• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Mammatill4a
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-23 14:55:09 följande:
    Jag undrar det oxå, för i så fall kan nog inte jag komma. Jag vill inte att Vincent får det ännu.
    du kan vara lugn, ingen som varit och fått vattkoppor..i denna tråd iallfall
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Leos och Vincents mamma
    PojkMaffia skrev 2008-10-23 13:09:47 följande:
    för dom som villFEST hemma hos mig den 31 oktober med start 17-18 på kvällensenare utgång för dom som vill, man får klä ut sig om man vill det är ju ändå haloween.någon som är intresserad av att komma?
    Det låter kul, men kan nog tyvärr inte komma. Ska på födelsedags firande hos en kompis på lördagen efter o är inte så bra att komma bakis då Dessutom kommer mina föräldrar hit på lördag kväll o ska käka middag o så. Så det är nog bäst att stanna hemma
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Skorpan08
    Skorpan08 skrev 2008-10-23 15:21:01 följande:
    Lucky Little Me skrev 2008-10-23 14:51:29 följande:
    Tack! Ska genast kolla.
    Dom hade inga balklänningar. Så trist! Äldsta dottern ska ju dansa bal i vår och jag har lovat att sy klänningen. Hon vill ha med halterneck. Om någon har något mer tips blir jag så glad.
  • Mammatill4a

nu har man just kommit hem och gett barnen meliz, var ute en timme efter dagis så em inne inte blir för lång men de var lite små kallt ute idag så nu måste man ju börja fundera på om man ska ta fram overallerna till dagis.. endel barn har de ju redan..

hur klär ni era barn till dagis??

alma har regnställ med foder i varmt och gott och liam har tjockjacka och fodrade byxor..

Mammatill4a skrev 2008-10-23 15:26:28 följande:
    nu har man just kommit hem och gett barnen meliz, var ute en timme efter dagis så em inne inte blir för lång men de var lite små kallt ute idag så nu måste man ju börja fundera på om man ska ta fram overallerna till dagis.. endel barn har de ju redan..hur klär ni era barn till dagis?? alma har regnställ med foder i varmt och gott och liam har tjockjacka och fodrade byxor..
    Jag tycker det är för tidigt att ha overall än. I alla fall till så stora barn som Leo, på hans dagis har nästan alla barn både overall o stor tjock vintermössa o såna vantar som Leo bara har när det är snö ute plus värsta vinterskorna!
    Vad sjutton ska de ha på sig i vinter då när det verkligen är kallt ute??
    Visst, det var bara 6 grader här imorse, men nu är det 12,5 grad här.

Leo har tjock jacka, med en tjockare tröja under, mössa, fodrade byxor eller vanliga byxor o långkalsonger under o sen höstskor o tunnare vantar.
    Han fryser inte ett dugg o är jättevarm när han tar av sig.
  • Mammatill4a
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-23 15:30:15 följande:
    Jag tycker det är för tidigt att ha overall än. I alla fall till så stora barn som Leo, på hans dagis har nästan alla barn både overall o stor tjock vintermössa o såna vantar som Leo bara har när det är snö ute plus värsta vinterskorna!Vad sjutton ska de ha på sig i vinter då när det verkligen är kallt ute??Visst, det var bara 6 grader här imorse, men nu är det 12,5 grad här.Leo har tjock jacka, med en tjockare tröja under, mössa, fodrade byxor eller vanliga byxor o långkalsonger under o sen höstskor o tunnare vantar.Han fryser inte ett dugg o är jättevarm när han tar av sig.
    ja du de säger jag oxå, liam är ju inte dugg kall av sig heller, han sprang ju ute i början av veckan med bara kortärmad, men de satte ja stopp för..
    de är ju knappt han tar på sig mössa ,men ett måste för mig att se honom med mössa på sig då han lätt drar på sig öroninflammationer..

och barn springer ju och leker av sig på ett annat sätt som vi vuxna inte göra..
    Mammatill4a skrev 2008-10-23 15:39:45 följande:
    ja du de säger jag oxå, liam är ju inte dugg kall av sig heller, han sprang ju ute i början av veckan med bara kortärmad, men de satte ja stopp för.. de är ju knappt han tar på sig mössa ,men ett måste för mig att se honom med mössa på sig då han lätt drar på sig öroninflammationer.. och barn springer ju och leker av sig på ett annat sätt som vi vuxna inte göra..
    Precis, jag fryser väldigt mycket jämt, jag är en sån person. Men så rör jag mig ju inte på samma sätt som Leo, även om jag leker med honom ute så springer jag inte som han gör.
  • Mammatill4a
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-23 15:42:14 följande:
    Precis, jag fryser väldigt mycket jämt, jag är en sån person. Men så rör jag mig ju inte på samma sätt som Leo, även om jag leker med honom ute så springer jag inte som han gör.
    nej de små kan allt hålla farten uppe och sj har man ju ingen kondis, så vad ska man begära, de blir ju att man nästan får klä på sig mer än barnen ibland,,'

nepp dags för disken tror ja och fixa om i VR tills imorgon..hoppas de går bra med saft imorgon och ja de finns kaffe förden som vill men har för mig ingen dricker de..
  • Mammatill4a

Firstandhappy: kommer du imorgon på fikat?? kl 10 är de sagt iallfall el runt omkring

• dinana

Molly har en fleecejacka och sedan regnstället. Sen vanliga kläder. Hon har gummistövlar men även ett par Goretex-kängor på dagis. Mössa är ju ett måste.. vantar har jag aldrig fått på henne någon längre stund

♥ Mamma till Molly 061216, ängeln Arwen 050817 & knodd 090610 ♥
Svar på tråden VI från Linköping