Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping

dinana skrev 2008-11-07 10:03:57 följande:
    Godmorgon!Nu har man varit uppe en liten stund. Molly är ju ledig från dagis idag som hon alltid är på fredagar. Blev lite sovmorgon men inte så mycket som jag hoppats på. En kvart mer än vanligt liksom.. men men... ungar!Blev så trött på dessa skitiga golv så nu har jag faktiskt moppat golven i köket hallen och Mollys sovrum, ja det är ju de rummen som ser ut som lergolv. Jag fick nog när Molly hällde ut sitt tredje glas mjölk i morse för den här veckan... så nä nu tusan så åkte mopp å hinken fram. Önskar att jag hade en sådan där H2O Vacuumcleaner som de har på tvins... Haha... om den nu funkar så bra som i reklamen.
    den vill jag oxå köpa.men oftast är ju inte produkterna så bra som de vill påstå att de är.jag har funderat på att köpa den när man får råd.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet

gog morgon

hoppas alla har det bra.här har man sytt för fullt.idag ska det städas,tvättas och sys ännu mera

Fru T hoppas du mår bättre nu.

vad ska ni andra hitta på idag?

Leo och vincents mamma

jag skulle gärna fika...men jag har fullt upp om dagarna.kan ju bara fika efter kl 16 eller nån helg.

• Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-09 10:34:06 följande:
    Hallå! Här vart man uppe med tuppen. Vi har fixat med vinterdäcken, skall strax åka iväg en snabbis till Biltema och köpa olja, sen bär det av till tjocka släkten i Kisa och Rimforsa. Är ju fars dag idag så vi får väl se vad vi hittar på för något för Rickard. Skall ta och berätta för svärmor idag att vi väntar tillökning också.. och fy så nervös jag är... men hoppas att de blir glada (antagligen inte). De vart ju inte direkt glada de två andra gångerna vi berättade att vi vart gravida... så varför skulle de bli glada nu liksom.. Jaja.. Jag har min BEBIS-tröja på mig.. så nu fasen!
    då håller jag tummarna att de blir glada.vet hur det ärt när släkten inte blir glad när man väntar barn.
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2008-11-09 20:17:25 följande:
    Nu ligger de några bilder under Filips dop som ni kan kika på.
    då kikar jag in.vart hade ni dopet?
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-10 14:37:54 följande:
    Jag funderade lite på om det är nån som vill ta en fika på eftermiddagen/kvällen nån dag denna vecka? Tänkte att då kan jag lämna barnen hemma med sambon o få komma iväg lite själv o bara få sitta o mysa o fika lite
    jag kan ev haka på.beror på villken dag och vart man ska fika
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2008-11-11 08:53:22 följande:
    pratade om att vi skulle fika idag efter 17 om du kan då??
    jag kan ev beroende på vart det är.vet nån hur länge presbyrån är öppen i stan?måste kunna köpa bussbiljett hem om det blir fika på stan
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-11 08:56:36 följande:
    Jag kan nästan alltid fika, tyvärr säger jag som Ewa... ekonomin är inte på topp just nu. Men några småkronor kan man ju alltid lägga undan =)
    ja här är man nästan helt pank.ett par miljoner skulle inte sitta helt felSkrattande

vad ska ni hitta på idag?här ska man sy för fullt
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2008-11-11 09:04:31 följande:
    Ja, vart tror ni vi kan hitta några miljoner? :)
    bra frågaSkrattande

vart ska fikat vara?
  • Familjetrollet
    Mandarin skrev 2008-11-11 09:28:23 följande:
    Ville bara seja att min lilla skutta gick sina första steg nu för ett par dagar sedan. Första gången 3 steg och lite senare ett par till.
    ooh vad gulligt.hur gammal  är hon?
    dinana skrev 2008-11-11 09:17:35 följande:
    skall skriva mitt CV klart är tanken... men jag vete katten vad jag skall skriva för något... börjar bli desperat..Du, min symaskin pajade i helgen och jag har ett par byxor som behöver sys upp... tror du att du skulle kunna fixa det som har ny symaskin och allt.... Man skulle kanske kunna sy upp dem för hand, men det blir väl ändå bäst om man gör det på maskin. Det är ett par svarta finmammabyxor...

det ska jag kunna sy.bara du vet hur mycket de ska sys upp

ja cv är 100 år sedan man skrev.alla papper och år som man ska minnas är inte lätt.mitt cv skulle vara det tristaste som finns

• Familjetrollet
    Mandarin skrev 2008-11-11 09:53:07 följande:
    Hon fyller 10 månader den 13de.
    okej.har dåligt minne.
    dinana skrev 2008-11-11 09:45:44 följande:
    haha, ja fy tusan... mitt CV är rätt tomt för tillfället... kul å skriva ner grundskolan och sådant ointressant... vem bryr sig liksom.
    ja här har man bara gymanasie,kurser,praktiker,sommarjobb  att skriva om.min förra hadnläggare bad jag fara åt skogen då han motarbeta mig hela tiden och vägrade låta mig jobba på ett ställe som jag gillade.nä jag skulle gå jobba sök kurs i stället för att jobba några månader*arg*efter jobbkursen fick idioten för sig att jag skulle gå en annan jobbkurs utan ersättning och skicka minst 50 jobbsökningar i månaden.

jag sa med villka pengar då?utan inkomst kan man inte skicka brev.han menade att det kunde man och tågbusskort skulle jag oxå köpa för NOLL kronor för jag skulle söka jobb i hela länet.

han tog ingen hänsyn till att man inte kunde jobba heltid och pendla.till slut mådde jag skit och bad handläggaren fara åt skogen!hade det jobbigt privat och tyckte att det hade inte handläggaren med att göra
    i samma veva blev jag gravid och slapp söka jobb pga eftersom jag mådde uselt just då.
Svar på tråden VI från Linköping