Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping

Familjetrollet skrev 2008-11-11 15:51:15 följande:
    min äldsta heter linus.14 åringar syns och märks kan jag lova
    Jag tror dig
    Fru T skrev 2008-11-11 16:06:45 följande:
    å några av dom andra har ja haft katter som hetat gillar människonamn på mina kissar..
    Samma här. sambon hade Rasmus som förslag, men det hette min katt
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi

Benjamin är sött tycker jag.
    Axellina, är det ett namn??

Jag tycker det är jättesvårt med namn. Särskilt pojknamn.

• JePaLuLi
    Mammatill4a skrev 2008-11-12 09:37:14 följande:
    Hoppar in i och talar om att här föddes de en stor pojke imorse kl 6.10. Började få värkar inatt kl 2 väckte magnus vid 5 för att ringa farmor och farfar, väckte barnen 5.20 ont som fan hade jag då. Lämnade barnen runt 5.40 kom upp till förlossningen 5.50 och 6.10 är han ute vikt 4650 och 55 lång, han inte få nån smärtlindring alls, ont gjorde de och 4a yttre styg blev det. Har inte fått nåt namn än. Återkommer om de, just nu ligger han och sover gott och vi kommer åka hem efter 12 när barnläkaren varit här. Nu ja jag vila lite. Ha en bra dag allesammans
    Det var så svårt att hålla tyst, jag ville så gärna berätta
    Men jag klarade det
    Han är verkligen en riktig sötnos!
    Ett stort grattis än en gång till er vännen!  
  • JePaLuLi
    Mammatill4a skrev 2008-11-12 10:28:51 följande:
    Tack alla. Han är så söt , ja ni vikten kände man allt av må jag säga. Sa till om smärtlindring men de hans ju inte . Gjorde ju i stort sätt allt hemma. Och värsta värkarna kom i bilen till farmor och farfar. Tur man inte har ty känsliga barn på morgon kvisten. De vart pigga på en gång och skrämde livet av farfar. He he
    Ja, han är verkligen jättesöt!
    Hade han stort huvudomfång då? Det är ju det som gör ont. Annars säger de ju att man får mycket hjälp av större barn, att de kan hjälpa till mer...

Men din stackare, kunde inte farmor och farfar kommit till er? Jag tänker inte ge mig ut mer än nödvändigt i bilen, barnvakten får snällt komma hit!

Jag hade värkar i över ett dygn men fick ingen bedövning ändå, hoppas jag klarar mig utan den här gången också!
  • JePaLuLi
    Mammatill4a skrev 2008-11-12 10:56:57 följande:
    Huvud omfånget låg på 37, 7, jag envis som en åsna vet du. Och de bor inte långt ifrån oss, så bättre att köra ut barnen än att föda hemma. Nepp nu ska jag fila naglarna på pojken vår. Han har odlat minnsan.
    Ja det var ganska stort. Lucas hade 37 så han hade ganska stort huvud han med.
    Haha, ja det borde jag ha förstått
    Jag vet hur envis du är!
    Hehe, sötisen. Ser fram emot fler bilder
  • JePaLuLi

Det var väl ingen som trodde på en tjej? Så alla hade rätt

Jag väcktes av en bild på sötnosen och han är verkligen JÄTTESÖT! Såg ut att likna Malin

• JePaLuLi

Jag fick äran att lägga in en bild på Malins underverk här

• JePaLuLi
    dinana skrev 2008-11-12 11:48:06 följande:
    sicken sötnos... vill också ha bebis.... NU!!
    Jag med! Blir ju bara mer sugen när man ser sötnosen. Men jag har inte så länge kvar
  • JePaLuLi

Jag sa till sambon att jag vill ha 100 bebisar. Han skulle snällt påminna mig under förlossningen
    Haha, när men en till efter den här får det nog bli!

• JePaLuLi
    Fru T skrev 2008-11-12 12:19:45 följande:
    Grattis till sötnosen nu har ja vart hos Bm å dom har hänt på livmodern å så.... mitt blodsocker va lite för högt tyckte dom (inte så konstigt kanske när ja satt å sög på karameller helatiden) så ja ska tillbaka å ta glukosgrej på fredag...om 1,5 timma är det Ul som gäller
    Vad spännande. Första ul är ju såå mysigt!
    Lycka till!
  • JePaLuLi

Mammatill4a: Så det blev Arvid till slut Jättesött!
    Hoppas du får sova mer i natt!

Själv har jag nyss kommit hem från bm. Allt såg bra ut, lilleman hade lite höga hjärtljud, men inget som oroade.
    Jag har öppnat mig 4 cm så man vet aldrig när det sätter igång ordentligt. Inte undra på att jag haft ont! Bm tycker dock att jag ska vila så att han inte kommer än. Det finns en risk att han inte orkar hålla värmen själv och är för slö för att ta bröstet eftersom jag "bara" är i v.37. Personligen tycker jag att han kan få komma NU, men neo vill vi ju helst slippa så klart...

• JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2008-11-13 12:24:44 följande:
    OJ! Då får du verkligen ta det lugnt. Risken för gulsot ökar ju också vid tidig födsel. Inget roligt när dom måste ligga i solsäng och man inte får ha dom intill sig.
    Nej, det är inte alls kul. Lucas hade gulsot och fick sola, och solsängarna här i stan verkar betydligt läskigare än de de hade i Eskilstuna. Solen kommer ovanifrån här väl?
  • JePaLuLi

Här ligger Lucas på playan

• JePaLuLi

Ja jag får nog vara det!
    Japp, vi vet att det är en lillebror, men än är han namnlös. Det lutar åt Linus, men vi får väl se när han kommer ut

• JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2008-11-13 13:18:11 följande:
    Elin låg i en sån säng också, sen hade hon även en solhimmel. Hon fick ligga som i ett tält. Vet inte hur jag får in en bild här.
    Ok. De där med solhimmel verkar lite läskiga tycker jag. Då måste de väl ha bandage eller liknande över ögonen?
    dinana skrev 2008-11-13 13:20:00 följande:
    Nej precis, det vet man ju aldrig... svårt att säga i förväg... Kanske är en liten Gottfrid =) *haha* Jag älskar dessa gamla namn... funderar på om man kanske skulle ta något sådant till sin kommande bebis... men det skulle nog inte sambon gilla... annars har jag min pappas kusin som dog förra året... han hade inga söner efter sig så då kanske han skulle ha blivit glad om vi döpte våran sån efter honom. Fast Sven är kanske lite tråkigt.. jaja, vi får väl se vad det blir för något i juni nästa år.
    Haha, nej det får vi hoppas att det inte är
    Jag kan tycka att en del äldre namn är söta, men det är inget jag själv skulle välja.
    Tror du på en pojke den här gången?
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2008-11-13 14:00:44 följande:
    Ojoj, nej jag vet inte.. vi hoppas väl på en pojke den här gången, men det skulle ju vara minst lika kul med en flicka till. Då kan man ju återanvända alla fina tjejkläder... men jag som är galen i att köpa nytt skulle tycka att det var roligare med en pojk då =) Så man kan få lite annat kul i garderoben.
    Man köper nytt trots att det är samma kön
    Vi tycker att det var jättekul med en lillebror nu eftersom de kommer vara så jämngamla. De får nog väldigt skoj tillsammans! Sen kanske jag kommer hoppas på en tös på nästa. Men varför frångå ett vinnande koncept

Vi har ju tajmat det så bra att de föds samtidigt på året så alla kläder passar ju när det är säsong. Bara att det är så kul att shoppa
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-13 14:58:26 följande:
    JennyoPatrik: Vincent o Leo är ju oxå födda i samma månad, så det är jättesmidigt egentligen o vi har sparat alla kläder från Leo, men vi (läs shoppingtokiga jag ) köper ändå nytt så fort det behövs eller tillfälle ges Det enda som vi använder som är Leos gamla kläder är pyjamasar, strumpor, mössor o overall.
    Exakt. Jag har handlat massa nytt, men tänkte ändå att overall ochs ånt funkar i år med. De växer ju så fort så det är ju inte så att det blir slitet direkt.
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2008-11-14 08:28:32 följande:
    Visserligen ligger jag under hundra-strecket men jag får ständigt frågan om Elin ska bli storasyster. Fast då brukar jag bara säga "Den som lever får se" heheVad tror folk egentligen? Att man ser ut som barbie efter fyra barn.*L*
    Men herregud. Du är ju jättefin. Dessutom har du fött fyra barn. Skit i vad folk säger de är antagligen bara avundsjuka.
  • JePaLuLi
    Mammatill4a skrev 2008-11-14 17:20:52 följande:
    vem ska göra ny tråd då? nån får skriva in den till mig i GB el inbox, för vet inte hur mkt man hinner sitta här sen med flytt och allt men lite ska man allt försöka med,så fort man får igång nytt bredband i åtvid..
    Hjälp! du flyttar ju snart
    Kommer sakna dig! Tur man har bil så vi kan hälsa på! Ska bara hitta också
Svar på tråden VI från Linköping