• Maskros67

VIHPS VIII

Detta är del åtta i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

• Svar på tråden VIHPS VIII
  • Caribe

Hejsan tjejer

Copy låter mysigt med sällskap i sängen och som dessutom fungerar som en väckarklocka, perfekt det blir svårt för en ny karl ny när reviret är upptaget
    Katter är så roliga på det där sättet!

Xena - övertid = övertidspengar måste ju vara bra, antar att ni har fått ösa ut en hel del pengar sista tiden pga adoptionen, eller har ni inte behövt betala det ännu?
    Ja jag hoppas verkligen det här fungerar för oss, vill inte bli helt ruinerad.....

Infan vad bra att du kollat så ÄD pappren kommit in, men nu skall du ju i första hand satsa på 6:e gången gillt med IVF! Jag hoppas att du inte behöver göra några fler behandlingar efter det!

Skickar kramar till alla övriga oxå!

• Maskros67

Hej tjejer!

CC: hm, synd att man är lite allergisk mot katter Fundersam

Xena: skönt o få gå till frissan. Nä, jag räknar inte med att kunna rida hästen nåt mer

Funderar fram o tillbaka hur jag ska göra, men hon får väl vara kvar över vintern iaf

Caribe: hoppas ni lyckas nu, då kommer det vara värt varenda krona ni lagt ner

Puss o kram!

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • Caribe

Maskros - ledsamt med din häst Kram vännen

• xena

Maskros, nej va tråkigt med pållen Gråter. Hoppas du kommer fram till något beslut om framtiden, men så länge den inte lider kan man ju avvakta med ett beslut. Fast det är ju ändå så att man kan ju inte" lägga ner hur mycket tid och pengar heller på något som man inte kan använda" som man tänkt. Låter grymt, men så resonerar jag. Det innebär ju inte per automatik avlivning, det finns ju ofta de som behöver en sällskapshäst till någon annan häst. Tuffa beslut...Visst har du ju haft henne sedan föl? eller var det shettisen ? minns inte riktigtGenerad

Caribe, vi har ungefär lagt ut 55.000:- i dagsläget. Det är mycket pengar för oss, dels eftersom jag levt på studielån under 2 år och vi har inga superlöner, tvärt om . Men det är ju ingen summa man inte klarar av, och nu när jag jobbar (och jobbar övertid) så tickar ju Penga mun in i snabb takt . När tror ni det kan vara dags för att få transfer, jag menar hur ser kösituation och så ut i Finland?

• Caribe

Xena - 55´var ju inte så mkt, trodde det kostade mera? Men då kommer det gå lite pengar när ni skall åka och hämta hem ert barn, man skall väl stanna på plats i några veckor när man gör det?

Kö situationen ser ut så att dom har väntetid 6-8 mån, kötiden börjar ticka från man skickar in ett ansökningsformulär vilket jag gjorde förra veckan så 3 mån hinner ju gå detta året utan att ngt händer! Sen träffar jag läkaren den 20 november och därefter får man vara beredd, allt beror på när dom har en donator som är redo & som passar mig. Men jag får vara beredd på att det kan dröja fram till maj 2009...

• Sommar prinsessan

Hej kikar in för att  se hur mina favvosar har det. Jisses vad pengar. Det skulle vi aldrig ha råd medFörvånad.
    Är glad att flera av er här inne tagit så stora känslomässiga steg.
    Love uKyss ni är fantastiska.

Det är de som ibland går vilse som finner de nya vägarna
  • xena

Caribe, vi kommer att betala ca 45.000 till den dagen vi får BB och tackar ja, sedan tillkommer då som sagt resa och uppehälle. Thailand är ett av de billigare länderna att adoptera från, Korea är dubbelt så dyrt tex. Så vi hade tur att favvolandet var billigt och att vi passade in. Det var lång kö för er också, men hoppas det går fort att hitta donator så ni slipper vänta onödigt länge.

SS, vi har inte betalat alla pengar i en klumpsumma, utan vissa kostnader har varit fördelade till när vi startade prossecen tills nu med papprena i landet. Och det är tur för oss, annars hade vi varit tvungna att låna, vilket vi ändå gjort till en del. Vi väljer den lösningen för att ändå har pengar att resa för under tiden till exempel. Hur går det för Er då??? Någon lösning i siktet?

• Sommar prinsessan

Ok Xena men det är ju ändå pengar som ska ut... Fast man tar ju lån för att köpa bil tex. Så klart att de pengarna till en egen liten är väl värda pengar!!
    Ja du det går väl sådär. Ska va hemma själv i helgen då F ska ner till skåneland å hålla läger. Ska bli skööönt å få bara va jag. Å min bil är nu lagad oxå, hurra!!!

• Sommar prinsessan

Godmorgon alla underbara tjejer!
    Fredag å sista arbetsdagen denna veckan, skööönt.
    Hoppas på lite  idag å i helgen.

• Caribe

Godmorgon!

Sessan hoppas du får lite sol medan du kopplar av från allt och F!

Xena det låter ju väldigt bra att inte alla pengar skall betalas på en gång då blir det ju som sagt lite lättare! Själv håller jag på och undersöker om det går att göra bruttolöneavdrag för ÄD utomlands... 7500 Euro är ju mkt pengar...

Skönt att det är fredag

Kram Kram

Svar på tråden VIHPS VIII