• Maskros67

VIHPS VIII

Detta är del åtta i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

• Svar på tråden VIHPS VIII
  • Caribe

Hej Maxie ja jag är så glad att jag bytt från SH och mitt senaste IVF försök på FC var det bästa jag gjort hittills så nu skulle jag vilja göra ett till med dom så dom kan göra lite justeringar och få till absolut bästa resultat som "the grand finale"

Ska kolla upp AVA i Åbo tänkte jag!

Kram gumman!

• xena

Kul med ett bra möte Caribe. Jag har hållit tummarna för dig i dag! Låter förnuftigt att ha en reservplan, även om jag verkligen hoppas att den inte behövs. Visst finns de väl de som gör ÄD i Sverige? Men det kanske är bättre och snabbare i Finland? Som sagt, hoppas det inte behövs...

• Agronom

Caribe: Låter som ett kanon-möte och som du är i väldigt goda händer! KRAM

• copycats

God morgon

Caribe: Det lät ju väldigt hoppfullt Framför allt skönt att du är nöjd med mötet. Man behöver känna sig positivt inställd när man ska göra IVF. Det är gräsligt tungt ändå.

Xena: Så kul att du faktiskt kan köpa lite barnkläder nu Måste vara en underbar känsla.

Funderade faktiskt på barn igår. Hur gärna jag ville ha tidigare. Nu har jag inte alls den känslan länge. Jo jag vill ha barn och jag vet att jag kan. Det var ju inte pga mig som mitt ex och jag inte kunde få barn, det var ju han det var fel på. Men nu i efterhand inser jag att det var någon där uppe som såg till att det inte blev något. Med facit i hand är jag ju väldigt tacksam över detta.

Kanske om jag träffar rätt man så blir det aktuellt igen. Men om man ska se nyktert på det så är man ju knappast 25 år längre Det tar tid att hitta drömprinsen. Man ska gå igenom ett antal grodor först. Jag är djupt tacksam att jag har min son Det räcker för mig så länge. Men vem vet....en dag kanske man får gå upp 20 kilo och kräkas på morgonen

Ha en underbar dag alla söta flickor

• Caribe

Godmorgon tjejer,

Har haft en lång natt med dålig sömn... skickade iväg ansökans formulär till AVA kliniken igår för ÄD och inatt har jag legat och tänkt att är jag dum som vill göra ett försök till? Har ju misslyckats med 6 st.... borde jag inte ge upp och satsa på ÄD direkt istället?

Copy - jag har ju varit nära att skaffa barn i tidigare förhållande och liksom du så har jag alltid tänkt att det fanns en mening med det man vill ju ha barn med mannen i ens liv om man kan välja! Jag hoppas att det finns en riktig prins i din framtid och även 20 kg övervikt och illamående men som sagt du har en underbar son att glädja dig åt!

Kram Kram

• xena

CC, joo det är skönt att unna sig shoppa lite. Det gör att man sakta inser att vi väntar barn. När man inte har någon växande mage (jaa nog växer den, men inte av den anledningen ), och med långa väntetider kan det vara svårt att räkna sig som "snart" mamma. Har numera börjat presentera mig när folk frågar med att jag väntar barn, via adoption. Alla blir väldigt nyfikna och ställer gärna frågor, vilket jag uppskattar. Skönt att du har den känslan du har, och som sagt du har ju din son och rätt vad det är så står prinsen där och då får du ta ny ställning till hur du vill ha det i livet.

Caribe, kan du berätta lite om vad det innebär med ÄD. Hur man går till väga och kostnader och så?!

• xena

Maskros, vi har väl inte skrämt i väg dig med våran "predikan" Generad Gråter Kyss *sakna dig ju*

• Caribe

Xena vad fint sagt "jag väntar barn via adoption"

Vi tänker oss äggdonation i Finland och då kostar det ungefär 70.000 för själva behandlingen sen är det ju runtomkostander oxå!

Äggdonation går till så att dom matchar en donator med mig dvs blå ögon, hårfärg och längd och sen genomgår donatorn en ivf behandling och under tiden blir jag nedreglerad och sen bygger jag upp slemhinna! På ÄP dagen infinner vi oss på kliniken och min man lämnar spermier som skall befrukta donatorns ägg och förhoppningsvis får man 1-2 fina ägg tillbaka! I Finland har dom en lag som gör att om vi får barn via donatorn så får barnet när det fyller 18 år får reda på uppgifter om donatorn.

Ja maskros kom tillbaka till oss vännen, saknar dig!

• lilja71

Godmorgon!

Bra samtal ni hade igår Caribe!! Förstår att det är mkt att fundera på nu. Ett ÄD, kommer ju bli mkt enklare för dig att gå igenom då du slipper alla nässprayer, sprutor m.m
    Du kommer ju endast att behöva typ progynon-tabletter, såna som man tar inför ett vanligt FET. Dom blir man absolut inte så påverkad av humörmässigt. Det är förjäkligt att det ska vara så dyrt.

Saknar också Maskros!

Xena: tyckte också att det är väldigt fint och gulligt av dig att berätta att du väntar barn, via adoption. Jag tror att även omgivningen tycker att det är bra att du är öppen om det för då är det så mkt enklare att ställa frågor.

• Caribe

Hej Lilja

Jag funderar inte så mkt kring behandlingen jag skulle gärna kunna spraya 16 ggr om dagen i ett år om det gav mig ett barn som var mitt och P´s, det är ju ändå ett stort steg att få donerade ägg känner jag! Det är ju ändå ett avsked man måste komma till rätta med! Sen tycker jag att det är underbart att möjligheten finns och jag är så tacksam att det finns kvinnor som kan tänka sig att donera ägg till oss som behöver. Men det är ändå en del att fundera på. Fåniga saker i sammanhanget men sånt som att barnet aldrig kommer likna mig, eller ärva anlag från mig (men det kanske är bra ) och att man alltid kommer vara nyfiken på hur den genetiska mamman och vad hon förde med sig för egenskaper till vårt barn?

Sen tycker ju jag i många fall att adopterade barn från t.ex Kina ofta liknar sina föräldrar

Svar på tråden VIHPS VIII