Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping

morrontrött skrev 2008-10-29 10:48:24 följande:
    hej hej alla. ser att tandborstning är på tapeten.min 4 månaders fick sin första lilla gadd igår (eller jag SÅG den först igår)är det dags o börja borsta då? med tandkräm?jag minns inte hur det va med min första, tänk vad fort man glömmer
    första tiden kör man utan tandkräm.tandkräm börjar man avända när barnet har fått fler tänder
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-10-29 20:06:26 följande:
    Familjetrollet : jo det är väll nåt sånt, har aldrig känt av de på de förra grav alls. Så konstigt med att känna nåt nytt ha ha och nu känner jag inget alls, så blir nog ingen bebis på bf dagen heller. Men men de gör mig inte så mkt. Vet ju att den kommer ju när den är redo. Nu blir de mys och tv.
    det blir en november bebis tror jag.hoppas allt är bra med er.har ni sagt till dagiset?
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2008-10-29 17:18:19 följande:
    så söt!
  • Familjetrollet
    Mandarin skrev 2008-10-29 16:57:04 följande:
    Idag har jag lyckats ha sönder vår spis, en platta kokade över och vattnet ran ner bakom. Kontackterna är helt svarta....luktade apa. Hoppas att det kommer en ny imorgon. Vad kul med trännder Alex har ju inte en enda, hoppas att hon får några innan hon börjar dagis iallfall.
    ush vad trist.hoppas ni får en ny spis imorrn.för utan spis får man ju svälta
    Firstandhappy skrev 2008-10-29 16:54:02 följande:
    usch o fy, idag är ingen bra dag, mår illa och är trött som attans så det blir inget jobb för mig, tackar gud för alla underbara vikarier som finns, tror jag åkt på nåt skit, Willliam mår inte heller bra, är alldeles rosig om kinderna och är så grinig, tackar gud än en gång för Panodil suppar..Hoppas ni andra haft en bra dag!!
    här har vi haft det bara bra.just nu är lillan inne i en period då hon undrar hur bebisar kommer ut.hon har sett lite på förlossningsdokumentärer.ja man får ju inte se allt som tur är.har en bok hemma om hur bebisar blir till.frågan är om töserna är för små för att lära sig om hur en bebis blir till och hur de föds.har ni berättat/visat böcker för era äldre barn när de ville veta hur bebisar blir till osv?
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-10-29 20:47:27 följande:
    Familjetrollet. Nej inte än, men ska minnet vet du, idag var temat där, så alma ville inte vara där först. Men de gick över när liam tog hennes hand så de gick in tillsammans. Annars är de la bara, lite nere just nu känner jag men men de går la över de med. Skriver ju inte om de här då de finns ögon i tråden.
    du är lika senil som mig.annars kan du skriva ett brev till dagis om bebben skulle hinna titta ut innan du hinner säga till dagis.jag vet vad du menar med ögonSkrattande
    vill du prata så är det bara att komma över.du får klappa magen massor från mig.du har världens sötaste bebismageGladden ska du vara STOLT över
    Maria84 skrev 2008-10-29 20:55:01 följande:
    Här hann vi med i stort sett allt som vi hade planerat idag ialla fall. Var till bvc för att väga Lucas och det gick bra, hade inte gått upp så mkt men hanrör ju så otroligt mkt på sig så det jämnar ju ut sig. Väl där bestämdes det att Liam skulle få sin 5-årsspruta, blev lite övertalningoch mutning innan han gick med på det. En sopbil som han har velat ha ett tag nu så vi sa att vi skulle åka och köpa den om han tog sprutan. Gick väl sådär, första gången så lyckades han rycka till med armen så nålen åkte ut innan hon hann att spruta in det så vi fick ju börja om från början. Liam varjätteledsen men till slut gick det bra. Gör ju lite ondare än tidigare också eftersomdet är allt i den numera. Sen gick han och berättade för alla vi kom i närheten av mestoch berättade att han tagit en spruta och hade fått tapperhetsmedalj Än så länge har han inte reagerat på den, och han har inte så jätteont så vi får välse vad han säger imorron. Lucas har inte varit på så bra humör idag. Är illröd i ändan, bara över natten så vi luftar och smörjer som tokar. Hoppas på att det ger med sig snart så vi får vår glada kille igen.
    tas den i benet eller i armen?minnet är kort.ska snart gå 5 års besiktning med lillan.vi börjar misstänka att hon är känslig mot nåntt i matväg.vissa dagar är hennes mage som en fotboll och magen är inte som den bör vara.alla våra barn har haft/har matallergi.lillan fick göra glutenprov som liten men det hade hon inte.
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2008-10-29 21:49:45 följande:
    Familjetrollet - den tas i armen, och numera är det ju samma som de får tidigare, förut gavs det ju endast mot polio? när de var 5 men nu ingår stelkramp och allt det också.
    okej

här var det lugnt i tråden.villket fik blir det imorn?ska vi mötas utanför kl 10?
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-10-30 08:33:25 följande:
    Vi kan ju träffas utanför Claras, så får vi se om vi blir insläppta. Får ju se då hur många vi blir.
    då kollar jag busstider till imorgon.

mammatill4a

ska du med till fikat imorrn?tänkte om vi skulle åka tillsammans
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2008-10-30 09:20:09 följande:
    här får man se om man kan komma med, william är fortfarande inte bra, är bara så grinig och lite röd o varm. Va händer idag med allt folk då?? Kallt har det blivigt med, burr burr
    kallt är bara förnamnet.jag sa till gubben att vi tar ett flyg till afrika och värmenSkrattandehär tvättar man för fullt.kommer inte hinna allt i tvättstugan idag*suck*jag avskyr kylan.har redan fått ont o öronen nu.vintern är min fiende.får leva på penecellin då och är ständigt sjuk under vintern
    Firstandhappy skrev 2008-10-30 09:56:07 följande:
    ja det är mest febern jag oroar mig för, går ut kortare svängar med honom men vill inte hålla på att fara runt med honom om febern inte ger med sig.

febern brukar ofta flörsvinna ibland och sen får barnen skyhög feber igen.våra barn brukar ha hög feber,vara bra nån dag och sen bli febriga igen.nu har vi hållt oss någorlunda friska villket är skönt

finns det nån som vet nån bra symaskinsaffär som har billiga och bra symaskiner?den förra funkade bara några gånger.de billiga är ju lika dålig kvallitet som barnsymaskiner

• Familjetrollet
    dinana skrev 2008-10-30 10:30:53 följande:
    men jag har fått tillsagt till mig att man aldrig skall börja med penicillin för penicillin tar död på alla bakterier vilket gör att det bryter ner hela kroppens immunförsvar. Det tar alltså död både på de bra och de dåliga bakterierna..
    jag får öroninflammation,halsfluss och bihåleinflammation/infektion och skyhög feber många gånger varje vinter.tyvärr blir jag inte av med detta utan penecellin.så här brukar det bli 4-6  kurer varje vinter.sist blev det dubbel dos då läkaren sa att det var infektion och inte inflammation som jag hade i bihålorna.bara bävar inför vinter.ju kallar ju sjukare blir jag.förra vintern var jättebra för då var jag otroligt frisk pga värmen som var den vintern

nu ska jag ner och slåss med tvättenSkrattande
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-10-30 10:45:10 följande:
    Familjetrollet. Här hoppar man fikat imorgon. Har ingen ork till de, gör de som behöver göras i hemmet och de räcker gott och väll. Har lite mer känning i ryggen idag och en skrutt som mest hickar:) i magen.
    vad synd.ja inte blir det nån oktoberbebbe om den inte tittar ut senast imorrn.
    JePaLuLi skrev 2008-10-30 11:29:42 följande:
    Nu är vi hemma igen! Allt var jättebra med lillebror och hjärtljuden låg på 152 idag så han var pigg Han har redan fixerat sig, vilket tydligen var tidigt för andra barnet och mina onda sammandragningar kunde vara ett tecken på att det är på G. Men det kan lika gärna vara så att det kommer vara så fram till bf. Jag skulle iaf ta det lugnt framöver, men skulle det sätta igång nu så gör de inget för att stoppa det.
    när i december är ju beräknad.med mitt första barn så var sonen fixerad lite mer än två månader innan förlossningen.
    dinana skrev 2008-10-30 10:47:44 följande:
    Ja du ser ju själv... har man börjat med penicillin en gång, så måste man fortsätta att ta det för kroppen klarar inte av att försvara sig själv när man brutit ner allt försvar. Därför man aldrig skall börja med det, och aldrig tillåta att någon ger en det.
    ja det blir ju så när man blir sjuk och man inte blir frisk utan penecellin.har varit sjuk ofta sen ca 15 års ålder.har fått ta en massa specialprover då jag blir sjuk så fort nån typ nyser/hostar i näheten.är så trött på vuxna som står och hostar/nyser och inte håller för munnen o näsan*arg*

enligt läkaren så har en del lättare för att bli sjuk ofta trots att imunförsvaret är normalt.snart får man gå med en mask för ansiktet Skrattande
Svar på tråden VI från Linköping