• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Fru Indosaurie

pucken:

haha. Det kan du behöva! Så du inte blir klar så fort.
    Åh.. vi har panduro nära.

Nu är jag jätteglad! Det finns en tjej på tradera som har MASSOR med garn till salu billigt, har pratat med min pappa nu och han skulle ordna gratis frakt åt mig! Wohooo.
    Tur man har en pappa som jobbar inom kommunikation ;D
    Nu kan jag alltså bjuda lite högre än dom andra eftersom att jag slipper frakten. iih.
    Hoppas jag.. =)

• pucken

fru
    mäh! tycker du att jag virkar för snabbt =)
    och sen tänkte jag... väskan blir kanonfin, men ju längre jag kommer på den desto mer känner jag att den inte är jag. så du kan få den =) om du vill förstås. kan ju inte knalla runt med en väska som det inte skriker "pucken" om! hur skulle det se ut?

• Fru Indosaurie

pucken:

haha.. jag blir bara LIIIITE stressad.
    För mkt internet, för lite stickning.. =)

Inte är du? Vad falls? Varför då? Få den? Men jag fyller inte år än ju? =)
    Klart jag vill! =) Om den inte är gul..

haha.

• pucken

fru
    la in en bild på väskan i galleriet, i alla fall på väskans framsida =) svart och rosa är den, tror att den är för lite fjantig för mig (jag brukar gilla barnavdelningen) ska kanske göra en beige med rosa kanter på, men jag vet inte än.

• Fru Indosaurie

pucken:

VAD pratar du om? =)

Jag tycker iaf att den är jättefin!

Jag kommer och hämtar den om 1 timme ;) hihi.

• pucken

fru
    klart den är fin, men den är inte jag =) jag säger till när den är klar i alla fall, så får vi se hur den ska levereras!

• Fru Indosaurie

pucken:

haha.. jaa. klart den är fin.

Sitter och lägger ut en massa saker på tradera, känner att jag måste börja få lite inkomst också, inte bara en massa utgifter..*harkel*

• pucken

fru
    vad är det du lägger ut? stickbeskrivningar???

• Fru Indosaurie

pucken:

haha, kunde man ju ha trott =)
    Kläder.

Har en kartong som aldrig blir tom, det kommer alltid nya kläder dit..
    suck =)

• pucken

fru
    jaha =) var nästan helt säker på att du skulle sälja lite beskrivningar, och den där lovikavanten du aldrig blir klar med =)
    jag hade tänkt ta ledigt från virkningen ikväll, men jag håller på med väskan igen.... *beroende*

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad