Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping

ni får ha en bra dag.nu ska jag fota en massa prylar

From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-16 09:14:42 följande:
    hallå, vad är de för stl i luciakläderna ?? kankse är nåt för mid de lär ju säkert ha lucia tåg på dagis i år med..
    du kan inboxa.ska börja fota nuGladstl 110/116 mössorna är one sice tomtetofflorna är stl 30/31
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-09-16 09:52:10 följande:
    Nej men, nej... hoppas verkligen att det inte är ett missfall. Man kan ju få blödningar när man är gravid, kan det inte vara något sådant?ÄL-vecka här, men har ingen koll på vilken dag det är men tror det är torsdag eller fredag. Men försöker köra på så gott man orkar. Idag skall sambon på arbetsintervju nummer två. Hålller tummarna för honom nu att han får det. Vore sååå underbart om han kunde få jobb i stan ju istället för att pendla 12 mil om dagen.
    12 mil om dagen är ju långt att pendla och biligt är det ju inte heller.jag hade småblödningar under flera veckor.fick se hjärtat slå i v 6.men det gick inte bra ändå
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2008-09-16 10:59:40 följande:
    Så då har vi bokat dop o kyrka då. Ska bara se till o få iväg inbjudningskort till alla.. Betällde nu från extrafilm, men insåg att ja råkade glömma skriva in tid på kortet, men man får väl berätta de när dom ringer och säget till om dom kan komma eller ej. Hehe...
    vad skoj med dop.här är det bara min son som är döpt.han döptes av sin egna farfar i vreta klosters prästgård.

töserna har inte blivit döpta då varken jag eller gubben tror på gud
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-16 12:03:16 följande:
    Vad är det för kläder o vilken storlek? Leo behöver till dagis..
    det är tjejkläder stl 68-74 samt luciakläder
    dinana skrev 2008-09-16 11:48:30 följande:
    samma här, den enda som är döpt här är ja.. ingen.. men lika glad för det är jag =)däremot är mina föräldrar kristna, men något dop var det inte tal om när jag var liten.. däremot hade den barnvälsignelse i pingstkyrkan för mig.. vete katten vad det är för något.. men skall väl vara något liknande...blir mest äcklad när jag hör talas om pingströrelsen och liknande.. och tycker inte om att jag blev uppväxt med den skiten. så visst, jag lever ett religionfritt liv nu och Molly får välja själv hur hon vill göra sen när hon blir äldre. det är hennes val, inget man skall bestämma åt henne.
    det lät inte kul.våra barn får välja själv som stora om de vil döpa sig.
    Maria84 skrev 2008-09-16 12:10:14 följande:
    Nu har jag tagit det nya testet och det blev positivt direkt det med. Så det är med all säkerhet, skulle jag tro, ett missfall. Nog för att man kan ha mellanblödningar men inte så här och med såna "klumpar". Det tror jag inte, och inte med denna värk. Så jag får ringa bm imorron och prata med henne och se vad hon säger. Förmodligen ska jag bara avvakta, men det är bra om det förs in i journalen så det finns där..  
    jag skickar styrkekramar till dig.villken vecka är du i?man kan åka in och göra vul vid komplikationer.det fick jag göra i v 6 med de tre sista pga blödningar,svimattacker osv
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2008-09-16 14:00:37 följande:
    Familjetrollet - det är det jag inte riktigt vet, har bara haft en mens sen förlossningen. Men räknar jag efter den så är jag i v.8 och det är då jag fick de andra missfallen också. Ma:et fick jag i v.12. Ja, med Lucas var vi inne på kvinnokliniken 6 ggr innan jag var i v.12 pga en massa saker. Mycket förstående läkare som jag fick komma till.

ush jag lider med dig.är det inte bättre att åka in och kolla?så du slipper vara orolig att det är ett mf.

jag fick mitt Ma i v 16.man vet inte hur det är att förlora ett barn förren man själv har gått igenom det helvetetLedsen

här har vi vart på skogspromenad idag medans gubben jobbade.lite senare ska jag kolla tygerna och börja sy ikapp allt som jag har missat

• Familjetrollet
    Maria84 skrev 2008-09-16 14:30:24 följande:
    Familjetrollet - jag är 99% säker på att det är ett mf, för det har kommit så mkt klumpar och värk så.. Får väl se hur det är imorron.
    många styrkekramar till dig
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-17 07:55:10 följande:
    Oj, va ni skriver när man inte är här en hel dag, Igår hade vi iallfall en toppen dag i åtvid, firade mitt kusinbarn som fyllde 3 igår, ska ner på fredag med paket oxå ,se på em var vi hos en underbar kompis med tvillingpojkar i liams ålder och tjeja i Almas ålder, de lekte och hade allt för skoj, Men idag mår ja skit,ont i hela kroppen trött som ett ägg då jag inte sovit så bra inatt, Så hoppar tyvärr fikat idag och vilar upp mig istället.Medans barnen är på dagis.Men kommer självklart på nästa..
    då får du vila upp dig ordentligt,fick du mitt inbox om kalaset den 4/10?här var det svinkallt inatt.vaknade massor med gånger av att det var så kallt inne.nu har du snart bara en månad kvar innan busiga bebben tittar utGlad
    thelifesaviour skrev 2008-09-17 08:08:45 följande:
    Godmorgon damer! Idag är jag lite lagom morgontrött bara. Sen blir det tentaplugg hela dagen, men ja, vi får väl se hur det går med det. ;D Vad ska ni hitta på?
    jag ska strax ut på långpromenad.sen ska jag städa och tvätta.i eftermiddag blir det en sväng in till stan och kolla lite.
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2008-09-17 08:25:10 följande:
    Mammatill4a - är garanterat ett missfall, vore väldigt konstigt om det fanns nån kvar där inne efter gårdagen. Värken har släppt nu.
    hoppas du kollar upp det idag.jag ska hålla tummarna för att du är gravid.har du blödningar ännu?

nu ska jag ut och gå i kylan ni får ha det så bra så länge
  • Familjetrollet

huga vad kallt det är ute idag.det blev ingen långpromenad på morgonen.men det blir det strax.efter långpromenaden blir det lite shopping på stan.vi har lyckats slarva bort alla höstvantarSkrattande

med denna kyla så går det åt vantar och mössa.

Svar på tråden VI från Linköping