• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Maria84

Var ingen rolig morron att vakna till.. Mår illa som sjutton och har ruskigt ont vid fogarna. Hade tänkt pyssla massor här hemma idag men kanske får ta det lugnt på den fronten, hoppas att det släpper efter lite snart.

Lucas överraskade dock, han har sovit hela natten! Var ett tag sen han gjorde det nu för han har velat äta 1-2 mål på natten. Nu har han inte ätit på två nätter så kanske kan vi slippa nattmålen ett tag nu. Hoppas går ju alltid
    Nä om man skulle ta och slänga upp sambon så vi andra får oss lite frukost också.

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-10-19 08:28:29 följande:
    god morgon allesammansvart är alla?vad ska ni hitta på idag då?här ska man ev ut till tornby och kolla efter vinterskor och målarfärgDinanahoppas allt är bra med dig idagL o V mammavillken söt son.väldigt lik mamma är han
    Godmorgon, jo, det är okej med mig idag... lite konstig i magen och jag är super illamående.. testade med huvudvärkstabletter först men det verkar inte hjälpa mot illamående, så nu har jag tagit en postafen (skall ju hjälpa mot illamående står det ju på, sen att det är mer för åksjuka, skit samma). Har inte blödit (blött) något mer sen igår morse, däremot lite brun/svart kladd. Tänker ringa till kvinnohälsan och kräva ett VUL.
    ♥ Mamma till Molly 061216, ängeln Arwen 050817 & knodd 090610 ♥
  • thelifesaviour
    dinana skrev 2008-10-19 10:46:57 följande:
    Godmorgon, jo, det är okej med mig idag... lite konstig i magen och jag är super illamående.. testade med huvudvärkstabletter först men det verkar inte hjälpa mot illamående, så nu har jag tagit en postafen (skall ju hjälpa mot illamående står det ju på, sen att det är mer för åksjuka, skit samma). Har inte blödit (blött) något mer sen igår morse, däremot lite brun/svart kladd. Tänker ringa till kvinnohälsan och kräva ett VUL.
    Gör det! Kan du inte ringa någon slags gynakut?
  • Leos och Vincents mamma
    Familjetrollet skrev 2008-10-19 08:28:29 följande:
    god morgon allesammansvart är alla?vad ska ni hitta på idag då?här ska man ev ut till tornby och kolla efter vinterskor och målarfärgDinanahoppas allt är bra med dig idagL o V mammavillken söt son.väldigt lik mamma är han
    thelifesaviour skrev 2008-10-19 08:36:59 följande:
    L&V mamma, Vincent är så söt och som familjetrollet säger, ni är tokigt lika! Fina båda två!
    Tackar
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Leos och Vincents mamma
    dinana skrev 2008-10-19 10:46:57 följande:
    Hoppas att du får komma in så att du får veta. Håller tummarna att allt är bra!
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Marayah

Becka: Så duktig han ör prinsen..
    Diana: Håller tummarna för dig... Hoppas att illamåeendet är ett tecken på att de fortfarande tickar ett litet hjärta där inne i magen...

Här har man försökt filma Filip när han vänder sig från rygg till mage, han började idag. O så fort man vänder tillbaka till rygg så vänder han sig till mage.. Det gick snabbt när det väl började... O gröt har vi börjat med nu oxå..

Idag kommer farmor och hämtar oss så vi ska åka en sväng till henne...
    Nu ska ja ta o hoppa in i duschen, fick sova till 10 idag.

Marko 031103, Filip 080621
  • dinana
    thelifesaviour skrev 2008-10-19 10:56:23 följande:
    Gör det! Kan du inte ringa någon slags gynakut?
    Pratade med kvinnokliniken igår och de tyckte att jag skulla avvakta till måndag.
  • thelifesaviour
    dinana skrev 2008-10-19 12:02:30 följande:
    Pratade med kvinnokliniken igår och de tyckte att jag skulla avvakta till måndag.
    Okej. Håller bara mina tummar för dig!!
    Det kommer gå bra.
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-19 11:27:01 följande:
    Hoppas att du får komma in så att du får veta. Håller tummarna att allt är bra!
    Jo, hoppas att det inte är något fel nu bara. Har ju inte blödit något idag och har ju inte blödit några klumpar så det känns ju inte riktigt som missfall. Men sen vet man ju aldrig vad det kan bero på så man är ju jättenervös. Är på 6+4 imorgon så nog borde de ju se något på VUL då. Frågan är ju om man kan komma in så snart.
  • dinana
    Marayah skrev 2008-10-19 11:46:59 följande:
    Becka: Så duktig han ör prinsen.. Diana: Håller tummarna för dig... Hoppas att illamåeendet är ett tecken på att de fortfarande tickar ett litet hjärta där inne i magen... Här har man försökt filma Filip när han vänder sig från rygg till mage, han började idag. O så fort man vänder tillbaka till rygg så vänder han sig till mage.. Det gick snabbt när det väl började... O gröt har vi börjat med nu oxå.. Idag kommer farmor och hämtar oss så vi ska åka en sväng till henne...Nu ska ja ta o hoppa in i duschen, fick sova till 10 idag.
    Jo, fast jag hade nog klarat mig bättre utan illamåendet =) Trodde jag skulle dö idag när jag öppnade kylsskåpsdörren... fan vad det stank, fick kväljningar.. Sambon bara skrattade och undrade vad det var som var så illa... (Låg pizza på översta hyllan från igår och fy fan alltså vad det luktade illa. Var ju ändå min pizza så jag vete katten varför... men nej, min kropp gillade inte "stanken")
Svar på tråden VI från Linköping