Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping

Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-12 13:31:54 följande:
    Vincent gick precis med stöd av sin leksaksback!!!Han ställer sig ju upp mot allt o nu såg jag att han ställde sig mot sin leksaksback som han brukar göra, helt plötsligt börjar han gå framåt o har bara stöd med den. O nu när han står upp så håller han sig i bara med ena handen!Ska försöka hinna med o filma sen när han gör det igen!
    vad duktig han är och söt är han oxå
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-12 13:06:06 följande:
    Är det rutin att de gör NUPP i vecka 12 här? Jag tycker det låter hemskt det jag har läst om NUPP, men kanske för att jag är lite känslig. Tycker bara att det låter så hemskt att de skall sticka en nål i nacken på min lilla bebis...
    nupp är väll frivilligt,det kollar de på Ul.fostervattensprov är det nog du syftar på.då kör de en nål genom magen och tar lite fostervatten.de sticker inte i bäbisen.fostervattensprov är riskfyllt.men det brukar de göra på föräldrar över 40-45 år
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-11-12 19:39:28 följande:
    Jag med

då är det många som fyller i maj i denna tråd.hoppas ni har haft en bra dag.ska du sälja på lopisen?skulle gärna åka men  jag ska vara hundvakt i helgen.men i värsta fall så kan vovven följa med och vakta bilenSkrattande

• Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-11-12 19:47:38 följande:
    Jag har massor att sälja på loppisen! Så det är bara att komma ut och shoppa . Den är öppen 10-14.
    shoppa loss skulle vara skoj,men  man är nästan pank nu.lillan har då TUR

i norrköping fann hon 20 kr för ett par helger sedan och idag hittade hon 100 kr på golvet i mataffären
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2008-11-12 20:17:28 följande:
    det är tur det, jag vill med ha pengar...
    ja pengar skulle inte skada.

fy farao vad seeeegt FL är idag!
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-13 08:11:28 följande:
    Får se om vi kanske dyker upp loppisen, om vi inte har annat för oss. Hade tänkt att jag, sambon o Leo skulle på bio så att han fick lite egentid med oss, men den filmen som vi vill se har inte premiär förrän nästa vecka. Får se om det kanske blir badhuset istället, Vincent får vara hemma med sin mormor.Nu ska vi snart till dagis med Leo, sen ska jag o Vincent gå på babycafè o sjunga o dansa
    vi har vart i simhallen nyligen.svinkallt både i luften och i vattnet.töserna blev llila om läpparna efter en kort stund.även sonen frös så efter ca 1 1/2 timme fick man ge upp.man frös rejält.duchen hade bara ljummet vatten. simhallen bojkottar vi,vill inte betala för att bada i kallt vatten
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2008-11-13 12:19:52 följande:
    Mammatill4a: Så det blev Arvid till slut Jättesött!Hoppas du får sova mer i natt!Själv har jag nyss kommit hem från bm. Allt såg bra ut, lilleman hade lite höga hjärtljud, men inget som oroade. Jag har öppnat mig 4 cm så man vet aldrig när det sätter igång ordentligt. Inte undra på att jag haft ont! Bm tycker dock att jag ska vila så att han inte kommer än. Det finns en risk att han inte orkar hålla värmen själv och är för slö för att ta bröstet eftersom jag "bara" är i v.37. Personligen tycker jag att han kan få komma NU, men neo vill vi ju helst slippa så klart...
    vår tös kom i v 37+4.vi slapp neo.hade min förstfödda på neo i två veckor.
    dinana skrev 2008-11-13 13:20:00 följande:
    Nej precis, det vet man ju aldrig... svårt att säga i förväg... Kanske är en liten Gottfrid =) *haha* Jag älskar dessa gamla namn... funderar på om man kanske skulle ta något sådant till sin kommande bebis... men det skulle nog inte sambon gilla... annars har jag min pappas kusin som dog förra året... han hade inga söner efter sig så då kanske han skulle ha blivit glad om vi döpte våran sån efter honom. Fast Sven är kanske lite tråkigt.. jaja, vi får väl se vad det blir för något i juni nästa år.
    gamla namn är fina.min morfar hade ett mycket ovanligt namn som jag aldrig har hört att nån annan har haft.
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-11-13 10:03:22 följande:
    Vad ska alla hitta på idag?Jag håller på att städa alla golv. Hoppas solen tittar fram så man kan ta en skön promenad senare.
    här har man sytt,gått långpromenad och är trött.ska snart till centrum och posta lite
    Mammatill4a skrev 2008-11-13 11:12:39 följande:
    Hoppar bara in en snabbis och säger att i natt har man inte sovit mkt, haft en tuttig kille vid brösten hela natten, fram tills i morse, då han kunde koppla av att sova lite. Nu ligger han på mitt bröst och sover och jag bara luktar bebis. Så mysigt så inte sant. Barnen är på dagis som vanligt till kl 14 och älsklingen är på fk med papper för stunden. Killen har även fått namnet arvid , kom vi fram till i morse då vi tröttnat på att säga bebis till honom hela tiden. Hoppas alla får en toppen dag.

villket supergulligt namn pojken har fått.olivia är superstolt och pratat stolt om sin lillebror.det kan man förstå så söt som han är.

jag har sytt ett blöjfodral nu.bara att du säger till när du känner dig redo att jag kommer över med det.

• Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-13 14:58:26 följande:
    JennyoPatrik: Vincent o Leo är ju oxå födda i samma månad, så det är jättesmidigt egentligen o vi har sparat alla kläder från Leo, men vi (läs shoppingtokiga jag ) köper ändå nytt så fort det behövs eller tillfälle ges Det enda som vi använder som är Leos gamla kläder är pyjamasar, strumpor, mössor o overall.
    våra barn är födda helt olika årstider.det enda de har ärv av varandra är en enda tröja genom åren.

shoppa är kul,här blir det både beg och nytt.ska snart börja sy barnkläder igen.men först måste man ta en tur till söderköpingSkrattande
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2008-11-13 16:27:52 följande:
    Här kan man inte återanvända mycket inte. För de första så är dom juh födda på olika årstider, o för de andra skiljde de juh rätt mkt i vikt.. Hoppas att ni haft en bra dag. De har ja. Har vart på babyöppet och promenerat en massa.Nu ska ja byta bajsblöjja..

Ja det blir ju så här med.numera sliter stora tösen ut sina kläder så inget går att använda till lillan.man får vara glad om stora tösen kan hålla ett par nya byxor hela i två veckor

här blev barnen större varje gång.hoppas ni har haft en bra dag

Skorpan08 skrev 2008-11-13 16:43:53 följande:
    Familjetrollet: Jag har med tänkt att börja sy barnkläder igen, det är nog 16 år sedan jag sydde kläder. Men jag har hittat massa gamla barnmönster så jag blir lite sugen. Synd att du inte kan åka iväg på dagarna för då hade vi kunnat åka till Söderköping ihop.
    vad skoj att du oxå ska sy barnkläder.ja det är trist att man är så låst på dagarna.men det får bli en vända till söderköping nån lördag när maken kan och vill skjutsa mig dit
    Marayah skrev 2008-11-13 16:49:12 följande:
    Ja vet. Har en stegräknare som ja ska försöka komma upp i minst 9000 steg på. Nästa sommar ska man se lite bättre ut i sin bikin på playan iaf. Hehe...

har en stegräknare,en krånglig sådan.så jag gav upp.min engelska är usel och bruksanvisningen var krånglig.funderar på att köpa en enkel stegräknare.vill inte ens tänka på hur mycket man har gått upp detta år.men det är mycket villket märks på magen,låren och baken

mammatill4a

hoppas du får sova lite mer inatt.vi väntar med spänning på att få träffa er guldklimpGlad

vad ska ni hitta på i helgen?

här ska man vara hundvakt så här blir det inte mycket sova med andra ord.då hunden vaktar dygnet runt och morrar/skäller så fort han hör nått ovanligt i trapphuset/utanför huset.sen ska jag försöka hitta på något att sy med allt retrotyg som man har köpt

• Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-13 19:44:31 följande:
    Jag älskar oxå att simma, bra träning för min onda rygg oxå. Tyvärr kommer jag inte väg så ofta nu för tiden för när sambon kommer hem vid 17-17.30 är jag såå trött.O på helgerna har vi tusen andra saker att göra, men ska försöka komma igång igen.Att vara gravid 2 ggr var inte bra för mig på ett sätt, då lärde jag mig att äta så mycket skräpmat O nu är jag fast. Vill ju ner mina 10 kg i vikt, men det lär ju inte ske så länge jag äter skräpet (dock inte varje dag, men på helgerna). Vägde 49 kg innan jag träffade min sambo o innan jag blev gravid låg jag på 54-55 kg. Dit vill jag igen.
    ja om man endå kunde få tillbaka sin gamla kropp.själv vägde jag runt 48 kg när jag mötte maken..med första  tösen gick jag upp nästan 20 kg.gick sen ner lite i vikt och fick platt mage efter mycket om och men,men den vikten höll inte länge då man blev gravid igen och igen.men nu ökar jag i vikt för varje månad.numera ser man gravid ut,villket jag avskyr.nu väger jag runt 60 kg och vill ner till 50 kg.vill inte gå upp ett enda gram till.snart får man köpa mammabyxor för att ens få plats med fläsket i byxornaLedsen

men inget tycks hjälpa,går inte ner nått.funderar på att börja med gå ner i vikt tabletter
Svar på tråden VI från Linköping