• Maskros67

VIHPS VIII

Detta är del åtta i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

• Svar på tråden VIHPS VIII
  • Cahela

Caribe: Lycka till idag. Tänker på dig!Glad

Lyckligt gift 9 augusti 2008
  • xena

Oj vad ni hade hunnit producera så här på morgonen . Jag är ledig i dag och har inga planer. Vädret är tåkigt, mulet och regn hänger i luften. Ska skynda mig ut med hundarna innan det kommer.

Caribe, fast maten lät ju hälsosam så som du skriver, det kan ju inte göra skada. Det är så underbart att läsa om folk som får BB, alla beskriver att åren av väntan känns som bortblåsta, glömda när beskedet väl kommer. Jag längtar och väntar vareviga dag. Än känns inte väntan jobbig, bara frustrerande utan att bli förlamande. Var på ett Me & I party i går hos en väninna (barnklädesförsäljning) och det var härligt att kunna köpa några plagg i allafall. De har mkt av unisex kläder och håller man sig till lite större storlekar så är ju sannolikheten stor att de också ska passa en dag...Vilken tid skulle du till Dr?

Lilja, hur ser era planer ut? Ska ni göra försök i höst?

• lilja71

Ja, det blir nog nya försök men vi har inte planerat in det i tid än. Blir nog i november, skulle jag tro. Orkar och hinner inte just nu.

• Caribe

Lilja jag följder "Greys" men spelade in igår, verkar nya säsongen bra?

Xena vilken underbar känsla att få köpa lite barnkläder och kunna unna sig att drömma
    Jag skall till doktorn kl 13.00

En annan sak som jag brottas med är att jag blivit ombedd att bli gudmor till min mans brors barn, jag är ju såklart jätteglad att dom vill ha mig och jag vill bli en underbar gudmor till lilla Anton men samtidigt så är det så otroligt jobbigt.... kommer acceptera och samla styrka men jag hoppas att namn ceremonin dom skall ha blir först nästa år, känner mig inte stark nog just nu, utan nu vill jag samla all styrka till ännu ett försök!

• xena

Caribe, jag har aldrig riktigt förstått de där med gudmor och gudfar. Vad är det man är "ute efter" med det?

Lilja, okey då vet jag planen på ett ungefär då

• Caribe

Xena - precis så känner jag oxå? Jag är ju gudmor per automatik när min mans bror får barn jag kommer naturligtvis alltid ställa upp och värna om det barnet!

• lilja71

Caribe: Det var en bra avsnitt av Greys igår. Hände en hel del så du har något att se fram emot!

• xena

Caribe, .

Nu ska jag ut med hundarna, ses senare!

• Caribe

Hejsan tjejer

Har varit på FC nu och träffat min Dr, vi hade ett bra samtal om hur vi skall gå vidare! Hon sa att med tanke på hur många behandlingar jag gjort så borde vi gå vidare med ÄD där vi skulle ha goda chanser enligt henne - men hon förstod samtidigt att vi önskar ha uttömt alla chanser innan vi helt ger upp IVF, om inte annat för den psykologiska effekten, dvs göra ett perfekt protokoll med flera långtidsodlade ägg att välja mellan, sist var de ju egentligen bara dom 2 vi fick tillbaka som var ngt att ha!

Hon ger oss ändå 15-20% chans att lyckas, det tycker jag låter jättehögt, på SH sa dom alltid 5% till oss....

Vi kom överens om att jag skall göra ett sista försök med spraystart ca 26/10 och den här gången skall vi ignorera mitt höga E2 värde som alltid skrämmer till dossäkningar men som i själva verket bara är massa småblåsor litegrann som pcos utan att vara det!

Men jag skall samtidigt ställa mig i ÄD kö i Finland har jag tänkt! Någon som hört ngt gott om någon klinik?

Kram Kram

• Maxie

Caribe: låter som ett bra samtal på FC. Ja, du vet att jag var rätt trött på SH på slutet efter att ha älskat dem i början. Så jag förstår att det känns bra att ha bytt. Det är väl bra att ha en reservplan, med äd menar jag? AVA-kliniken ska vara bra har jag hört.

Svar på tråden VIHPS VIII