Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping

Mammatill4a skrev 2008-11-12 10:56:57 följande:
    Huvud omfånget låg på 37, 7, jag envis som en åsna vet du. Och de bor inte långt ifrån oss, så bättre att köra ut barnen än att föda hemma. Nepp nu ska jag fila naglarna på pojken vår. Han har odlat minnsan.
    då får jag ta och sy blöjfodralet till dig.har ni nån bild på gossen?
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-12 09:59:13 följande:
    Oj 4650g och 55 cm, det missade jag allt... wow... 3 kilo tyngre än Molly (1710 g) och 12 cm längre (43 cm)
    då var molly mindre än min son.han var 45 cm och vägde 2210 gr.fastän han var fullt gången.han föddes tre dagar innan bf.våra barn har varit störra och tyngre varje gång.
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2008-11-12 11:44:27 följande:
    Jag fick äran att lägga in en bild på Malins underverk här
    så sööööt han ärGlad
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-12 11:48:06 följande:
    sicken sötnos... vill också ha bebis.... NU!!
    jag vill oxå ha en bebis.men det blir inga fler.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-12 11:50:45 följande:
    Hehe, jag får väl försöka hålla mig i 30 veckor till... suck.... har ju klarat av 1/4 nu i alla fall... och skulle liten titta ut 5 veckor förtidigt... så är det ju mer 1/3 liksom.... ja, nästan i alla fall..
    tiden går fort.jag tyckte inte det var länge sedan mammatill4a berättade att hon var gravid
    Skorpan08 skrev 2008-11-12 12:06:56 följande:
    Åh, så söt. Man kan ju inte annat än att bli sugen på nytt. Men så tänker jag tbx på graviditeten med Elin. Då går det över.Får vänta på barnbarn istället*L*
    jag man är lite sugen men som sagt när man tänker tillbaka på de två sista graviditeterna så tappar man bebislusten direkt
    Fru T skrev 2008-11-12 12:19:45 följande:
    Grattis till sötnosen nu har ja vart hos Bm å dom har hänt på livmodern å så.... mitt blodsocker va lite för högt tyckte dom (inte så konstigt kanske när ja satt å sög på karameller helatiden) så ja ska tillbaka å ta glukosgrej på fredag...om 1,5 timma är det Ul som gäller
    hoppas du slipper gravivitetsdiabetes.har inte haft det själv.spännande med UL.har du några nya magbilder?
  • Familjetrollet

ajaj snart ska man till vc med lillan och kolla hennes hörsel.hoppas hon inte har fått skador/men efter sina stora vaxproppar,tog ju 4 år innan vi fick nån hjälp med det.hopps det inte är allt för mycket sjuka hostande folk där.vill verkligen inte bli sjuk.men är nog det snart ändå då man börjar få ont i öronen och halsen.

jag vill ha sommar nu!hatar vinter och kylan och att vara ständigt sjuk då.

• Familjetrollet
    Fru T skrev 2008-11-12 12:26:02 följande:
    så länge ja häver julmust å missbrukar syrliga karameller går det bra
    jag var beroende av gröna äpplen när jag väntade första tösen.det enda jag kunde äta för att slippa illamående.sen tuggade jag massor med tuggummi oxå  så man slapp det mesta av illamåndet.fast då hade man lindrigt illamående.
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2008-11-12 12:28:50 följande:
    ska ta bild men har inte riktigt orkat tänka på det men låvar att fixa snart
    ingen fara.magbilder är alltid kul att titta på.själv har jag bara några få magbilder.
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2008-11-12 12:32:06 följande:
    ja det är super spännande! Fick ju ett vul när ja las in men det minns ja inte så mycket av eftersom ja inte riktigt va på topp då kan man säga men mannen minns ju att han sett ett hjärta picka
    ja vul bilder brukar var en liten prick med ett hjärta.de första UL bilderna är roligast att få

nä nu ska vi ta och gå till centrum och vc
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2008-11-12 15:36:44 följande:
    dom mäter bara nacken och det är frivilligt väntar på att mannen ska skana in bild så ni får se det gick jättebra, bebis sov som en stock me benen korsade men sen väckte Bm den å då sprattlade det och boxades för fulla muggar där inne FY FAN VA UNDERBART DET VA!
    villken gullig UL bild
    Skorpan08 skrev 2008-11-12 15:56:16 följande:
    Så mysigt! Det är något speciellt med allra första UL:et. Jag kommer ihåg mitt allra första UL, det är ju massor av år sedan då äldsta är 18 år, det var det mest fantastiska jag någonsin hade sett.Maj är en fin månad!
    våran stora  tös är född i maj.
Svar på tråden VI från Linköping