• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Leos och Vincents mamma
    Maria84 skrev 2008-11-02 23:07:46 följande:
    Här kommer det nog att bli en rolig natt. Lucas har vaknat ett antal ggr sen han gick och la sig vid 8 så det är nog ungefär så natten kommer att fortsätta. Så jag kommer nog vara lagom pigg imorron för just nu mår jag uselt och sambon kan inte ta honom heller för han ska upp tidigt imorron. Ska slänga mig i sängen nu och hoppas på att få lite sömn, men med den hostan och förkylningen som Lulle har blir det nog inte så troligt.Har annars haft en trevlig helg, umgåtts med min familj väldigt mkt. Men så natten till idag då så har Lucas blivit sjuk så mindre kul.
    Vad jobbigt Men säg till din sambo att han får hjälpa dig ändå även om han ska upp!
    Min sambo hjälper alltid till på nätterna. Iofs sover ju Vincent hela nätterna, men OM han skulle vakna så är det sambon som tar honom varje gång, trots att han går upp till jobbet på morgonen. Jag menar jag får ju inte sova längre än han iaf på morgonen o sen är jag i full gång hela dagen jag med, så därför har vi sagt att han går upp på natten, om det behövs. Man måste ju hjälpas åt
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Maria84
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-02 23:10:46 följande:
    Vad jobbigt Men säg till din sambo att han får hjälpa dig ändå även om han ska upp!Min sambo hjälper alltid till på nätterna. Iofs sover ju Vincent hela nätterna, men OM han skulle vakna så är det sambon som tar honom varje gång, trots att han går upp till jobbet på morgonen. Jag menar jag får ju inte sova längre än han iaf på morgonen o sen är jag i full gång hela dagen jag med, så därför har vi sagt att han går upp på natten, om det behövs. Man måste ju hjälpas åt
    Jo det brukar han i vanliga fall. Men han är otroligt seg om morrnarna och så ska han upp extra tidigt imorron så då brukar det vara ännu segare. Sambon är ingen morronmänniska
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • Leos och Vincents mamma
    Maria84 skrev 2008-11-02 23:13:47 följande:
    Jo det brukar han i vanliga fall. Men han är otroligt seg om morrnarna och så ska han upp extra tidigt imorron så då brukar det vara ännu segare. Sambon är ingen morronmänniska
    Ok.
    Nu ska vi gå upp o sova. Har spelat mario kart på wii nu hela kvällen sen barnen somnade, är såå kul Hade vi vetat att vi hade fått sova hur länge som helst imorgon så hade vi suttit uppe hela natten
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-02 21:10:40 följande:
    Jag kan alla dagar utom måndag.. som jag vet. Är ungarna lediga från dagis på onsdag?
    de har nyss haft studiedag här.

vad ska ni hitta på idag?vi ska kolla på en tvåplanslägenhet ute på landet.dock är det en
    4a och dyr är den oxå.men så får man välja tapeter till hela lgh samt att den är nybyggt/omgjord.fast lyan vi bor i nu är ju svindyr.så en nybyggd lägenhet säger man nog inte nej till.men vi får se när vi kommer dit.man har ju lite krav om man ska bo på landetSkrattande
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Mammatill4a

Här ska man inte göra så mkt idag, ta hand om Skit ungarna och dona i lgh gå ut en sväng senare så de får leka av sig mig. Ev kommer en kompis efter att hon slutat sitt jobb, men de märks ju. Hur var och när blir de fika de överlåter jag till er så märks de om jag kan vara med el ej.

~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Familjetrollet

huga vad kallt det är ute idag.här ska man rita av en massa mönster och förhoppningsvis hinna prova symaskinen idag.töserna har beställt en massa dockkläder.

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • thelifesaviour

Idag ska vi skriva på kontrakt på nya lägenheten.
    60 dagar kvar till flytt!

• dinana

Nu har man vart iväg med Molly på dagis. Hon älskar verkligen att gå själv och är verkligen en liten busunge, jag går åt vänster och då sticker hon iväg åt höger så man får ta och springa efter henne (vilket är ännu roligare då). Så nu är man hemma, helt slut i kroppen.

Har tagot en postafen och hoppas den hjälper mot illamåendet jag börjat känna av igen. Sea-banden funkar väl sisådär.

Har ringt och pratat med FK och skall återkomma dit senare tänkte jag. Måste försöka ta i i jobbsökandet nu, så kanske man får chansen att få ett jobb i alla fall.

Skall iväg på Småbarnlivs-kursen snart och jag har som vanligt inte gjort dagens läxa, har inte ens öppnat upp väskan sen jag var där sist. Så jag måste väl ta tag i det idag. Det är förresten sista gången idag och de sade något om att de skulle bjuda på smörgåstårta... tyvärr äter jag nog inte det... men vore ju trevligt om de gjorde det i alla fall. Får se vad det blir.

♥ Mamma till Molly 061216, ängeln Arwen 050817 & knodd 090610 ♥
  • Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2008-11-03 08:34:09 följande:
    Idag ska vi skriva på kontrakt på nya lägenheten.60 dagar kvar till flytt!
    Tjohooo attsingens va skoj. ohhh jag blir alldeles ivrig av mig i byxan för din skull juh...
    Kom nyss hem från en promenad i kylan, va ändå tvungen att gå o köpa mjölk o annat så då kunde man lika gärna passa på att följa mannen till jobbet o sen ta en extrasväng efetr det med, så nu har jag vart alldeles nyttig..
  • Marayah

Tänk va tiden går fort. Ikväll kl 17,25 är det 5 år sen Marko behagades att komma ut till den stora världen.

Marko 031103, Filip 080621
Svar på tråden VI från Linköping