Maskros, kul att se dig och jag förstår att du tog åt dig. Hoppas på det bästa för dig. Hurtig är du då, så ingen skulle kunna påstå att du är en latmask
. Kram!!!
Caribe, förstår att det är massor att fundera över och ta ställning till. Inga lätta beslut precis! En sak som var viktig för oss vid val av adoptionsland var att barnet inte skulle likna oss. Känner folk som har "vita barn" från exempelvis ryssland och där de jämt får höra saker som att han har exakt mammas näsa eller pappas ögon osv. De tycker att de känns jobbigt att svara på dessa saker, speciellt när pojken är med. Sedan kan jag hålla med om att adoptivbarn ändå kan likna föräldrarna, till sätt och beteénde. Sedan har jag en bekant som har en man från ett Asienland, hon är urblond och blåögd. Barnen liknar bara pappa. Hon tycker det är asjobbigt att folk jämt undrar vart barnen kommer i från (om pappan inte är med). Hon brukar peka på magen och sägar härifrån eller namnet på BB. Inte är det lätt, varken för henne eller för de som frågar. hoppas ni kommer fram till ett beslut som känns riktigt för er!!!
SS, tror det är en smart lösning att prova bo i sär ett litet tag för att känna efter vad ni vill!
TREVLIG HELG ALLA!!!