• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-26 20:31:08 följande:
    Jag vet inte, vi har bara varit med om detta med barn som kommer en gång o det var förra året på den dagen de skulle. Innan det så bodde vi i Tannefors med portkod så då var det aldrig nån som kom o ringde på.
    här kommer det alltid massa ungar, men oftast är det samma ungar.. men jag sa till dem förra året att de får komma på halloween för kommer de inte på rätt dag så får de inget godis.

får köra på det i år också då
    ♥ Mamma till Molly 061216, ängeln Arwen 050817 & knodd 090610 ♥
  • morrontrött

är det typ lösgodis man ska ha hemma och bjuda ungarna på då? dom som ringer på alltså? jag e helt lost, har tidigare bott i skogen dit inga ungar kommit.

• Firstandhappy

Goder afton gott folk, hoppas ni haft en trevlig dag, själv va man på IKANO en alldeles för lång stund och slogs med fok, att man aldrig lär sig att man inte ska ut på löningshelgen!!! Spenderade massa pengar på lillmr men inga på sig själv, he he he så det brukar bli...
    Sen hade vi en låååång och skön middag i goda vänners sällskap och william fick leka av sig med sin nya bästa kompis (vuxen kvinna på 29 år) veyt inte vem av dom som var tröttast efter allt stoj, så nu ska man bara sätta sig i soffan med en kaffe o njuta av söndagskvällen...

Omröstningen blev blev ju avstängmen innan dess kunde jag utläsa att den 15'e November verkar vara ett passande datum för de flesta att kunna komma!!
    Har jag uppfattat er korrekt..??

• dinana
    morrontrött skrev 2008-10-26 21:07:39 följande:
    är det typ lösgodis man ska ha hemma och bjuda ungarna på då? dom som ringer på alltså? jag e helt lost, har tidigare bott i skogen dit inga ungar kommit.
    Jag brukar ha en skål med lösgodis... lite blandat av allt... vet inte om någon butik som säljer billligt dock.. men alla tips är välkomna!
  • Firstandhappy

Jag skulle skita i att öppna dörren, får inte jag nåt godis ska ingen annan få!! Mohahahaha mohahaha, springer o gömmer mig i garderoben med godisen jag köpte idag!! MITT BARA MITT!!!

• dinana

Humm... tanken har slagit mig ett par gånger också. men det känns bättre att grannarnas ungar får hål i tänderna ovh inte jag.... jag köper ju inge dyrt godis.. gärna något billigt skit för2,90 hg.... men det är oftast svårt att få tag på nu förtiden.

Firstandhappy skrev 2008-10-26 21:30:21 följande:
    Jag skulle skita i att öppna dörren, får inte jag nåt godis ska ingen annan få!! Mohahahaha mohahaha, springer o gömmer mig i garderoben med godisen jag köpte idag!! MITT BARA MITT!!!
  • Skorpan08
    JePaLuLi skrev 2008-10-26 10:45:58 följande:
    Ni som är duktiga att sy: Vart kan man köpa fint barntyg och skumgummi? Ska fixa iordning vaggan tänkte jag
    Tygaffären på Elsa Brändströmsg har massor av fina barntyger och bra proser också.
    Kul att göra iordning en vagga.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-26 14:53:03 följande:
    Nu har vi varit på ikea o ikano, men fy fasen vad folk! Usch, det var riktigt jobbigt, så uträttade bara våra ärenden o sen flydde vi fort därifrån. Träffade på familjetrollet på ikea Leo fick en skelett dräkt så han ska vara ett skelett på dagis Funderar på att köpa nåt till mig med för det lär väl komma massor med barn o ringa på här på fredag.
    ja det var verkligen mycket folk.här är man sur pga tradera.fick en falsk köpare igår samt ca 8 j*vla nigeriamail på min ena auktion.så idag får man börja dagen med att ringa tradera.ni som kan engelska får gärna hjälpa mig i traderatråden
    dinana skrev 2008-10-26 20:44:21 följande:
    här kommer det alltid massa ungar, men oftast är det samma ungar.. men jag sa till dem förra året att de får komma på halloween för kommer de inte på rätt dag så får de inget godis. får köra på det i år också då
    jag tänker inte vara hemma när halloween är.förra året öppnade vi inte dörren.vi firar inte tiggarafton som vi kaller det för.frra året fick vi ägg kastade på alla rutor på framsidan av idioter.jag har funderat på att köpa ägg och slänga på tiggarna!Skrattandesamt sätt upp en stor lapp på dörren att de får tigga hos nån annan
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-26 20:31:08 följande:
    Jag vet inte, vi har bara varit med om detta med barn som kommer en gång o det var förra året på den dagen de skulle. Innan det så bodde vi i Tannefors med portkod så då var det aldrig nån som kom o ringde på.
    tänk om en hade portkod.det gäller att vara borta till kl 21,för sen är porten låst
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2008-10-27 07:57:35 följande:
    Tygaffären på Elsa Brändströmsg har massor av fina barntyger och bra proser också.Kul att göra iordning en vagga.
    Tack Då ska jag bara hitta dit också
    Får ta med mig svärmor till helgen eller nåt!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Skorpan08
    JePaLuLi skrev 2008-10-27 08:28:05 följande:
    Tack Då ska jag bara hitta dit också Får ta med mig svärmor till helgen eller nåt!
    Vet du var Djurgårdsgatan ligger? Precis i början där den korsar mot Elsa Brängströms gata. Nere vi kommunhuset.
Svar på tråden VI från Linköping