• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-09-02 00:05:31 följande:
    ja det behövs allt.tösen förstörde sina tapeter på några få månader.hon gillar grafiti ritning på väggarna och att riva sönder tapeterna.hon vägrade ha grönt rum som det var när vi flyttade in.jag har fotat före och under omvandlingen och snart ska de sista bilderna tas.så nu har hon fått som hon vill.ett rosa/lila rum med barbiebårdsen blir det stora tösens rum och köket som ska fixas när ekonomin tillåter det.hoppas du har haft en bra helg.här har man haft det fullt upp som vanligt.i helgen kommer stora sonen igen så då blir det full fart och syskonbråk .men nu är det dags för sängen.
    du skulle ha målat väggarna med sådan där svart färg som man kan måla på med krita =) *hihi*
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • dinana
    jannovich skrev 2008-09-02 06:53:48 följande:
    Dricker faktiskt väldigt sällan läsk jag med.. märker att jag brukar få ont i magen om jag dricker det också.. men ibland blir suget för stort och jag måste få lite (givetvis på en helg dårå) Hur är det med folket här idag då? Själv brottas jag med halsont sen igårkväll, får se vad det vidareutvecklar sig till. Ska jag bli sjuk kan det väl bryta ut ordentligt istället för att bara vara lite grand!
    Behöver också gå ner i vikt. Vet att det är jävligt farligt för mig att gå upp i vikt då ja har extremt dåligt blodtryck eller rättare sagt det går upp väldigt fort. Men när jag har legat nere rut 58 kilo så har det legat på normalt. Nu har jag ingen koll på det men har en blodtrycksmätare här någonstans i fall jag känner att det börjar gå upp.

Börjar bli dags snart för en ordentlig viktnedgång igen. Man kanske skulle försöka ägna dagistiden till att gå ut å gå istället. Skulle inte gillas av staten =P
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-09-02 08:11:54 följande:
    du skulle ha målat väggarna med sådan där svart färg som man kan måla på med krita =) *hihi*
    haha vi har sgat att vi snart gör det.men nu är tösen nöjd.ajaja kan knappt skriva idag då handleden värker o hugger igen.

här sitter man o inväntar sitt vinnarmail så man kan pröjsa bårderna och få dem innan helgen.

vad ska ni andra hitta på idag?här ska man fortsätta att rensa i lådor o skåp.och under senare eftermiddag blir det tornby
    From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-09-02 08:19:52 följande:
    haha vi har sgat att vi snart gör det.men nu är tösen nöjd.ajaja kan knappt skriva idag då handleden värker o hugger igen.här sitter man o inväntar sitt vinnarmail så man kan pröjsa bårderna och få dem innan helgen.vad ska ni andra hitta på idag?här ska man fortsätta att rensa i lådor o skåp.och under senare eftermiddag blir det tornby
    Åh, skall vi ses ute i Tornby så kan jag betala för klänningen jag vann av dig förra veckan?

Jag har inga planer för idag i övrigt. Försöka packa lite paket och skicka iväg av Tradera-sakerna... härligt att de handlar på KÖP NU, så slipper man chocken med att packa 100 paket på slutdagen.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-09-02 08:29:22 följande:
    Åh, skall vi ses ute i Tornby så kan jag betala för klänningen jag vann av dig förra veckan?Jag har inga planer för idag i övrigt. Försöka packa lite paket och skicka iväg av Tradera-sakerna... härligt att de handlar på KÖP NU, så slipper man chocken med att packa 100 paket på slutdagen.
    ja du att packa typ 20 brev är inte kul.men det måste ju görasGlad.vi kommer åka efter kl 17.du kan inboxa ditt tlf nr så kan jag ringa när vi åker.vi ska till toys r us och kolla efter julklappar och födeldagspaket
  • Leos och Vincents mamma

mammatill4a: Hoppas att du läser nåt här..jag kan inte fika idag, ska till Vc snart med Vincent som hostar mycket. Men jag skrev ju igår att det kanske inte blev nåt ändå eftersom det bara blev du o jag.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-09-02 08:41:10 följande:
    ja du att packa typ 20 brev är inte kul.men det måste ju göras.vi kommer åka efter kl 17.du kan inboxa ditt tlf nr så kan jag ringa när vi åker.vi ska till toys r us och kolla efter julklappar och födeldagspaket
    Haha, 20 paket går väl ändå an. Men nu har jag ju 120 auktioner ute som går ut senast söndag.. kommer bli ett jäkla spring till posten i alla fall. Har redan skickat iväg fem, har fyra i utkorgen...
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-09-02 09:21:01 följande:
    Haha, 20 paket går väl ändå an. Men nu har jag ju 120 auktioner ute som går ut senast söndag.. kommer bli ett jäkla spring till posten i alla fall. Har redan skickat iväg fem, har fyra i utkorgen...
    gisses du är värre än mig.jag ska lägga ut en massa under veckan när jag har sytt klart allt.ibland har det blivit massor att skicka.idag får jag hämta ut ett tungt paket som en köpare aldrig hämtade ut trots två avier från posten.så på den auktionen går jag 195 kr back*arg*
  • Firstandhappy
    Apipoulai skrev 2008-09-02 00:20:07 följande:
    Vad är det för tabletter?
    tabletterna heter Reductil, hämmar hungerskänslorna så man äter mindre, tyvär fungerar de bara på de som är hungriga dvs inte mig eftersom jag har problemet att jag aldrig är hungrig men är tjock iallafall..
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2008-09-02 11:10:13 följande:
    tabletterna heter Reductil, hämmar hungerskänslorna så man äter mindre, tyvär fungerar de bara på de som är hungriga dvs inte mig eftersom jag har problemet att jag aldrig är hungrig men är tjock iallafall..
    jag är jämt hungrig.äter mig proppmätt så jag mår illa.sen efter ca 1 timme är jag hungrig igenLedsen.så man blir ju rätt less på att gå hungrig medans andra är mätta fostfarande efter 2-4 timmar
Svar på tråden VI från Linköping