• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Maria84

Fru T - känner igen det där, när jag väntade Liam blev jag till och med sjukskriven från skolan och så blev det sängliggande i några veckor på doktors order. Höll på att bli inlagd men klarade mig precis.
    Man får se framåt och tänka att det kommer något gott ur det. Även om det känns jobbigt för stunden.

• Fru T

är väll ända fördelen med att jag är arbetslös just nu.. men ja fundera lite....

om det fortsätter i den mån att det hindrar mig i min arbetsförmåga och förmåga att söka jobb, kan ja då bli sjukskriven? eller måste man ha ett jobb för det?

Åh vad jag längtar
  • Mizzz
    Fru T skrev 2008-10-06 10:47:16 följande:
    är väll ända fördelen med att jag är arbetslös just nu.. men ja fundera lite....om det fortsätter i den mån att det hindrar mig i min arbetsförmåga och förmåga att söka jobb, kan ja då bli sjukskriven? eller måste man ha ett jobb för det?
    Det är ganska svårt att bli sjukskriven (eller rättare sagt få försäkringskassan att godkänna sjukskrivningen) för gravsymptom, även om de är kraftiga... Men i teorin är det så. Så det är ju kanske värt att prova.
  • Fru T
    Mizzz skrev 2008-10-06 10:53:18 följande:
    Det är ganska svårt att bli sjukskriven (eller rättare sagt få försäkringskassan att godkänna sjukskrivningen) för gravsymptom, även om de är kraftiga... Men i teorin är det så. Så det är ju kanske värt att prova.
    får ju se hur det utvecklar sig...

skulle ju kännas bättre att få pengar därifrån istället för att behöva ta från alfa-kassan dagarna. för som jag mår nu så skulle ja inte kunna ta mig till en interjuv änns
    Åh vad jag längtar
  • Maria84

I mitt fall var jag ju hos skolläkaren först och han ville ju inte alls sjukskriva eftersom graviditet inte är en sjukdom. Bm tyckte att jag skulle gå till dem först men eftersom de nekade så fick jag komma till läkarn hos Kvinnohälsan och där sjukskrev läkaren mig direkt. För jag fick inte behålla ett dugg och minsta ansträngning gjrode det tusen ggr värre.

Är man arbetslös så vet jag faktiskt inte hur det gäller med sjuskrivning. Men är man inskriven på ams så ska man kunna bli det tror jag.

• Familjetrollet
    Fru T skrev 2008-10-06 10:41:48 följande:
    jag kan inte äta nåt som är varmt då spyr ja direkt å ja måste äte lite å ofta men mår ständigt illa å anstränger ja mig minsta lilla så straffas ja med att få bo inne på toa i en halvtimme typ....det här är inge roligt alls hoppas det försvinner snart för ja förlorar ju allt det sociala just nu
    fråga om du kan få medecin mot illamåendet jag fick det,men på mig hjälpte den inte.ang sjukskrivningen så har jag fått det när jag väntade nr 2.studerade då på komvux och pga illamående och svimattacker så blev jag sjukskriven nästan hela terminen.

med nr 3 fick jag ingen sjukskrivning då jag inte hade jobb eller var inskriven på arbf.fick vara hemma utan inkomst då jag mådde skit under den graviditeten samt svår smärta sista tre månaderna.

vissa blir sjukskrivna lätt medans andra inte blir sjukskrivna.beror på villken läkare man får
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Mammatill4a

skriver en rad , snälla maria og med sig data upp till mig

ingen bebis än här, men förhoppninsvis innan BF el not...
    ska till bf imorgon..

vet inte vad man ska skiva, känns som man tappats bort då man inte har internet plus att man är höggavid, men så for bebis kommit u kanske man kan röra sig nomalt igen för de kan man ju inte så mkt nu..men nås allid på mobilen om de är nån som vill ta en fika..

~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-10-06 09:16:40 följande:
    Hallå i tråden!Är det någon som ska till tornby idag och vill ta en fika. Jag tänkte åka till skopunkten och kika lite.
    vi var där igår så jag står över,är inte på toppenhumör idagLedsen.men jag tar gärna en fika framöver.här ska man strax gå långpromenad i solen
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Maria84

Mammatill4a - härligt att se dig här, även om det bara blir för en kort stund
    Inte långt kvar för dig nu ju, så mysigt med liten bebbe!

Här håller jag på och kokar äpplen för att göra äppelmos. Har en massa äpplen kvar som jag ska skära i skivor och frysa in och sen ska jag väl baka upp lite utav det också.. Men finns ju dröser med äpplen kvar på träden så jag kommer nog fylla frysen med dem

• Guardian Angel 07

Marayah: Det gör han, bara han tar det lugnt

Familjetrollet: Tack för kramarna vad ska du göra under veckan då?

Svar på tråden VI från Linköping