Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping

Firstandhappy skrev 2008-11-11 10:28:02 följande:
    wille är oxå på G att ta några stapplande små steg, går oftast inget bra alls, men guuuud va söta de är när de försöker..
    barn är så gullliga när de lär sig något nytt och börjar prata.första bebissmilet är underbartGlad

snart är det dags att gå till tvättstugan igen.hade totalt glömt bort att man skulle tvätta 6 timmar idag.tur att man kom på det i sista stund
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2008-11-11 11:32:09 följande:
    Kikar in och berättar att jag lever i alla fall. Har väldigt kraftiga förvärkar och fruktansvärt ont just nu. Har inte sovit på två nätter... Men det är väl pinvärkar som jag hade sist, som inte gör nån nytta! Marayah: Skulle vi kunna hämta spelet nån dag den här veckan?Familjetrollet: Fy vad trist att springa till tvättstugan. Jag skulle aldrig klara mig utan tvättmaskin, särskilt inte nu när man har barn.
    vi har tvättmaskin hemma,men tvätten får ju inte plast när den ska torkas.sen spar man en del el med att tvätta i tvättstugan
    JePaLuLi skrev 2008-11-11 11:32:09 följande:
    Kikar in och berättar att jag lever i alla fall. Har väldigt kraftiga förvärkar och fruktansvärt ont just nu. Har inte sovit på två nätter... Men det är väl pinvärkar som jag hade sist, som inte gör nån nytta! Marayah: Skulle vi kunna hämta spelet nån dag den här veckan?Familjetrollet: Fy vad trist att springa till tvättstugan. Jag skulle aldrig klara mig utan tvättmaskin, särskilt inte nu när man har barn.
    då kanske ni får barn samtidigt som mammatill4a.när har du bf?
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-11 11:45:51 följande:
    Ja, att ha egen tvättmaskin är guld värt!Vi hade inte det när Leo var liten o det var jobbigt att tvätta i tvättstugan med en liten samtidigt. Fast iofs behövde vi bara ta hissen ner till tvättstugan så vi behövde inte gå ut eller så. Men nu med två barn så är det såå skönt att egen tvättmaskin eftersom vi tvättar istort sett varje dag.
    vi har haft tvättmaskin hemma sen ca 8 år tillbaka.här tvättas det runt 2-4 maskiner om dagen
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-11 11:47:56 följande:
    Jag har inte heller mycket pengar, men lite går nog att fika för Sambon slutar 16.30 så jag är nere på stan då så kommer han o hämtar barnen typ vid 16.45.Vart tycker ni vi ska fika? Claras? Eller Steves?Vilka kommer?Fika på stan kl. 17 idag:Becka
    hur länge är claras öppet?har de glutenfritt?får se om jag tar mig ner med bussen.brukar vara helt slut efter en dag i tvättstugan
  • Familjetrollet

vem har beställt detta skitväder?jag avskyr regn

jag hoppas nog fikat.kan inte vara i stan förren runt 17:30 tidigast

• Familjetrollet
    Fru T skrev 2008-11-11 15:08:03 följande:
    fyyyyy va ja är trött på detta måendet..... va nära på att gå ut å ställa mig en stund i regnet förut bara för att trotsa... äter ju Lergigan å trycker upp en Primperan minst morron å kväll men ibland måste ja ta på em åsså... inge roligt är det för mår inte spec bra utav dom, känner mig nästan sjuk å kräks lite ändå å illamåendet, ja det finns där men visst dempar det lite.... har gjort mina försök att sluta me tabletterna men då hänger ja över toan helatiden...kan ju för tusan inte änns ta mig till mataffären   å på måndag läggs mannen in för att operera bort sin ena njure å kommer troligtvis va på sjukan till fredagen iallafall å sen är han sjukskriven året ut. å iallafall de första tre veckorna kommer han ha ont å ja måste göra mer så vi får väll se hur det kommer gå... får väll ta mig en hunskitpåst i fickan när ja åker å handlar mat eller nåt...hoppas verkligen det går över snart annars kommer det bli en grymt jobbig förlossning om ja ska va liggande helatiden... *suckar jätte högt*inte mycke kan ja äta å vissa saker går inte stoppa i munnen efter man fått upp dom en gång   tappat nästan 5kg på hela tiden men nu ser det ut att ligga på stadiga samma 59kg hela tiden...imorron är det inskrivning å Ul hoppas bara ja inte behöver spy.....
    många styrkekramar till dig och din make
    JePaLuLi skrev 2008-11-11 14:51:54 följande:
    Haha, ja varför inte. Vi är inne på Linus till lillebror men ska kanske anamma den stavningen istället
    jag har en linus,en trotsig sådan.
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2008-11-11 15:26:09 följande:
    Jaså? Linus är fint tycker jag. Är bara rädd att det är FÖR likt Lucas.
    min äldsta heter linus.14 åringar syns och märks kan jag lova
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2008-11-11 15:49:42 följande:
    samma här, han en kompis vars son heter det och den ungen är ODRÄGLIG...Vi är väldigt inne på Liam men samtidigt blir det ju som en förkortning på William
    hoppla.sådana ungar har man stött på ibland.en tog ett garnnystan och snurrade fast allt genom hela lgh och på alla möbler
  • Familjetrollet

namn är roligt.hade vi fått en son så skulle den hetat nils eller viking

vissa namn är så fula som benjamin,axellina*host host*

• Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2008-11-11 16:25:14 följande:
    axellina ???? öhh ok...
    första gången trodde jag att jag hörde fel.men det fanns en unge som hette axellina på gården när jag var liten.

hur kan man ens komma på ett sådant*host host*fult namnFörvånadSkrattande
  • Familjetrollet

goddagens i kylan.hoppas ni hade en trevlig fika igår.själv är man trött.idag ska man ta det lugnt sy lite och göra ett besök på vc med lillan

• Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-11-12 09:37:14 följande:
    Hoppar in i och talar om att här föddes de en stor pojke imorse kl 6.10. Började få värkar inatt kl 2 väckte magnus vid 5 för att ringa farmor och farfar, väckte barnen 5.20 ont som fan hade jag då. Lämnade barnen runt 5.40 kom upp till förlossningen 5.50 och 6.10 är han ute vikt 4650 och 55 lång, han inte få nån smärtlindring alls, ont gjorde de och 4a yttre styg blev det. Har inte fått nåt namn än. Återkommer om de, just nu ligger han och sover gott och vi kommer åka hem efter 12 när barnläkaren varit här. Nu ja jag vila lite. Ha en bra dag allesammans
    GRATTIS!

jag fick rätt.trodde hela tiden att det var en kille.grattis till ert underverkGlad
    nu har ni två av varje.tänk att barnen tajmade in dagen dagis var stängt.nu har de nått att berätta i på dagis och i skolan.synd att olivia missade sin nya skola

många grattis och kramar från oss till er familj
Svar på tråden VI från Linköping