Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping

Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-30 12:38:48 följande:
    Jag får se om jag hänger med på fikat imorgon, avvaktar tills ikväll eller imorgon bitti..jag har fått min mens idag o värken är ju inte nådig alls!! Usch o tvi. Ska iväg på dockteater på Lambohovs bibliotek snart med barnen, hoppas verkligen jag orkar det.Men jag vill jättegärna fika imorgon, så jag hoppas det blir lite bättre.
    sh mensvärk är inte skoj.jag led av svår mensvärk innan första barnet föddes,efter det blev mensen mycket snällare.sägs ju att de som har svår mensvärk blir av med det efter att ha fött barn.

nån som vill ta över tvätten?
    ang fikat imorrn.förhoppningsvis kan jag komma,men det beror på när sonen behagar gå upp och tar bussen till stan
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2008-10-30 18:20:08 följande:
    Oooohhhh jag ser det snöa jag ser det snöa det var väl roligt hurra, nu är det vinter nu är det vinter som vi har önskat hurra,  kom igen nu alla nu tar vi en allsång...Rudolf med röda mulen, tadam ta da da ma ma dam dam (okej jag erkänner att jag inte kan texten) *sorry*
    blää här kom man hem genomsur om fötterna.hatar detta väder*ush och fy*
    Fru T skrev 2008-10-30 19:33:58 följande:
    ja kräks å mår mäst illa helatiden igen .-[ trött på flytande föda nu, för nå annat vill ja inte äta, det är för jobbigt att få upp sen är det typ jätte pinsamt... ja har börja kissa på mig när ja kräks  ja som precis lyckats sluta kissa på mig när ja nyser jue...*SUCKAR SÅ ALLA HÖR*ja hoppas verkligen detta går över snart å att det är en flicka för nå mer gång vill ja inte va me om å en flicka ska ja ha...!är lite passiv här inne för tillfälle för ja orkar liksom inte mät men ni hör av mig ibland... låvar..2veckor kvar te Ul å inskrivning..
    många styrkekramar till dig.lider med dig då jag vet hur jävulskt illamående är.jag trot att du väntar en tös
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2008-10-30 15:02:35 följande:
    Förresten förresten förresten! Vi fick lägenheten vi ville ha! :D
    grattis vad skoj.vi har pratat om att byta stad om ett år.blir ev mjölby.men jag gillar inte den byn.men de har finare områden där och bättre skolor har man hört

Fika på stan på fredag förmiddag 31/10:

Leos och Vincents mamma (Becka) o Vincent ??
    Dinana o Molly
    Jenny och Lucas
    cicc med E M & L ??
    Marayah och Filip

jag ska kolla med sonen ikväll,så jag återkommer om vi kan följa med på fikat
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-10-30 20:27:18 följande:
    Vi hade faktiskt köpt lördagsgodis sist, så sambon tog och plockade ut allt äckligt godis och gav bort... det goda behöll han själv.
    här slängde ungjävlarna ägg på alla våra fönster på framsidan.vi firar inte halloween(tiggarafton)

så imorrn kommer det sitta en lapp på våran dörr med texten

tyvärr vi firar inte hallonween(tiggarafton)så ni får gå till nån annan. ps om ni tänker sabba rutorna i år igen med en massa ägg så får ni komma och putsa dem efter er!Skrattande

nä nu ska jag se på tv.ha en bra kväll allesammans

mammatill4a

hoppas du får din efterlängtade bebbe snart.idag är det väll bf dagen om jag minns rätt
  • Familjetrollet
    Mandarin skrev 2008-10-31 09:10:39 följande:
    Claras är det nere vid gammla buss stationen?
    jepp det är det.

tyvärr kan vi inte följa med.vi vaknade för ca 20 minuter sen.ni får ha en trevlig fika.
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2008-10-31 09:20:57 följande:
    Här droppar alla av allt eftersom... O jag med!!!! Ska till och fixa med alla kalas nu istället.Men som sagt, det kommer fler fika träffar... Hoppas ni får det trevligt...
    skoj med kalas.ser nu att marko blir stora grabben om några dagar.ni får ha en bra dag.nu ska vi ut i ösregnet och bege oss till simhallen
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-10-31 11:13:13 följande:
    Skriver in ett medelande om att ingen skrutt har kommit. Så idag är man mer än depp. Har iallafall bakat pepparkakor med barnen på fm och varit ute en sväng i snö yran. Nu väntas de bara på att maten ska bli färdig så man kan äta lite, bm på tisdag om ingen bebis har kommit, kanske nån som vill ta en fika då? Runt 10.30 bara att höra av sig via mobilen. Kram och hej
    skulle gärna ta en fika men jag har hämtningar av  barn kl 11 och 13.då blir det en novemberbebbe.det är väll första gången du går över tiden?men om du har fikat hos er så kommer jag gärna över.

fy vad dålig simhallen har blivit.svinkallt både i luften och i alla bassängerna*arg*både töserna skakade och var lila om munnarna pga det kalla vattnet.inte ens bubbelpolen hade varmt vatten.förr var det både varmt i luften och vattnet i simhallen.tom stora sonen gav upp efter 1 1/2 timme.

vad ska ni hitta på i helgen?imorrn ska vi ta det lugnt.åka förbi barnens farmors grav och så ska jag prova nya symaskinen.på söndag blir det loppisen på kupolen

har ni haft några tiggande barn ikväll?här har de inte vart ännu.men så kom vi hem för ca 30 minuter sen oxå.hoppas man slipper dem iår.är ännu väldigt sur för alla äggen som vi fick på rutorna förra året.skulle våra barn göra sådant så skulle de få gå tillbaka och be om ursäkt och tvätta fönstren!
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-10-31 19:59:08 följande:
    Jag som hade köpt på mig massor med godi,s har inte sett till en jävla unge på hela kvällen och då vart ändå glassbilen här utanför för ett par timmar sedan.. men ingen unge då heller.
    då blir det en massa godis till er istället.vi har inte köpt nått godis.om en timme låser porten så man får hoppas att ingen kommer.
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-31 19:53:39 följande:
    Vi har haft ca 15 barn som varit här o tiggt godis, de fick några godisar var. Nu hoppas jag att det inte kommer några mer för då blir jag sur för nu sover våra barn..

oj vad många

nä nu ska jag se på IDOL

• Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-31 20:02:47 följande:
    Ja, det är bara barnfamiljer som bor här, så det var väl typ de närmsta barnen som kom..
    det är många barn här i området oxå.det kom inga ungar ikväll.
    JePaLuLi skrev 2008-10-31 21:45:06 följande:
    Exakt. Du får ju vara glad för det. Och det är ju bara en dag över tiden än så länge. Tror nog det blir bebis i helgen Vi ska också byta till vinterdäck i helgen, känns som att det är lika bra att få det gjort!
    ja det är nog dags att byta vinterdäck de närmsta dagarna
    Mammatill4a skrev 2008-10-31 19:59:22 följande:
    Familjetrollet: Japp första gången jag går över tiden, men har ju sluppit komplikationer denna gång, så det är la därför och sen hade jag ju de på känn oxå då alla vänner och bekanta gått över tiden detta år oxå, så kanske är nåt som hänger i luften. Fikat tar jag nog på stan då barnen är på dagis till 14 om de inte blivit bebis innan. I helgen vet jag inte vad som händer, byte till vinterdäck och besök gravar blir de nog. Men när och hur de får tiden avissa:)

du har haft en jättebra graviditet och snabbt har den gått oxå.jag minns att du var så orolig för komplikationer.men istället fick du en jättebra graviditet villket är bra.maken började prata om bebbemage igår när vi såg en gravid på MAX.men han sa att han är för gammal och jag sa att jag är för gammal.och det stämmer ju oxå.hade man inte genomgått ett helvete med ett MA och vi var yngre så skulle man  nog skaffat barn nr 5.

hoppas det kom några till fikat idag.synd att man sov så länge.

• Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-01 13:00:17 följande:
    USch då... går ju magsjuka på dagis...
    ush

det vill man inte ha.
    Marayah skrev 2008-11-01 09:55:07 följande:
    Här vaknar vi av en Marko som säger att han har ont i magen och vill kräkas. Så de blir no kanske inte nått kalas idag.. Än har de inte kommit nått, men han e väldigt trött och ligger o kikar på tv i sitt rum nu..
    hoppas han mår bättre nu.du får gratta honom från oss till både namnsdagen och att han fyller år
    Mandarin skrev 2008-11-01 10:22:53 följande:
    Vilken tid är loppisen på söndag?

kl 10.vi har gångavstånd men jag ska se om maken kan skjutsa oss för det är ju så kallt ute numera.

hoppas alla har haft det bra idag.här har vi vart ute en sväng.sen ska det städas och tvättas igen*suck*

Svar på tråden VI från Linköping