Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping

Mammatill4a

jag kommer gärna över

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2008-11-04 14:31:53 följande:
    Mammatill4a - ja de kommer nog hamna på samma 6års, skulle tro att det blir långbrott för våran del. Har för mig att sf-måttet var 40 sista gången vi var hos bm och det var några dagar innan han föddes. Han vägde ju 3700g när han föddes, de hade ju räknat ut att han skulle väga runt 4,5 kg. Familjetrollet - jo troligen men så har han nog förkylningsastma också precis som sin storebror..
    stackars liten.man lider när barnen är rejält sjuka.som tur är har de sluppit falsk krupp det senaste året.
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-04 14:17:26 följande:
    Jag kan tyvärr inte fika imorgon, min mamma kommer hit på dagen, hon ska vara barnvakt åt barnen på kvällen för jag o sambon ska på föräldrarmöte på Leos dagis.Ingen som vill o kan fika på fredag?
    jag kan bara efter kl 16 på fredag samt helgen
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2008-11-04 17:53:22 följande:
    Lucas fick mollipect mot hostan och så har han krupp precis som vi trodde. Så vi får väl se om hostan blir nåt bättre utav medicinen. Håller på att laga middag här nu, vrålhungriga allihopa.

skönt att han fick medecin mot kruppen

vad lite ni har skrivit sen igår.här däckade man redan vid 22 igår.

Mammatill4a skrev 2008-11-04 20:33:02 följande:
    Familjetrollet: du har inte lust att gå en promenad imorgon fm vid 9e? Fick tillbaka lite pengar idag som ska gå att hämta ut på statoil så tänkte pröva imorgon när jag lämnat barnen på dagis. Kan ju ta med vovven. Kollar in här innan sängen ikväll och ser om du svarat.
    jag kan haka på dit.vi kan ses utanför dagiset vid 9
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-11-05 08:02:28 följande:
    Jag här är de minsan dött, måste bara tala om hur duktig vår lilla alma är, vaknade för en stund sen med torr blöja, så jag satte henne på toa på en gång och gissa vad . Hon kissade familjtrollet:då väntar jag på dig utanför dagis.
    vad sött.vad busig hon var igår.men hon är allt ett riktigt charmtroll oxå.vi ses om en liten stund.kan ju säga att det är kors i taketFörvånadSkrattande.det vi pratade om igår.inte ett "fotspår" efter XX.

ush vad trött man är idag.

vad ska ni hitta på idag?här ska man umgås med trevliga grannen och sen ska sovrummet fixas och sp ska det fotas en hel del
  • Familjetrollet
    Mandarin skrev 2008-11-05 09:04:43 följande:
    Misstionskyrkan är det den stora mitt i mot matafären (Lidel?) som ligger nära MC Donalds?
    missionskyrkan ligger mittemot netto vid mc donalds

mammatill4 tack för en trevlig promenad och fikaGladman kommer verkligen sakna er sen när ni har flyttat.för bättre och trevligare grannar finns ju inte.

ebba var ledsen även när jag hämtade henne.hon brukar bli extra känslig när hon börjar bli sjuk.men hon kan vara nervös inför bvc imorrn oxå
  • Familjetrollet

hoho...här var det tooomt.hoppas alla har haft en bra dag.här har lillan lite feber så imorrn blir det ingen bvc besiktning.

mammatilla4

senil som man är så glömmer jag alltid att ta med din tvättlapssburkSkrattande.om jag kommer ihåg så kan jag skicka den med din tös om de dyker upp här.

• Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-11-05 16:28:50 följande:
    Familjetrollet. Jo här har de slutat vara aktivt. Men men bara att gilla läget. Liam och magnus är iväg och köper hans radiostyrda bil nu eftersom han var så duktig igår när han tog sprutan, sj sitter ja på min rumpa i köket och lagar mat. Ris och casslergryta. Imorgon är de ju öppet hus på dagis då blir det att fika där, sen ska vi ju ha mini kalas för olivia på em, eftersom hon åker till sin pappa på fredag. Hoppas hon blir nöjd över tårtan bara
    matilda sa att liam hade fått en jättestor bil.precis sådan som min gubbe hade tittat på
    får se om jag går på öppet hus i morrn då lillan hade låg feber på dagen

ni får ha en bra kväll här måste jag kolla stora tösen som är hysterisk för att maken åkte på ishokey
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-05 20:43:33 följande:
    Känns inte som att det är så kul att skriva här, har inget att skriva om direkt Är ju ingen annan som skriver heller Jag frågade om fika på fredag, men ingen svarade.
    jag svarade att jag kan efter kl 16
    thelifesaviour skrev 2008-11-05 20:45:54 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-05 20:43:33 följande: Jag kan inte fika på fredag, först ska vi välja tapeter, sen ska jag umgås med min kära farmor innan hon åker hem till Norrland igen.

skoj med nya tapeter.vi har ännu inte lyckat hitta några till köket i rätt pris.sen dser ju alla ut som sovrumstapeter numera

Mammatill4a skrev 2008-11-05 20:45:43 följande:
    Skorpan08 hi hi ja antagligen du , men ser fram emot nästa torsdag, fredag istället för att ta en dag i taget liksom, man blir bara så nere då. Och äntligen har nästan alla fattat att vi hör av oss istället för att telen ska gå varm hela dagarna. Familjetrollet: är den inte över 37.6 så är de ju ok att gå på fikat, vi ska gå iallafall, måste ju endå till centrum efter och hämta olivias tårta mm.
    jag förstår att du blir trött på allt ringade om bebben som inte kommer ut.du kan ju inget göra.bebben kommer ju bara när den är mogen för att titta ut.ska bli kul och se villken busig bebbe som du har i din mageGlad

om lillan mår bättre imorrn så kommer vi ev till dagis.hon har vart hängig och mår inte sådär.tror hon kommer få hög feber inatt
  • Familjetrollet
    Guardian Angel 07 skrev 2008-11-05 22:18:08 följande:
    Hoppas ni har haft en bra dag trots det tråkiga och gråa vädret. Vi har varit på öppna förskolan i förmiddags och i eftermiddags var vi ute en sväng och gungade Nathalie har klarat sig oerhört bra från sjukdomar, lite feber nån gång, men nu har hon blivit förkyld. Har gett hennes nezeril och lagt ett par böcker under hennes madrass så hon kommer upp med huvudet Imorgon ska vi på babysång i kyrkan, dock beror det på hur N mår också. Nu är det sovdags
    här rullar på som vanligt.idag ska stora tösen gå på besiktning hos bvc om hon är feberfri.sen ska vi kolla på en eller två symaskiner när gubben har kommit hem.och så ska man städa som är så tråkigt.
    Mammatill4a skrev 2008-11-06 07:03:08 följande:
    Lov mamma. Känner som dig i tråden, men skrev oxå att om jag inte fått ut bebis kan vi alltid fika här hemma. Eftersom mina barn är lediga från dagis fredagar. Men de avgör ju ni alla andra om ni vill komma hit vill säga. C: hoppas ni får en bra dag idag, och att N mår bättre i sin näsa. Får ge henne en krya på dig kram från oss.
    jag tar gärna en fika.vad önskar sig olivia i födelsedagspaket?
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-11-06 07:56:57 följande:
    Du är välkommen. Hoppas lillan är feber fri , så vi kan fika tillsammans på dagis idag med. Här ska med plockas lite fast inte överdrivet då man inte hittar ner till golvet med magen i vädret. Men dammsuga av ska jag nog allt klara av med den nya dammsugaren
    hon är feberfri idag än så länge.får se om jag går till dagis ,beror på hur hon mår efter sprutan.måste hitta en symaskin snart.klättrar snart på väggarna när jag inte kan sySkrattande.här har man fixat lite i köket.ska börja tvätta strax
Svar på tråden VI från Linköping