• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Halewood

Fru Indosaurie:

Jag har varit på Alfta rehabcenter 3 ggr och det va en vändpunkt i mitt liv!! Jag hoppas att du får komma dit om du inte redan varit där.
    Hm.. låter skumt det där med tnsen...Men hon krävde tillbaka den!

Min svärmor e vidskeplig. så när jag blev med barn så fixade jag till barnkammaren nästan direkt. ( ok, det tog ju 3 mån innan jag fattade att jag var gravid eftersom jag mår ganska kasst i vanliga fall..) Men jag bäddade sängen o allt!! Hon började gråta o tvingade mej att bädda ur eftersom det betydde otur att bädda innan bebis var född. Så varje ggn hon kom o hälsade på så fick jag bädda ur för att hon skulle må bra....

• linda87

Fru I ska genast kika

catarin underbar strandväska och supersöta små tavlor och smycken gillar det mörka armbandet

• numberone

HJÄLP!!!

Jag sitter här och skall sticka en bebismössa men föstår mig inte på beskrivningen.

Så långt har jag fattat att man gör resårstickning de första 5 varven ... sen står det Sticka därefter slätst hela tiden och öka och minska från räts: Sticka 1 kantm, öka 1 m, 15 , 3 m tillsammans, 16, öka 1 m, 1m, öka 1 m, 11, 3 m tillsammans, 11, öka 1 m, 1m, öka 1m, 16, 3 m tillsammans, 15, öka 1m och 1 kant m.

WHAT??? Jag hajar inte ett dugg vad det är jag skall göra så nån snäll själv som vill hjälpa mig??

// Ann

• Gonzo

Numberone--> Som jag fattar ska du göra precis vad som står! Alltså sticka slätstickning och på första varvet gör du först: Sticka 1 kantm, öka 1 m (lägg till en extra på stickan), 15 (sticka alla 15), (efter det stickar du) 3 m tillsammans, (efter det stickar du) 16, öka 1 m, 1m, öka 1 m, 11, 3 m tillsammans, 11, öka 1 m, 1m, öka 1m, 16, 3 m tillsammans, 15, öka 1m och 1 kant m.

Osv... Läs och gör eftersom. Förstår du vad jag menar...

• Peztis

Här är en till som gillar handarbete! Stickar, virkar, syr, knypplar, broderar...
    Har några små alster i mitt krypin som jag gjorde till sonen medan jag väntade. Det trista nu är att man inte hinner så mycket, det man behöver som dynor till Trip-Trap barnstolen osv.

Har förmånen att bo i villa där jag har ett bord där symaskinen alltid står redo, tyvärr kan jag inte ha strykbrädan framme jämt för då ligger katterna där och det blir så hårigt.

• Sammet

Nu ska jag gå och nysta det egenfärgade garnet till tröjan jag har längtat efter att får börja sticka.
    Jag hade sagt till mig själv på skarpen att jag måste avsluta minst 5 projekt först och det har jag gjort!
    Tjohooo!!!

• Linisen

Hej

Jag är en nyfrälst stickare!

Det är bara det att alla i min omgivning är nu trötta på sjalar, trekantiga sådana, halsdukar och nu det senaste är jättefina "tossor" somman ska ha på fötterna vars mönster ligger i släkten.

Hjälp mig att hitta en bra lätt tröja att börja med.
    Vet en massa sticksidor men ni här inne har kanske ett bra mönster som är nybörjarbra?

Kram Linisen

• Catriiin

Linisen: Barn eller vuxentröja?

• Linisen

Vuxen till mig
    Gillar lite längre tröjor men kanske inte för "bylsig"?
    Har hittat en tröja men vet inte hur man göra raglan eller vad det nu heter?
    Älskar koftor, stora fluffiga, med Eskimogarn, jajamen!

Har du nå't bra tips, Catriiin?

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad