• Maskros67

VIHPS VIII

Detta är del åtta i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

• Svar på tråden VIHPS VIII
  • copycats

Ja jag tycker faktiskt att det är eran tur nu!! Ni har kämpat tappert så länge!

• lilja71

Det är din tur också CC, du har kämpat lika mkt!! Hoppas du snart träffar Mr Dreamguy och kan komma igång igen!

• copycats

Tack Lilja Ja vem vet....han finns kanske någonstans. Just nu måste jag erkänna att jag njuter för fullt av ensamheten. Men en McDreamy är välkommen att försöka få mig att njuta av honom Finns vissa krav dock. Man börjar ju bli kräsen på äldre dagar

• Caribe

Vihps tråden skulle lika gärna kunna heta "starka kvinnor" för det är vad vi är och jag tror stenhårt att om man kämpar så får man lön för mödan såsmåningom!

Ursch jag är satt på en väldigt tråkig diet av mina akupunktör, jag skall mest äta kokt fisk, kokt kyckling, tonfisk, grönsaker och ris, that´s it och sen röra på mig som mkt det bara går, hon kämpar benhårt för att bryta stagnationen i min kropp och stärka mitt blod, som Xena skulle säga "hokus pokus" men jag har inget annat att tro på just nu så då väljer jag att tro på det här det gör ju iallafall ingen skada och tvingar mig att vara hälsosammare

Xena en vän härinne fick just sitt barnbesked och skall snart hämta hem en 9 månaders dotter från Colombia, det tar lång tid när man väntar men samtidigt går det fort för ni har iallafall ett slut på tunneln och ngt underbart att se fram emot som ni är säkra på händer
    blir alldeles blöt i ögonen när jag tänker på scenen i "Sex & City" när Charlotte får hem en bild på sin blivande adoptivdotter från Kina och hon säger "ja där är hon ju, min dotter".... snyft snyft

• lilja71

Jag tror inte det är att man blir mer kräsen...men vet vad man vill ha helt enkelt och det bygger ju på erfarenheter man har från tidigare förhållanden. Jag tycker nog att det är en fördel att man vet vad man vill ha för då ger man sig inte in i längre förhållanden som inte är bra. Ditt senaste uppbrott är ju ett bra bevis för att det är så, du kände att det inte var rätt och bröt upp direkt då istället för att kämpa på ett tag till. Det tycker jag är starkt!!

• copycats

Caribe: Ja du har helt rätt. Man får lön för mödan om man orkar kämpa!

Du får bita i det sura äpplet....eller fisken och ge dig fasen på att nu jävlar blir det bra

Lilja: Ja så är det faktiskt. Man vet vad man vill ha nu och nöjer sig inte med mindre. Jag har inte alls något behov av att leva med någon som är sådär. Jag klarar mig väldigt bra själv och har inte alls ont av det. Jag har ju tex full makt över fjärrkontrollen Dessutom är det så underbart skönt att komma hem efter jobbet, slänga på sig pjamas och äta vad man vill framför TVn

• Caribe

Copy - det var därför det tog sin tid innan jag hittade min man... jag var singel i 3 lååånga år för att jag helt enkelt trivdes bättre i mitt eget sällskap om jag inte fick dela det med ngn som kändes rätt för mig! Klart man skall vara kräsen det vinner man på i slutändan!

• copycats

Caribe: Exakt! Man kan faktiskt inte hänga upp sitt liv på någon annan för att man är rädd för att leva själv! Det hade varit en mardröm att leva med en man om han var rädd för ensamheten. Då vet man ju aldrig om det är äkta kärlek.

Det finns nog någon till mig också. Men han får vara ganska stark annars äter jag upp honom till frukost som min pappa upplyste mig om

Nu ska jag möblera lite. Jag återkommer om ett tag

Pöss på er

• lilja71

Då valde du Greys på femman igår, kanske?

• Caribe

Copy - tror det är ännu svårare för "starka kvinnor" att hitta rätt man, inte många som klarar av oss..... men dom finns därute om man inte ger upp pöss pöss

Svar på tråden VIHPS VIII