Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping

Mammatill4a skrev 2008-09-03 13:02:29 följande:
    Om man inte har nån inkomst nu är 3000 rätt mkt att få ut på en månad.. så de skulle inte ja tacka nej till om man säger så..
    Ja det är klart. Det förstår jag. Då är det ju toppen! Men som jag fattat det så får man inte jobba eller plugga utan ersättningen är för att man ska vara hemma längre med barnet och kommunen sparar dagisplatser. (förskola, jag vet )
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2008-09-03 13:07:23 följande:
    ja säg att mannen jobbar heltid o kvinnan är hemma med barnen, fp är slut o nu sitter man där o måste börja jobba eller plugga för att få det att gå ihop, ja då kan man söka det o få 3 papp extra per unge o då blir det ditt "jobb" att vara hemma med barnen..bakåtsträvande?? nja det kan jag inte tycka eftersom båda föräldrarna får söka det o för vår del där det handlar om att ev anställa barnflicka omn jag skulle vilja jobba fler timmar så är de pengarna väldigt bra att ha..
    Ja om det är så är det ju toppen! Men jag har svårt att tro att det är så enkelt.
    Mammatill4a skrev 2008-09-03 13:16:57 följande:
    Fattar nada av alltihopa men ja har ju ingen hjärna för politik och moral och vad som händer mm ... sån är ja
    Nej, jag fattar inte heller. Men jag tror det är så som jag skrev. Men jag kan ju självklart ha fel!
  • JePaLuLi

Där verkar det ju faktiskt som att det är ok att jobba. Jag fattar ingenting, men har ett tag på mig att sätta mig in i det där Det är ju verkligen kanonbra i så fall. Men jag tycker så mycket låter bra och sen är det massa undantag.

• JePaLuLi

dinana: Jag tror att du är gravid!

• JePaLuLi
    dinana skrev 2008-09-03 16:33:25 följande:
    Hoppas att du tror rätt.. får gåshud bara jag tänker på det... tänk TÄNK om det är så! Fan vad ledsen jag blir om mensen kommer...
    Det förstår jag att du blir. När ska du testa igen?
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2008-09-03 16:43:10 följande:
    På tisdag tänkte jag... är då på BIM+7 och det är ju då barnmorskan tycker att man skall testa sig första gången.. *hihi*
    Spännande! Håller tummarna, men tror faktiskt på ett
  • JePaLuLi

Vi var till Selbing igår och tittade på lillebror. Det var jättemysigt och vi fick många fina bilder. Men jag har en liten fråga. Han ligger i säte, är det nån som har erfarenhet av det? Hur vanligt är det att de lägger sig rätt senare? Han har ju ett tag kvar iaf som tur är

Sen undrar jag om det är någon som har nåt bra tips på en skötväska till syskonvagn?

Jag skulle gärna gå på mammagympa, men det får bli efter att skrutt kommit ut!

• JePaLuLi

Maria: Tack för ditt svar. Jo jag tror att de gör vändningsförsök om han skulle ligga kvar så, men det verkar ju inte alltför skönt Som sagt har han lite tid på sig att vända sig till rätta
    Fina namn du har på dina barn förresten Vi har haft Liam här som förslag också

• JePaLuLi
    Mammatill4a skrev 2008-09-06 09:48:21 följande:
    Var inne och kikade på de fina bilderna, så himla fina de var , tänk om man hade haft råda att gå,men nu är de försent för bebben är ju redan vänd neråt och ja nästan fixerad så då får man ju ingen fin bild på lilla ansiktet ändå..mm på skötväska , går ja med vilken som men babytravels egna är ju stor och bra om du ska ha kläder mmm till både Lucas och lillebror
    Tack! Hehe... Nä då kan det bli svårt att få nån bra bild Men du får ju snart träffa underverket!
    Är BT stora och rymliga? Tittade på en, men tyckte inte den verkade så märkvärdig. Bra pris var det ju iaf så jag får nog ta mig en titt till
  • JePaLuLi
    Marayah skrev 2008-09-06 11:51:56 följande:
    Filip låg i säte när ja var till bm sista gången i v. 36 och då beställde hon en tid för vändning. Vändningen gick kanon, känndes inte alls så jobbigt.. Men din bebis har juh tid på sig att vända sig om den inte ännu fixerat sig, men de borde väl vara lite tidigt.. Så ja tror att du kan vara lugn..
    Ja exakt, det finns ju gott om tid för den lille busen att lägga sig rätt. Men man funderar jus å mycket. Lucas låg med huvudet neråt vid den här tiden så jag har ju bara det att jämföra med. Men oftast lyckas väl vändningsförsöken?
Svar på tråden VI från Linköping