• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Marayah

Gomorron solstrålar.
    Vad händer idag??
    Här ska man juh till Bm på efterkoll och sen till Malin.
    Nej nu ska ja ta o göra mej lite i ordning.
    Ha en bra dag!!!

Marko 031103, Filip 080621
  • dinana

Hallo. har precis varit iväg med Molly på dagis.
    Nu sitter jag här med snuva och hosta framför datorn. Lite smått mensvärk, men skall inte ha mens förräns imorgon.. eller rättre sagt skall ju inte ha den då... =)

♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • Mammatill4a
    Firstandhappy skrev 2008-08-31 22:01:56 följande:
    förstår inte varför man ska behöva ta 2 glukos...jo man får väl hoppas på att man får en bra vid nästa (som förhoppningsvis är snarare än man tror)
    nej du, men de gör la de för att de måste, och ja är inte så känslig så har tagit drickan alla ggr utan citronen,, kan lova att ger fullrulle på bebben hihi...

Mm kan ju alltid hålla tummarna på att du får en bra..

när var de ni skulle flytta hit till linköping??
    Marayah skrev 2008-09-01 08:09:41 följande:
    Gomorron solstrålar. Vad händer idag??Här ska man juh till Bm på efterkoll och sen till Malin. Nej nu ska ja ta o göra mej lite i ordning. Ha en bra dag!!!
    hihi morrn morrn hehe få besök av dig senare och just nu sitter syrran i soffan så ska vara social mot henne till hon ska ¨åka till skolan..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-08-31 20:44:44 följande:
    kan ju strycka vad ja skev , magnus forksade lite mer i det och låg inte alls i trädgårdsföreningen utom i skogen runt ulrica , men vi ska fara ditt endå med barnen har ju lovat så går ju inte att svika dem nu..
    men hur kan de kalla det för latt ligga i linköping?ulrika ligger ju 5 mil bort enkel resa.
    dinana skrev 2008-08-31 20:58:11 följande:
    ah, vad bra.. då får man försöka träffas någon dag då så jag kan få klänningen. Får väl försöka träffas, eller om du skall till Ikano. Blir inte så många rundor till Rydh, men skulle säkert kunna gå en sväng (skulle jag ju verkligen behöva då jag är stor som ett hus nu).
    det går bra.bara att du slår en pling.
    Firstandhappy skrev 2008-08-31 21:11:23 följande:
    jag kan skicka sms till henne o kolla..
    vi har oxå flyttat då vi inte har trivits.sist flyttade vi pga nynazister som bodde på gården.sen så vägrar jag ha barnen i skäggetorps skolor.jag har upplevt ett helvete i dessa skolor.
    Mammatill4a skrev 2008-08-31 21:12:41 följande:
    ja du här ska med kg bort sen, hälst en 20-25 kg iallfall,kommer ju inte bli lätt men ner ska ja när ja väll ammat klart
    ja vikten är inte skoj.jag fortsätter att öka smått hela tiden.igår blev det pizza för sista gången på länge.
    From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-31 21:18:37 följande:
    Mammatill4a: Ok, sa hon nåt varför hon har avreggat sig?
    jag har hört av henne.så nu behöver man inte vara orolig att något hade hänt
    Mammatill4a skrev 2008-08-31 21:42:04 följande:
    Då hoppas ja du får min BM nästa gång du lyckas få ett plus, det enda ja hört från henne var på inskivningen hur BIM låg till, men efter första glukosbelastningen så frågade hon inte om vikt mm och efter andra glukosbelasningen som oxå vart ok stämplat tjatar hon inte om de ett dugg.. är den enda BM som man inte fått skit utav att man är överviktig, tycker om henne skarp kan ja säga

ibland tjatar de för mycket om ens vikt.jag tycker inte du är så mycket överviktig.man lägger ju på sig en massa vid varje  graviditet.själv väger jag 15 kg mer nu än efter nr två blev till.sen har man lyckats gå ner i vikt men så går man upp allt igen

Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-31 21:28:54 följande:
    Jag har läst om flera i annan tråd som jag är med i här på FL, som äter de tabletterna o det hjälper riktigt bra. Så jag hoppas att det ska göra det på mig oxå.
    jag har oxå läst om reduxin.vissa går ner massor,andra lite och en del inget.men det är värt att prova.funkar de inte så får man testa några andra tabletter istället.det är hopplöst när inga kläder passar.det enda som skulle passa är mammakläder men det vägrar jag använda
    Marayah skrev 2008-09-01 08:09:41 följande:
    Gomorron solstrålar. Vad händer idag??Här ska man juh till Bm på efterkoll och sen till Malin. Nej nu ska ja ta o göra mej lite i ordning. Ha en bra dag!!!
    godmorgon på er.hoppas ni har haft en bra helg med marko.kul att ni fick egentid med marko.ibland behöver barnen få ha sin pappa/pappa för sig själva.vi hade det i lördags.lillan blev så glad över att få en dag med bara mig.

idag blir det rätt så lugnt.ingen X kommer idag.så efter frökens skola blir det stan och sen blir det mjölby och fira barnens stora kusin
  • Mammatill4a

Familjetrollet: heh ja du de är de jag inte fattar, men men så är de ju och barnen vill ju bara ditt så bara att åka och se glad ut

angående vikten, har ja då aldrig varit nöjd med den (kan ju bero på de gryma mobbning man varit med om som barn), även om man ser gamla kort på sig sj innan man fick barn, ser man ju sina fel och brister..Men efter denna grav och amning ska ja ner i kg ävenom om de inte blir allt på en gång så lite i taget.. 

• Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-01 09:05:37 följande:
    Familjetrollet: heh ja du de är de jag inte fattar, men men så är de ju och barnen vill ju bara ditt så bara att åka och se glad ut angående vikten, har ja då aldrig varit nöjd med den (kan ju bero på de gryma mobbning man varit med om som barn), även om man ser gamla kort på sig sj innan man fick barn, ser man ju sina fel och brister..Men efter denna grav och amning ska ja ner i kg ävenom om de inte blir allt på en gång så lite i taget.. 
    jag blev mobbad för att jag var smal mm mm.jag var normalviktig.idag hatar jag min kropp,kan inte ens se på den längre.inga kläder passar då allt fläsk sitter på magen,låren,ryggen och baken.jag vill ha min gamla kropp med normal kroppsform.så nu ska jag testa att gå ner mina 8 kg till 50 kg så att man kan gå klädd utan att få ont i magen pga trånga byxor och tröjor.
    förut hade jag stl 34/36 idag har jag 42/44

här ska man strax bege sig ev till centum i kylan.
  • Mammatill4a
    Familjetrollet skrev 2008-09-01 09:40:03 följande:
    jag blev mobbad för att jag var smal mm mm.jag var normalviktig.idag hatar jag min kropp,kan inte ens se på den längre.inga kläder passar då allt fläsk sitter på magen,låren,ryggen och baken.jag vill ha min gamla kropp med normal kroppsform.så nu ska jag testa att gå ner mina 8 kg till 50 kg så att man kan gå klädd utan att få ont i magen pga trånga byxor och tröjor.förut hade jag stl 34/36 idag har jag 42/44här ska man strax bege sig ev till centum i kylan.
    ja du, det stl har ja då aldrig varit nere i 34/36 alltså, den lägsta är stl 40 och de ska jag bara ner till igen , men ser helst att komma i stl 38, men men de kommer ta tid, men de får de faan göra för ner ska ja och ska bevisa för mig sj och alla andra att de går om man har vilje styrka, inte för att ja ska ha nåt speciellt, men får vi ha sälle?? barnen är rätt rastlösa här.
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-01 09:46:05 följande:
    ja du, det stl har ja då aldrig varit nere i 34/36 alltså, den lägsta är stl 40 och de ska jag bara ner till igen , men ser helst att komma i stl 38, men men de kommer ta tid, men de får de faan göra för ner ska ja och ska bevisa för mig sj och alla andra att de går om man har vilje styrka, inte för att ja ska ha nåt speciellt, men får vi ha sälle?? barnen är rätt rastlösa här.
    tack för det trevliga sällskapet.vi kan ju gå ner i vikt tillsammansGlad.det blir lättare och roligare om man kan stötta och peppa varandra.ni får ha en fortsatt bra dag.
  • Leos och Vincents mamma

Suck, jag blir såå trött o irriterad på en del människor!

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
Svar på tråden VI från Linköping