• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • pucken

fru
    besatt som jag är så har jag upptäckt att garnet jag virkade blomsjalen i funkar alldeles utmärkt till väskan =) om man virkar med dubbla trådar, och det gör de tydligen i beskrivningen också. virkade väldigt löst med min 4-nål, så det lär blir kalas med en ny nål =)
    sen ska jag berätta en rolig sak! vi köpte akvarium och tillbehör för 5000 nu i veckan, så jag har inte riktigt råd med nytt garn. ska därför till HM imorgon och lämna tillbaka en tröja jag nyligen köpt, så kan jag köpa garn för de pengar istället =) fan, jag äör ju helt störd! *skrattar och skakar på huvudet*

• Fru Indosaurie

pucken:

oj där ser man, vad lite man vet. Tänk att jag har fler virknålar än dig, det trodde man aldrig, haha =)

Rosa är min bästa färg också! Kul. Det sitter i från när jag var liten. Har jag väl bestämt mig för något så.. =)

Alltså dom här vantarna verkar helt störda. Suck. Kommer bli helt gigantiska, jag fattar ingenting..

• Fru Indosaurie

Åh vilken söt =)
    Men jag tycker nog bäst om den första, men den där var ju liten och smidig också. perfekt för en whiplash =)

• pucken

blir en himla massa väskor märker jag... har börjat på rosväskan i alla fall, med ett tvåfärgar garn. får se om det blir bra!

• Fru Indosaurie

rosväskan? Den senaste alltså? =)

Skynda skynda ;) Jag vet inte vad jag skulle göra om jag inte hade dina bilder att kolla på hela tiden. haha.

• pucken

fru
    ja, den senaste =) den går visst rätt fort. är nästan klar med bakstycket nu.
    vet du var man kan köpa såna där runda handtag (kolla länken till väskan)? orkar inte ta mig in till panduro. tror du de har såna på åhléns? eller hemtex?

• Fru Indosaurie

pucken:

åh herre gud =) och här sitter jag med mina vantar. Supermörk grå och vi har ingen belysning i vardagsrummet, mer än en myslampa.. Fick lov att repa ett varv nyss.. det tog sin tid. haha.

Tror jag har sett sånna handtag nånstans.. kanske åhléns. Hemtex skulle jag inte tro..
    Har ni ingen garnaffär då? Där har dom kanske.

• pucken

fru
    är du uppe fortfarande? går det bra med vantarna? jag är klar med alla delar till min väska nu. behöver såna där runda handtag bara, så kan jag sy ihop väskan =)

• Fru Indosaurie

pucken:

fortfarande? kvällen är ung ;)
    Den blir väl strax efter 4 som vanligt..

En vante är klar. men jag klantade mig och då la jag ner allt, läs i din gb ;)
    Men åh. få se väskan då!
    Vad gör du uppe? =)

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad