Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping

thelifesaviour skrev 2008-09-25 08:29:12 följande:
    Kaffe är mums! :D
    ja jätte, hur gick det på tentan??
    dinana skrev 2008-09-25 08:29:12 följande:
    God morgon, här vart man uppe vid halv sju som vanligt.. sambon sticker till jobbet då och dottern vaknar. Så det vankades frukost då, men som vanligt var det bara jag som åt... dottern slängde allt på golvet så till slut så fick hon nappflaskan.Idag är Molly på dagis till 12. Jag borde verkligen ta tag i jobbsökandet, men vet inte vart jag skall börja... Det är ju så mycket enklare om man visste vart man skulle ta vägen. AMS är ju verkligen ingen hjälp. Någon som kan tipsa mig om något roligt jobb här ute i Tornby.
    halv sju??? oh det är ju mitt i natten..
  • Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2008-09-25 08:35:52 följande:
    Inte bra alls, den kommerjag får göra igen. :( Men så är det ibland!
    ja fast det suger...
  • Firstandhappy
    Marayah skrev 2008-09-25 08:38:46 följande:
    Här har vi just klivit upp... Marko har snällt legat och tittat på Turtles på sin tv sen sambon åkte vid 7,30, jag och filip fick sova en stund till. Men nu blir de till att göra oss klar för dagis och babyöppet.. Filip ska juh få sprutan med idag... Hoppas alla får en trevlig dag..
    detsamma detsamma, hoppas det går bra med sprutan..
  • Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2008-09-25 08:42:51 följande:
    Det har du verkligen rätt i!Men idag ska jag och karlskrället ha en mysdag, lite shopping, laga någon god lunch, ta det lugnt och mysa. Ska bli härligt.
    oh va mys, vill med... men men, ska vänta på kaffet, sen vänta på att vårdcentralen ska ringa, sen vänta på att mannen ska gå upp, sen vänta på att han ska åka så jag kan vänta in i det längsta med att städa, sen ska jag vänta på att stångåstaden ska kanske kanske kanske ringa o säga att nyckeln finns, sen ska man kanske vänta på att få gå till vårdcentralen om de har en tid till mig idag, sen ska man vänta på att mannen kommer hem så man kan vänta in i det längsta på att laga mat o sen är det bara att vänta på att sonen somnar så man kanske kan vänta på att få en puss...
  • Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2008-09-25 08:47:27 följande:
    Mycket väntande för dig idag. :)
    nja lite kanske...
  • Firstandhappy
    Guardian Angel 07 skrev 2008-09-25 09:33:21 följande:
    Godmorgon på er!Vi var också uppe med tuppen idag. Nathalie vaknade 6.30, iofs låg hon och pratade i sängen i 30 minuter så vi tog inte upp henne förens vid 7 så kul å ligga och lyssna på henne I vanliga fall vaknar hon mellan 7-7.30, men igår la vi henne en halvtimme tidigare för hon var så trött. Idag är Peter hemma från jobbet, han har också blivit förkyld så nu är det bara Nathalie som inte varit förkyld. Hoppas hoppas hon klarar sig!Idag ska vi till bvc och kolla upp hennes prickar. Både jag och Peter har varit tveksamma till distriktssköterskans diagnos så vi ringde till bvc. Hon tror inte heller att det är vattkoppor så vi ska dit idag på undersökning. Troligen får läkaren på bvc kolla på henne också, och om de inte vet vad det är så blir det att ta prover :/Firstandhappy: Är du sjuk?
    nej inte sjuk, men för ca 1 vecka sen skulle jag stoppa wille i bilstolen o min vänstra axel låste sig och jag fick jätteont, har smörjt med voltarensalva nu hela tiden och det blev väl lite bättre, men sen i förrgår så small det till igen o blev sämre än innan, klarade inte ens av att lyfta wille från skötbordet, så dani får vara hemma med mig o ta hand om william, fick en tid imorgon kl 10 iallafall fast de pratar om att skicka mig direkt till ortoped???
  • Firstandhappy
    kolah skrev 2008-09-25 12:09:50 följande:
    Hejsan!Har tjuvläst lite i denna tråd men gör nu ett försök i att skriva ngt till er. Är det ok om jag hänger med i tråden förresten?
    säger som alltid..
    Wällkommen på rjen öschötska ska du wara
  • Firstandhappy
    Guardian Angel 07 skrev 2008-09-25 14:12:28 följande:
    Nu har vi varit till bvc, troligen är hon allergisk mot morötter, paprika och tomater :/ en läkare ska ringa hem till oss imorgon..ska rådgöra lite om hon ska ta något blodprov för att se om det är något mer hon inte tål.Nu blir det till att laga all mat själv!
    nej usch va tråkigt...
  • Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2008-09-25 14:22:13 följande:
    stackars liten.allergi är inte kul.våra barn har haft det/har detsonen föddes som mjölkallergisk,stora tösen har celiaki sen ca 18 mån ålder och lillan tålde inte päron som liten.hoppas N inte har fler allergier.jag visste inte ens att man kunde vara allergisk mot morötter
    vad är celiaki??
  • Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2008-09-25 14:27:37 följande:
    hon får inte äta något med mjöl,gryner,soja osv.hon blir svårt medtagen då och kräks samt blir helt blå i hela ansiktet och blir frånvarande om hon får i sig det.
    *suck* jobbigt värre.. hoppas wille klarar sig från allt sånt skit,
Svar på tråden VI från Linköping