gång kommer vi att få barn.

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad