• Maskros67

VIHPS VIII

Detta är del åtta i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

• Svar på tråden VIHPS VIII
  • Caribe

Xena - ja beslutet känns bra, har bara en liten ångest som trycker sig på i bakhuvudet och som jag helst inte vill lyssna på..... tänk om det inte lyckas med ÄD heller... för 75 tusen så har man inte råd med så många chanser.... men jag skall trycka undan såna tankar och fokusera på att tänka positivt!

• ProPPens

Caribe Vad spännande att du bokat besök på kliniken!!! Är säker på att ni gör rätt i att gå vidare och prova ÄD. Visst är det dyrare än vanligt ivf men ni har ju gjort ganska många och då kanske det är dags prova något nytt. Försök använda tiden fram tills ni åker väl. Tanka in positiv energi och njut av att inte ha massa tankar kring mediciner sprutor och ruvningar!!!! Tänk inte redan nu på om det lyckas eller inte utan njut av tiden nu och må bra helt enkelt!!!! Kramar på dig vännen!

• copycats

Cah: Det låter ju jättemysigt! Skönt att ni tycker så bra om varandra Kan ju lätt bli lite jobbigt annars att komma in i ett barns liv. Jag hoppas att allt kommer att funka lika bra i fortsättningen

• Caribe

Cah jag vet nog varför din man blivit så förtjust i drycken, måhända pga effekten den har på hans nyblivna fru

ja en tjejmiddag vore väldigt roligt maskros kanske kan komma och skingra tankarna, fler som är sugna?

Proppens ja jag skall göra precis som du säger ingen idé att tänka ngt negativt i förväg nu skall jag bara må bra en stund

Har just varit på pump och svetten lackar!

Önskar trevlig kväll

• Agronom

Har varit i kontakt med HS idag och ang äggdonation och jag är för gammal.... Man ska max vara 35 år och eftersom jag inte kommer vara tillgänglig för hormonbehandling förrens tidigast om ett år så faller jag för åldern... (kommer vara nästan 37 år då...)

Hade så gärna velat göra något konkret!!!

Caribe: Spännande! Låter kanon tycker jag!

Ang styvföräldrar så har jag en underbar styvpappa men också haft en styvhäxa som var gift med min pappa (hon blev senare inlagd på Danderyds psykakut och ingen var förvånad om jag säger så...) Tyvärr har pappa hittat en ny bitch men nu behöver ju inte jag umgås med henne om jag inte vill

• tickan

Caribe: Stort grattis till ditt beslut!! Jag tror att det är en klok väg att välja. Jag blir riktigt avis på dig. Ja inte för att du ska göra ÄD, det kan ju jag också välja om jag vill, men för att du har klarat av att ta beslutet. Jag önskar att jag kunde klara det också... Jättekram till dig!

• Maskros67

Hej tjejer!

Har läst igenom alla era kloka ord o är glad för Caribes skull att ni har kommit till ett beslut. Måste kännas skönt även om oron att misslyckas naturligtvis finns där. Men ni har alla chanser att lyckas, glöm inte det!

Hinner inte kommentera mer, men jag instämmer i allt

Kram o sov gott allihopa!

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • Cahela

CC: Ja, jag hoppas det fortsätter vara så bra som det är nu. Hon är jättegullig lilla E (Maskros har träffat henne) och hon är jättgullig mot mig men vi har våra duster hon och jag ibland. Dock inga duster som en "riktig" förälder inte skulle ha utan det är det gamla vanliga att vi sitter vid matbordet och äter och springer inte fram och tillbaka till TV:n under tiden osv....

Jag har inrett hennes rum till ett ljuvligt "flickrum" och hon stortrivs i det. A har jobbat 80 % sen hon föddes så han har fått en jättebra relation med henne då han har en dag varje vecka tillsammans med henne. Han lägger ner jättemkt tid och engagemang i henne och jag vet ingen pappa i min närhet som gör samma sak. Nu är hon med mina föräldrar en dag i veckan när hon är hos oss och det är jättekul för att det fungerar så bra. Mina föräldrar (i synnerhet min mamma) har längtat jättemkt efter barnbarn och eftersom jag inte kan ge dem det så har det här blivit en bra lösning. E är jätteförtjust i min mamma och de trivs toppenbra ihop och gör roliga saker tillsammans. Min pappa hänger med på ett hörn han med. E kallar min mamma för mormor så det säger det mesta. E har en mormor hon tillbringar jättemkt tid med (E:s mamma har en förmåga att lämna lilla E till sin mamma väldigt ofta) så hon har en mormor hon är förtjust i men via min mamma har hon fått en till. Bara bonus!!

Jag förstår att jag har haft jättetur med A och lilla E men saknaden efter "egna" barn är kvar och lika stor som tidigare även om den inte är lika "desperat" som tidigare. 

Gift med A.
  • Caribe

Godmorgon tjejer

Cah jag blir väldigt rörd när jag läser om din relation till E och även hur din mamma får känsla av barnbarn det är ju fantastiskt att det fungerar så bra och som du säger bara bonus

Du är ju fortfarande en väldigt ung tjej i fertilitets sammanhang Cah vilket innebär att du har många möjligheter innan dörrarna stängs, om du inte orkar in i IVF svängen så kanske ÄD vore ngt för dig oxå så småningom? Du får ju göra det i Sverige fram till 38 års ålder!

Aggis synd att åldern stod i vägen men samtidigt är jag glad att dom sätter en gräns på 35 år för när man betalar så mkt pengar så vill man ju ha så stora chanser som möjligt och det är ju ändå så att åldern tar ut sin rätt på kvinnans ägg! Men eloge för att du undersökte saken

Angående styvhäxa så har ju min pappa lämnat henne och träffat en ny kvinna som faktiskt bara är 5 år äldre än mig och hon är en underbar människa varm och mysig

Pratade med min pappa igår och han lånar oss halva beloppet till ÄD och det underlättar när det är så mkt pengar man skall få ihop, slutsumman blir nog ca 100.000. Hade för övrigt ett bra samtal med min pappa han är adopterad och hans åsikter om hur lite den genetiska faktorn spelar in för föräldrarskap var härliga att höra!

Maskros jag förstår att du har det kämpigt just nu och jag är glad att du har Cah att ventilera med, du vet att jag önskar dig allt gott, kram vännen!

Oj långt inlägg....

• Maskros67

Caribe: tack

CC: tack du med för trevligt telefonsamtal i söndags. Det blev städat till slut iaf

Ja, tvärt emot allas råd, både här o av irl-vänner så har jag o R bestämt oss för att fortsätta umgås utan att vara officiellt "tillsammans" det är väl nån fas jag måste igenom.....
    Men jag har valt det själv o ska inte beklaga mig mer.

Var på spinning igår o fy bubblan va jobbigt det var! Försöker träna o hålla mig sysselsatt så mycket som möjligt för att hålla grubblerierna borta.

Kram allihopa!

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
Svar på tråden VIHPS VIII