• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • pucken

fru
    jag fixar min väska ju =) kan ta bild på den om en stund, tänkte sy ihop så mycket att det bara är handtagen kvar. om jag nu hittar några...

• Fru Indosaurie

pucken:

haha =) Jaa det blir lätt så.

Jag tog tag i byxorna istället.
    Huh. Jag vill verkligen inte repa vantar imorrn.. hoppas att Fres händer krymper över natten ;) Iofs är det långt kvar till vintern, haha. Jag kan ju alltid sticka den högra vanten också.. så blir en rätt. Då MÅSTE jag repa den första och inte låta den ligga i flera år.

Som lovikavantarna. Det är kanske 10 varv kvar, plus borstningen.. går ju hur fort som helst, men dom har legat i kanske 3-4 år.. i förrådet.

• pucken

fru
    konstigt att man inte orkar göra klart nåt som det är så pass lite kvar av egentligen.
    bilden på väskan vill inte läggas in i galleriet, så jag försöker igen imorgon! ska sova nu, måste vända på dygnet. tidigt skift på jobbet nästa vecka! god natt!

• Heather KL

Jag fick ett stor pärm från min svärmor med stikning och virkning mönster och lilla stick-o-virkskolor. Den kommer från 70talet... jätteroligt att få jättemånga mönster för virkning. Jag gillar inte att sticka o vill ej lära mig... hehe

• Amarone Classico

Korsstygn är min grej

Vi är ett gäng tjejer som har symöten en gång i månaden då alla handarbetar. Jättemysigt!!

• Fru Indosaurie

Heather:

Åh vad roligt! =) ¨Men virkning är inte min grej.. vet inte om jag någonsin kommer orka ta tag i det och friska upp mina kunskaper..

Min farmor hade tusentals virkmönster när hon levde.. Har ingen aning om vart dom finns nu. farfar flyttade och vi har ingen vidare kontakt.. Känns dumt att fråga den enda gången vi hörs..

• Fru Indosaurie

hanna sl:

åh det är ju så himla roligt med korsstygn =)
    Önskar att jag kunde hålla på mer..

Låter jätteroligt med symöten!

• pucken

usch va grinig jag är... har letat ÖVERALLT efter rund handtag till min väska, men jag hittar inga! finns ju på panduro, men hur kul är det att köpa en sunkig remsa bara för att åka och köpa ett par. sen vill jag inte lägga 49 kr på frakt heller, när ett par handtag kostar 60 kr eller vad det var... bara för det måste jag ju vänta ändå tills vi har riktiga ärenden i stan. *djup suck*

• A lie

pucken, åhlens hade förut i varjefall, kolla dem

• pucken

A lie
    kollade på åhlens men hittade inga =( men vårt åhlens är inte så stort.

fru
    den där väskan jag fick beskrivning på... är väldigt pillig =) men fin blir den!

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad