• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Leos och Vincents mamma

Vi sitter o kör wii just nu, mario kart, min bror hade med sig det..skitkul ju
    Jag vill ha ett eget wii o wii fit till det, det sägs att man går ner bra i vikt på det, men ska man köpa allt det så kostar det ca 3500 kr..kanske får ta o önska oss det i julklapp

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-01 21:01:46 följande:
    Vi sitter o kör wii just nu, mario kart, min bror hade med sig det..skitkul ju Jag vill ha ett eget wii o wii fit till det, det sägs att man går ner bra i vikt på det, men ska man köpa allt det så kostar det ca 3500 kr..kanske får ta o önska oss det i julklapp
    Jag har wii fit och har inte gått ner ett gram sen jag köpte det, däremot har jag gått upp 8 kilo. Vet inte om det är så mycket träning i det. Fast visst om man ägnar två tre timmar om dan med det kanske det ger något, men som förälder har jag verkligen inte den tiden att unna på spel. Man skall ju helst göra det på morgonen också och gör man det inte varje dag så blir ju spelgubben sur.
    ♥ Mamma till Molly 061216, ängeln Arwen 050817 & knodd 090610 ♥
  • Marayah

Jo ja har med önskat wii fit i jul..  

Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-01 21:01:46 följande:
    Vi sitter o kör wii just nu, mario kart, min bror hade med sig det..skitkul ju Jag vill ha ett eget wii o wii fit till det, det sägs att man går ner bra i vikt på det, men ska man köpa allt det så kostar det ca 3500 kr..kanske får ta o önska oss det i julklapp
    Om du inte använder ditt så kanske ja får blinka med mina stora blå och får låna den lite???
    dinana skrev 2008-11-01 21:59:41 följande:
    Jag har wii fit och har inte gått ner ett gram sen jag köpte det, däremot har jag gått upp 8 kilo. Vet inte om det är så mycket träning i det. Fast visst om man ägnar två tre timmar om dan med det kanske det ger något, men som förälder har jag verkligen inte den tiden att unna på spel. Man skall ju helst göra det på morgonen också och gör man det inte varje dag så blir ju spelgubben sur.
    Marko 031103, Filip 080621
  • Mammatill4a

Här var de då dött. Sj händer de inte mkt här idag. Softa och gilla läget att bebis inte vill ut till kylan alls. Igår em gjorde vi infall och åkte till ikea och köpte vr lampor, Skit snyggt blev de. :)

~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • dinana
    Marayah skrev 2008-11-02 00:04:03 följande:
    Jo ja har med önskat wii fit i jul..  
    Ja, det kanske är möjligt att du får.
  • JePaLuLi

Här händer inte mycket. Jag lyckades halka igår så jag är mer eller mindre rörelsehindrad. Så fort jag försöker röra mig från bäckenet och neråt så skriker jag i smärta och tårarna rinner. Det gör så j***a ont! Sammandragningarna har ökat också, men de är inte regelbundet eller så. Sambon vill gärna att jag ska ringa förlossningen så vi kan komma in på en koll, men jag är så envis och tycker inte att det är nödvändigt. Vad tycker ni? Det påverkar väl inte beisen att jag har ont i bäckenet??

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2008-11-02 11:12:05 följande:
    Här händer inte mycket. Jag lyckades halka igår så jag är mer eller mindre rörelsehindrad. Så fort jag försöker röra mig från bäckenet och neråt så skriker jag i smärta och tårarna rinner. Det gör så j***a ont! Sammandragningarna har ökat också, men de är inte regelbundet eller så. Sambon vill gärna att jag ska ringa förlossningen så vi kan komma in på en koll, men jag är så envis och tycker inte att det är nödvändigt. Vad tycker ni? Det påverkar väl inte beisen att jag har ont i bäckenet??
    Ajaj, det låter inte så bra. Tycker också du skall ta och ringa in till sjukan och se vad de säger i alla fall. De vill nog att du kommer in och kollar så det ser okej ut. Du kan ju inte gå runt å ha ont i bäckenet.
  • Mammatill4a

Jennyopatrik: stackars dig gumman. Med tanke på dina sd och bäcken tycker jag med du ska ringa in för kontroll alternativ bara prata och lyssna på vad de har att säga. Så ni kan vara lugna sen, här är det Skit idag, hängt tvätt och olivia målar resten av familjen är på folkrace och sj bara går man här och tycker synd om sig sj att inget vill hända, ska fan se till att vädra ordentligt och möblera om lite, för nu skiter jag i allt man inte ska el får göra vid foglossning och ikväll blir det av med att göra 100 sit ups el nåt:)

~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • JePaLuLi

Hmm... Ni kanske har rätt tjejer. Det är ju bättre att ringa en gång för mycket...

Mammatill4a: Usch, stackars dig. Jag vet hur frustrerande det är. Men situps är mitt bästa tips! Jag gjorde 50 st på fredagseftermiddagen och sen på natten satte det igång.Tänker testa det mot slutet den här gången också, det är ju i alla fall inget som skadar

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2008-11-01 17:28:54 följande:
    Nu har vi varit på rundvandring och information på Stolplyckan, helt underbart!Varför finns det inte fler kollektivhus i Sverige? Eller i Linköpings för den delen!
    nä det är ju skitbra, massa gemensamma utrymmen o bra att ha saker där, henne jag jobbar med bodde där nere när jag började hos henne, synd att hon flyttade för det va skitbra där..
Svar på tråden VI från Linköping