Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping

Vad konstigt mitt tidigare inlägg blev... Jaja... får väl at och betala plusmedlemskapet igen så det blir nån ordning

Fru T skrev 2008-10-02 15:06:53 följande:
    Hehe ja det va ju såå det va hade jag aldrig kommit ihåg om du inte sa det
    Japp, jag är inte den som smiter undan
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-04 09:41:47 följande:
    Vi ska till ikano idag o kolla lite, sen blir det veckohandling på Maxi. Blev sugen på att åka till Karlssons o titta lite, men det får bli en annan dag.Vilka är det nu som kommer på fika imorgon??Så att jag vet om det blir nåt
    Jag skulle jättegärna komma, men har fullt upp med att få ordning i lägenheten. Men det blir fler ggr hoppas jag?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-04 19:52:18 följande:
    Det förstår jag Blir säkert flera ggr Vilket område bor ni nu i?
    Vi bor i Skäggetorp. Nästan vid kyrkan om du vet vart den är. Sörgårdsgatan. Just där vi bor verkar det vara jättelugnt iaf. Har hört så mycket skit, men det är massa trevliga abrnfamiljer här
  • JePaLuLi
    Marayah skrev 2008-10-04 21:02:09 följande:
    Vi med bor i skägget och har VÄRDLENS BÄSTA grannar.. Ja kan inte klaga på tillvaron, men ja har juh inte sett andra delar av stan mer än när man hälsat på hos folk.
    Vad skönt att höra nån positiv
    dinana skrev 2008-10-04 23:32:35 följande:
    Vi bor också i Skägget, precis vid Rosendalsskolan.. här är rätt lugnt. Bara barnfamiljer typ...  Men vi har en jävla granne som de senaste veckorna / dagarna envisas med att spela hög skitmusik så nu FAN har vi ringt och anmält dem!

Det förstår jag att ni gjort.

Vad jag har fattat som så är det ett gammalt rykte som ligger kvar. Idioter kan man ju hitta var som helst. det spelar nog ingen roll vart man bor.

vart ligger den skolan? Är det långt härifrån?

• JePaLuLi

Det är väl så beroende på vart man hamnar antar jag. det finns såna ställen i Karlstad där jag är uppväxt där jag aldrig skulle tänka mig att bo, men det är helt ok enligt de som bor där nu. Sambon är ju uppväxt här i stan och skulle däremot aldrig sätta sin fot i ryd och det har jag hört från flera av mina kompisar som varit här och pluggat. Man får nog ta allt med en nypa salt. Huvudsaken är ju att man hittar nånstans där man själv trivs.
    Vi ska testa och bo här iaf, drömmen är ju att skaffa ett hus i framtiden när jag är klar med skolan. Får ju hoppas man trivs här i stan bara

Guardian angel: Vad bra artikeln var i Mama. Jag satt och bölade när jag läste, tycker du har varit så himla tapper!
    Vad duktig hon är Nathalie. Det händer ju så mycket nu med de små, allt går så fort! Lucas försöker kämpa med att lära sig gå, men har inte riktigt balansen än
    Vad jobbigt för er med Peter Det är väl det sista ni behöver nu. Jag hoppas verkligen att han får komma hem snart!

• JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-05 13:37:10 följande:
    Har ni köpt rosa bandet tjejer?Jag köpte det igår när vi handlade på Lindex, så nu pryder det min jacka så fint
    Självklart!
  • JePaLuLi
    Guardian Angel 07 skrev 2008-10-06 12:14:03 följande:
    JennyoPatrik: Tack så mycket det är många som har fällt en tår mm, hon kämpar på som bara den lilla gumman hur går det för Lucas? Äter och sover han bra o.s.v.? Mm, det har varit lite jobbigt faktiskt men nu mår han bättre och har precis kommit hem nu ska han bara se till att ta det lugnt!
    Det förstår jag!
    Jodå, han äter jättebra. Nu med flytten så har han varit lite orolig med sömnen och vaknar några ggr på natten och vill ha välling. Men det är tydligen normalt vid en flytt. Det är ju inte så konstigt egentligen. Inatt sov han dock jättebra så det var skönt! Han sover mellan oss och då går det bra. Hur sover/äter Nathalie?

Ja då får han se till att ta hand om sig och försöka ta det lugnt.
  • JePaLuLi

Ingen här som sitter på en vagga som de vill bli av med?

• JePaLuLi
    dinana skrev 2008-10-07 08:43:41 följande:
    Tyvärr ingen vagga... men vi använda barnvagnen till det när bebis var liten... funkade ju lika bra =)
    Ja det är ju sant. Men nu kommer vi ha tvillingvagn och det blir nog lite bökigt
    Lilleman vill fortfarande sova hos oss och jag vill inte köra iväg honom bara för att lillebror kommer. Men bebisen kanske sover jättebra i spjälisen
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2008-10-07 09:58:54 följande:
    Vi har aldrig haft Molly sovandes i vår säng. Hon har haft spjälsäng från dag 1 (ja förutom när när vi inte lyckades få henne å sova då låg hon i sin gamla briovagn med superfjädring (provisorisk vagga)). Vi funderar dock på att flytta in en växasäng till henne nu istället. Skall bara få energi till att åka och hämta den också.. tyvärr har vi ingen extra madrass till den så man får ta spjälsängsmadrassen så länge.. fan va bökigt! Spjälsängen skall vi ju ha till lillbebis i magen sen =)
    Vad skönt att det har funkat så bra för er. Lucas har ju blivit lite orolig nu med flytten och så, det är ju inte så konstigt egentligen... Men han vill gärna sova mellan oss. Han är ju inte så gammal heller. Sen får man väl se hur han reagerar på ett syskon, men det ska nog gå bra.
    Ja spjälisen får lill*n ta hos er 
Svar på tråden VI från Linköping