• Maskros67

VIHPS VIII

Detta är del åtta i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

• Svar på tråden VIHPS VIII
  • Sommar prinsessan

God förmiddag mina kära vänner.
    Kan meddela att det varit en turbulent helg eller rättare sagt söndagskväll.
    Skrev ett brev till F som stod i köket när han kom hem igårkväll. Jag var ej hemma för att han skulle få läsa det ifred och för att han skulle få tänka igenom det han läste. Även för att han skulle förstå allvaret bakom det jag skrev.
    Jag skrev ner mina känslor å tankar å talade om hur sårad å ledsen jag är å att jag önskar att  passionen han har för hundarna kunde varit lika stark för oss. Jag skrev massa annat, jag lämnade ut mig fullständigt.
    Jag avslutade brevet med att citera refrängen i Sonja Aldéns nya låt "Du får inte"
    Lyssna på den...

">

Det är de som ibland går vilse som finner de nya vägarna
  • Caribe

Hejsan tjejer!

Infan Generaddumma dumma kropp att börja strula precis nu??? Alltid är det ngt  jaha då låter jag mina hoppfulla tummar och tår vila lite tills nästa cykel då! kram vännen!

Sessan - hoppas att brevet gör verkan och att F kan ta till sig att du lämnar ut dig så! Jag hoppas så att allt ditt kämpande för ert förhållande skall ge utdelning.

Copycat välkommen till den riktiga världen är alltid aptrött på måndagar men det är ju bra att du har ett jobb där det sällan händer vi får hoppas att idag var en engångshändelse

Maskros huvva vilket dilemma hoppas du hittar en bra lösning för dina lurviga samveten!

Kram Kram

• Maskros67

Goddagens!

Infan: usch va typiskt sparar tummarna tills nästa månad jag också.

Sessan: vad fick fu för reaktion då?????? Usch att du ska behöva ha det så.

Copy: jo, jag avvaktar över den här vintern så får vi se, fick hem hö igår iaf.

Har haft ett riktigt allvarligt samtal med R i lördags som fick honom att må riktigt dåligt, vilket var bra. Vi är inte tillsammans officiellt, men vi kommer fortsätta vara vänner o umgås en del o ta en dag i taget, men jag kräver fullständig ärlighet o det har han lovat, så får vi se vad som händer. Det hela är rätt komplicerat om jag säger så. Men det känns ganska bra nu, jag har mått skit, men nu känns det mycket bättre när vi fått prata ut.
    Vi var på fest o sen på parken o dansade i lördags, o det var iaf skitkul

Kram allihopa!

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • Sommar prinsessan

Halloj. Hann inte skriva hur det gick.
    Fick ett sms där han förklarade att han gör vad som helst för att han vill leva med mig resten av sitt liv, jag är hans allt.
    Han ska lämna tillbaka den tredje hunden vi har. Vi har pratat lite på morgonen oxå å ska fortsätta pratet ikväll. Vi har en lång väg framför oss men det vi båda vet är att vi älskar varndra otroligt mycket å att vi båda är beredda att kämpa!
    Smset var jätte fint skrivet. Ska skriva av brevet å smset i min blogg så får ni läsa allt.
    Gör det när jag kommer hem.
    Kramar till Infan som har en kropp som motarbeter henne just nuKyss
    Kramar till Maskis som är så stark mitt i all turbulens!

• Sommar prinsessan

Hej ville bara säja att den som vill läsa mitt brev får säja till så inboxar jag. Vill inte att alla ska kunna läsa.
    Kram Kyss

• Maskros67

Hej Sessan!

Blir alldeles rörd när jag läser om er kärlek. Jag vill gärna läsa ditt brev

Bamsekram!

• Ma Lu

God morgon ni starka vackra kloka kvinnor! Jag har latat mig i söderns sol i ett par veckor och idag åker vi igen fast denna gång rakt österut och är alltså mitt inne i ett intensivt nätande mellan två resor utan tillgång till sajberspejs! (såvida inte farsgubben fått fart på grejerna hemmavid...)

Vill bara säga att jag läser allt ni skriver och ni finns i mina tankar. Även maken får ta del av (valda delar förstås ) av det som händer dem han träffat (Maskros och Caribe i första hand). Kan meddela att även han blir engagerad i er kamp!

Kramar till Maskros som jag skäms för att jag inte kramade om när du precis blev ofrivillig singel igenGenerad och hoppas du kommer fram till något bra med lurvbollarna i hagen!
    Kramar till Sessan som verkligen slagit på stora trumman i sitt äktenskap och av allt att döma kommit till ett genombrott!!!
    Kramar till infan som klibbat fast i den gamla oljan i det rostiga landstingsmaskineriet! Och så himla typiskt med strulcykel Vem vet... den missade chansen leder kanhända rätt på en fullträff Livet är märkligt!
    Kramar till Caribe som ständigt söker och finner nya vägar Min systers svägerska har precis fått besked om att de nu hittat en äggdonator åt henne/dem i Finland! Är det Finland ni siktar på också eller funderar ni på Baltikum? Har bara hört gott om Riga, t.ex.!
    Kramar till cah - jag känner så otroligt väl igen mig i det du skriver om att ha bonusbarn! Man får hemmavardagen men sen när det är något allvarligt så står man plötsligt utanför och räknas inte som någonting Inte nödvändigtvis av barnet men av omvärlden! Kämpa på

Kramar till er andra också

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maskros67

Gomorron Malu Kyss

Va härligt med semester! Går det bra att resa med litet knyte? Tack för kramarna

• Ma Lu

Hej Maskros Jaaadå, så länge "knytet" får mat när hon så önskar så går det utmärkt (Är man ett knyte när amn väger långt över 7kg? ) I Spanien var det nordisk sommar: inte jättevarmt men ca 23-25 grader hela tiden. "Kallt" i poolen och itne så mycket bättre i havet (som vi ändå bara kunde doppa fötterna i då vi ju inte kunde vara så mycket pås tranden) Vi hade en vecka solsken och resten mulet och bröjan och slutet bjöd på riktigt busväder med översvämning, åska och storm Men det var ju ändå varmt

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Sommar prinsessan

Ojoj Malu vad ni reser. Men vad härligt att kunna vara med morfar så mycket för Stella!
    Japp här är det nu eller aldrig som gäller.
    Kan ju inte slösa bort mitt liv på att gå å känna mig liten å oviktig.

Svar på tråden VIHPS VIII