• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Mammatill4a
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-31 21:18:37 följande:
    Mammatill4a: Ok, sa hon nåt varför hon har avreggat sig?
    På ett ungefär, men jag vill inte skriva det här, de låter ja henne göra sj när hon känner att hon vill och orkar..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Mammatill4a
    Firstandhappy skrev 2008-08-31 21:22:10 följande:
    jag har gått på de tabletterna i två månader snart men tyvär ingen effekt, hört att alla har blivigt jättebra hjälpta av dom så jag var verkligen lycklig när jag fick dom men icke..vetifan va man ska göra för att bli av med alla kilon som ska bort o det är ju garanterat ca 40, säkert mer om läkaren får bestämma men jag trivs bra med vissa kurvor..
    Ok. ja sj kommer ja nog ta kontakt med läkare el dietist om min kropp om ja inte märker att ja klara de på egen hand, bet kompisar som fått recept på läkemedel som ska göra att kg försvinner... haha ja du läkare och dess BIM blir ja bara GAALEN på som sagt
  • Leos och Vincents mamma
    Firstandhappy skrev 2008-08-31 21:22:10 följande:
    jag har gått på de tabletterna i två månader snart men tyvär ingen effekt, hört att alla har blivigt jättebra hjälpta av dom så jag var verkligen lycklig när jag fick dom men icke..vetifan va man ska göra för att bli av med alla kilon som ska bort o det är ju garanterat ca 40, säkert mer om läkaren får bestämma men jag trivs bra med vissa kurvor..
    Jag har läst om flera i annan tråd som jag är med i här på FL, som äter de tabletterna o det hjälper riktigt bra. Så jag hoppas att det ska göra det på mig oxå.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Leos och Vincents mamma
    Mammatill4a skrev 2008-08-31 21:22:41 följande:
    På ett ungefär, men jag vill inte skriva det här, de låter ja henne göra sj när hon känner att hon vill och orkar..
    Ok, det är bäst Hoppas bara det inte är nåt jätte allvarligt.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Firstandhappy

ja först får man höra i 4 år att man inte är högprioriterad när man kommer in för övervikten, sen blir man gravid o får bara ta en massa skit pga den utan några som helst komplikationer under tiden, sen när sonen väl var född fick man höra i 4 mån att det skulle försvinna inom sin tid o när man väl fick en tid efter massa gap o skrik så säger dom, oj då väger du så mycket??? ja här får du piller, jaha men de funkar inte så va gör vi nu, nja jag går på semester säger läkaren men kom tillbaka om 3 mån.. ehh va??

• jannovich
    Familjetrollet skrev 2008-08-31 19:59:48 följande:
    har nån hört nått från mammatillEKNS?
    Japp, har träffat henne idag!
  • Mammatill4a
    Firstandhappy skrev 2008-08-31 21:30:21 följande:
    ja först får man höra i 4 år att man inte är högprioriterad när man kommer in för övervikten, sen blir man gravid o får bara ta en massa skit pga den utan några som helst komplikationer under tiden, sen när sonen väl var född fick man höra i 4 mån att det skulle försvinna inom sin tid o när man väl fick en tid efter massa gap o skrik så säger dom, oj då väger du så mycket??? ja här får du piller, jaha men de funkar inte så va gör vi nu, nja jag går på semester säger läkaren men kom tillbaka om 3 mån.. ehh va??
    haha du det där känner ja igen du, men vad faan ska man göra åt sin övervikt då, har ju ioförsig alldrig varit i kontakt med läker så att säga , för vet hur gryma de kan vara, men nån gång måste man la ta sig i kragen och göra nåt åt de och nu är de ju slut på att föda barn hehe så då får man la konsenterar sig på vikten istället
  • Firstandhappy
    Mammatill4a skrev 2008-08-31 21:34:03 följande:
    haha du det där känner ja igen du, men vad faan ska man göra åt sin övervikt då, har ju ioförsig alldrig varit i kontakt med läker så att säga , för vet hur gryma de kan vara, men nån gång måste man la ta sig i kragen och göra nåt åt de och nu är de ju slut på att föda barn hehe så då får man la konsenterar sig på vikten istället
    ja o jag har försökt med allt... har väl siktat in på att ha en till ganska omgående (praktiken fungerar) men hade gärna sett att jag gått ner en del innan det var dags för nästa så man kan slippa BM jävla tjat om vikten, jag mådde underbart under graviditeten och william likaså men ändå var det bara tjat om hur farligt det var med övervikt o grav-diabetes.. Hade aldrig problem med det..
  • Mammatill4a
    Firstandhappy skrev 2008-08-31 21:36:51 följande:
    ja o jag har försökt med allt... har väl siktat in på att ha en till ganska omgående (praktiken fungerar) men hade gärna sett att jag gått ner en del innan det var dags för nästa så man kan slippa BM jävla tjat om vikten, jag mådde underbart under graviditeten och william likaså men ändå var det bara tjat om hur farligt det var med övervikt o grav-diabetes.. Hade aldrig problem med det..
    Då hoppas ja du får min BM nästa gång du lyckas få ett plus, det enda ja hört från henne var på inskivningen hur BIM låg till, men efter första glukosbelastningen så frågade hon inte om vikt mm och efter andra glukosbelasningen som oxå vart ok stämplat tjatar hon inte om de ett dugg.. är den enda BM som man inte fått skit utav att man är överviktig, tycker om henne skarp kan ja säga
  • Firstandhappy
    Mammatill4a skrev 2008-08-31 21:42:04 följande:
    Då hoppas ja du får min BM nästa gång du lyckas få ett plus, det enda ja hört från henne var på inskivningen hur BIM låg till, men efter första glukosbelastningen så frågade hon inte om vikt mm och efter andra glukosbelasningen som oxå vart ok stämplat tjatar hon inte om de ett dugg.. är den enda BM som man inte fått skit utav att man är överviktig, tycker om henne skarp kan ja säga
    förstår inte varför man ska behöva ta 2 glukos...
    jo man får väl hoppas på att man får en bra vid nästa (som förhoppningsvis är snarare än man tror)
Svar på tråden VI från Linköping