Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping

Mammatill4a skrev 2008-11-06 08:41:32 följande:
    Familjetrollet : vad är kök för nåt ha ha , här vart sovrummet klart nyss , ska ta tag i köket när barnen är lämnade på dagis efter 9e. , tvätt var de med jag, har ju de stora problem med att få in och ur tvätten ur maskinen eftersom man måste ner till baken, men de måste gå idag för de börjar bli fullt här. Får se hur mkt jag orkar, ska vila en stund med. Men ett race av allt som ska göras hinns nog på mindre än 1 timme.
    ja det är inte skoj att behöva böja sig varje gång man ska tvätta.villket man gör så gott som varje dag.därför stortvättar jag i tvättstugan då maskinerna står högre upp så man inte behöver böja sig lika mycket
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-11-06 09:21:29 följande:
    Familjetrollet:jo det är sant så, men sj så tycker jag inte de är nån idé att hämta ut nån magnet bricka till tvättstugan då vi flyttar snart. Så får göra så gott jag kan med den i lgh.

ja det är ju klart.konstigt att ingen har vart och kollat på eran lgh.G säger ju att ryds lgh alltid går nästan direkt när nån flyttar.

ja just det byter ni hemnr sen? eller tar ni med det gamla som ni har nu?du kan ju inboxa tlf nr sen så vi kan hålla kontakten.

• Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-11-06 09:49:41 följande:
    Familjetrollet: vi behåller de inte då vi måste ändra riktnr, och vi har inte startar upp nåt nytt än. Kan skicka över oliva med nr sen om de är ok. Skrev till dig nyss i inboxen. Hoppar av tråden. Finns ingen mening med att skriva här längre. Dinana: tyvärr olivia blir hämtad av sin pappa den tiden så måste vara hemma.

snyft Gråterinboxen kom fram.det går bra att oliva kommer över med nya tlf numret.sen finns ju msn oxå.dock använder jag den knappt.ush vad tomt det kommer bli när ni har flyttat.men jag förstår att ni flyttar.vi kommer nog oxå göra det framöver.det finns ju inga barn på gården,eller jo en men vi tycker ju lika om den ungen

vi kan ju komma nån helg eller lovdag och hälsa på er.så kan du visa runt i åtvidaberg.Glad

• Familjetrollet

äntligen tittar solen fram

dinana skrev 2008-11-06 09:39:38 följande:
    Jag skall in till stan imorgon rutn 14-tiden.. om det är någon som är fikasugen då.

kan tyvärr inte vid den tiden.har fullt upp til kl 16.ska ev in till stan då

nån som har hört av Fru T ?

hoppas hon mår bättre nu

• Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-11-06 11:07:13 följande:
    Ok. Det slutades skriva så plötsligt bara. Ena dan hinner man inte med att läsa allt, nästa är det ingen som skriver. Bara undrar om något hänt på tråden?
    undrar jag oxå
    dinana skrev 2008-11-06 11:35:16 följande:
    Ja jag får hoppas att någon hör av sig snart. Sökte ett jobb igår och ett idag.. annars är jag väldigt layed back. Vet inte vad jag skall söka liksom. Men jag skulle skriva ett brev till min handläggare på AF med sådant som jag kan tänka mig att jobba med (och det är en liten kort lista känns det som just nu). Men jag söker sådant som jag kanske skulle kunna fixa om jag fick lite utbildning så kanske man kan få in en fot i alla fall.
    sen är det ju inte lätt heller att bli anställd som gravid.har du inte kollat med hjärta till hjärta då?de behöver ju personal
    Guardian Angel 07 skrev 2008-11-06 12:11:43 följande:
    Familjetrollet: Har hon varit till bvc idag? Gick det bra? Städa kan vara kul ibland, speciellt om man har musik på
    det gick bra.men det blir extrakontroller då vi misstänker nån form av matallergi och hennes hörsel ska kollas upp oxå.hon tyckte sprutan kändes som en kniv.men hon var duktig trots det långa besöket

städa är kul i typ 5 minuterSkrattandemusic är bra men tyvärr tog de bort den bästa musikkanlaen på boxern.mtv är ju bara uttjatat numera.hoppas lillan blir kry snart.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-06 14:03:22 följande:
    hjärta till hjärta? får man betalt där då? sen har de ju bara öppet tre dagar i veckan.. alltid något i alla fall... kan ju ringa och kolla.
    de har öppet måndag till fredag,butiken har öppet tre dagar i veckan.vissa får lön andra inte.jag jobbade där mellan 4-5 månader helt gratis då jag inte har nån a-kassa eller socbidrag.jag förstörde kroppen mera pga allt bärande och sittande på huk.

de vill ha folk både till kassan,i butik och som plockar upp varor osv.du kan kolla deras hemsida flör mer info hearttoheart.se
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-06 15:50:26 följande:
    Jag har en bunt med tidningar här hemma som jag vill bli av med..det är de 5 senaste numren av Vi föräldrar plus tidningen Vi föräldrar första året. Sen har jag de 5 senaste numren av Mama oxå. Jag skänker bort dem till den som vill ha. Ligger bara o samlar damm här hemma.
    jag har oxå samlat på mig en del mamma/föräldrar tidningar.men de ligger nånstans.brukar spara dem med vagntest och bilder på årsmodeller då de brukar uppskattas av de som samlar på vagnar
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-06 16:42:41 följande:
    jag är nog självlärd. jag jobbade ihop med en tjej i kalmar innan som hade en liten internetbutik ihop med sin kille. så jag var i stort sett med från grunden. det var verkligen super roligt... och jag längtar tillbaka varje gång jag går in på sidan. men men.. jag borde få betalt för att hänga på deras sida.. *haha* i och för sig så får jag ju skicka nallar hej vilt utan att det kostar mig något =) *haha*
    skoj.skulle oxå vilja ha en internet butik.men jag kan nada om bokföring momser bla bla.jag samlade på mycket retro saker och retro vagnar förut
  • Familjetrollet
    Glad
    Fru T skrev 2008-11-06 17:31:47 följande:
    jag lever bara så ni vet det men håller mig fortfarande stilla å mästadels i sängen... tröööött å mår illa av minsta lilla å just nu måste typ allt här hemma tvättas om för ja pallar inte med lukten av vårt förra sköljmedel så soffan tex kan ja inte va nära för ja tvätta visst kussöverdragen med detta sköljmedel för inte så länge sen.... å handukar å lakan å bläääääääja skulle me behöva ett jobb men tror ja satsat på att läsa in lite ämnen ja saknar i vår på distans (så jag inte har några lektionstider att passa för ja vet ju inte hur ja mår osv)på onsdag är det inskrivning och första ultraljudet å vikten har väll börjat stabilisera sig efter raset men väger mindre nu än innan bebbe kom till, inte för att det gör mig någe...
    vad kul att se dig igen.mysigt med Ul bild.det först Ul bilden är så spännandeGlad
    dinana skrev 2008-11-06 18:42:05 följande:
    Aha, då får jag gå dit och kolla då... snygga till mig lite... tror ni det blir snyggt med ljusa slingor tro i håret?
    jag tycker slingor är snyggt i mörkt hår.såg för ett par dagar sedan att de sökte personal till telia på ikano

jippi säger jag.kom hem för en stund sedan.imorrn ska det sys för fullt.fann min drömsymaskin idag.den gammal jättetrevligt dam som sålde en jättefin superbra symaskin i bra prisklass

strax är det dags för Andra avenyn och lite senare blir det tila teuqila.så ni får ha en bra kväll och helg
  • Familjetrollet
    Mandarin skrev 2008-11-07 06:15:46 följande:
    Igår ringe min chef och talade om vad jag kommer att vara plaserad när jag börjar jobba igen. min tjänst som planeringsavlösare ligger nu på 50%, det var vad penngarna räckte till. Så jag får jobba i poolen (vikarepoolen) istället. Det är inge vidare kul. Inga fasta tider, man kan inte planera i förväg, jag kommer inte vet alltid vet var jag kommer jobba under dagen. Jobbigt när man har småbarn... Fast jag ska väll var glad att jag har ett fast jobb med fast lön. Men endå... jag saknar personalen och barnen där jag jobbade innan. Eller kanske framför allt att veta rutiner m.m.
    vad trist.

här har man en tös med skyhög feber.bvc tanten sa att barn kunde få lite feber av 5 års sprutan.men 38,7 är väll inte lite feber.inatt hade hon feberyra.ringde bvc men de har stängt idag,blev hänvisad ett annat tel nr som hänvisade till det vanlliga nr man ringer om man är sjuk osv.

vad ska ni hitta på i helgen?här ska det städas,sys dockkläder och sovmorgon ska vi ta oxå.men jag vaknar likt förbaskat vid 6 tiden endå
Svar på tråden VI från Linköping