Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping

Skorpan08 skrev 2008-10-27 07:57:35 följande:
    Tygaffären på Elsa Brändströmsg har massor av fina barntyger och bra proser också.Kul att göra iordning en vagga.
    Tack Då ska jag bara hitta dit också
    Får ta med mig svärmor till helgen eller nåt!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2008-10-27 08:32:55 följande:
    Vet du var Djurgårdsgatan ligger? Precis i början där den korsar mot Elsa Brängströms gata. Nere vi kommunhuset.
    Nej, jag har ingen aning. Men det ska nog lösa sig
    Jag är heeelt vilsen i den här stan!
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2008-10-27 10:48:04 följande:
    det ligger en stor parkering åvanför stan. korsningen drottningg. djurgårdsg. om du kommer på drottninggatan från mitt håll så har du parkeringen på höger sida, du ska svänga vänster i den korsningen å då kommer du se tygaffären nästan direkt på höger sida på djurgårdsg. :-d hoppas du fattar va ja menar....
    Hmm... Tack
    Jag har inget som helst lokalsinne. Hittar till kvinnohälsan typ

Jag fikar också gärna på stan nån dag. På torsdag fm. ska jag till bm, och imorgon ska jag och mammatill4a shoppa, men annars kan jag när som helst!
  • JePaLuLi
    Fika på stan på fredag förmiddag 31/10:

Leos och Vincents mamma (Becka) o Vincent
    Dinana o Molly
    Jenny och Lucas
  • JePaLuLi

Fika på stan på fredag förmiddag 31/10:

Leos och Vincents mamma (Becka) o Vincent
    Dinana o Molly
    Jenny och Lucas
    cicc med E M & L
    thelifesaviour (sanna)
    Mammatill4a (Malin) och Olivia, Liam och Alma (Om det inte blivit nån bebis innan )

• JePaLuLi

Ingen av de förskolor som jag har jobbat på har borstat tänderna på barnen.

• JePaLuLi
    dinana skrev 2008-10-28 15:51:34 följande:
    Kanske inte gör sådant här uppe i Östergötland... de verkar ju inte vara så nogranna med någonting här om jag får säga det själv.. Funderar på att flytta tillbaka till Småland bara för att få lite vettigare dagisplats.
    Jag jobbade i Sörmland. Men jag har väldigt svårt att tro att det går att hitta en förskola som gör sånt nu för tiden tyvärr. Med alla nedskärningar och allt så finns inte tiden till det....
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2008-10-28 17:10:26 följande:
    nej tyvär är det nog så, fast det känns som om det finns viktigare saker att fokusera på under dagistiden, man får nog som förälder gå in och göra sin insats istället.
    Absolut! Visst är det så. Det är ju faktiskt inte förskolans sak, och det finns, som du säger viktigare saker att lägga tid och energi på.
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2008-10-28 18:35:20 följande:
    ja jag anser att så löänge barnen får mat, omsorg, är trygga och känner sig lyckliga så kan jag agera flourtant hemma själv och se till att barnets tänder blir borstade
    Exakt! Det är ju ändå föräldrarnas ansvar. Förskolan har sin läroplan och följer den. Där ingår inte tandborstning
    thelifesaviour skrev 2008-10-28 19:36:56 följande:
    Idag har jag både gymmat och klippt av mig femton centimeter hår! Härligt!
    Åh vad härligt! Jag vill också klippa mig!!
  • JePaLuLi

Jag ska till barnmorskan nu. Ska bli spännande att se hur det står till den här gången
    Hörde att det var halkigt ute så det kanske är bäst att ge sig iväg i tid...

Svar på tråden VI från Linköping