Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping

Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-03 20:15:44 följande:
    Familjetrollet: Ja, det var två ytterdörrar, en på varsin våning. Själva lägenheten i sig var fin med planlösningen o så, men de som bodde där hade så skabbigt, tapeterna var nötta o såna saker.
    ja lägenhetens skick gör ju mycket av intrycket.

den vi bor i nu såg vi knappt inget av när vi kollade.studenterna visade inte sovrummen.sen var det nersläkt så man visste inte ens hur tapeterna såg ut.det enda man såg var v-rummet.

hade vi sett lägenheten i dagsljus så skulle vi aldrig valt denna lägenhet.antingen bor vi kvar och fixar lyan eller så blir det ev landet framöver
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-11-04 08:25:22 följande:
    Hej på er!Länge sedan jag skrev något här. Det har varit lite mycket. Hoppas allt är bra med er.
    här är det rätt så okej.själv har man fullt upp som vanligt.när skulle loppisen vara i rystad?(om jag minns rätt)

hoppas allt är bra med er.har ni mycket snö ute hos er?här finns det ingen snö.men ute vid skeda udde och nykil finns det massor med snö
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-04 08:57:33 följande:
    Gud vad roligt det låter med loppis... inte för att jag behöver mer skräp egentligen. Däremot skulle jag vilja få tag på ett barnbord med stolar till Molly. Finns ju på IKEA, men de har för vassa hörn enligt sambon. Någon som sett till något? Ett svart CD-skåp skulle vi också vilja ha, gärna med plats för många skivor och golvstående.
    de hade ett bord två stolar och en soffa till barn för 400 kr på europrice för några veckor sedan.de hade inga vassa kanter.
    Skorpan08 skrev 2008-11-04 08:40:57 följande:
    Här finns ingen snö, vilket jag tycker är skönt. Jag gillar inte snö så mycket. Jag har fått sådan värk i mina händer och fötter nu när kylan kommit. Så jag längtar efter värmen.Loppisen i Rystad Folkets Hus är den 15/11 kl 10-15. Jag försökte få ett bord till men det var fullbokat. Så jag får väl tränga ihop sakerna lite.
    jag avskyr vintern då jag alltid är sjuk då.jag har funderat på att sälja på cupolen nån gång.men 250 kr för ett bort känns väldigt dyrt
  • Familjetrollet
    Mandarin skrev 2008-11-04 09:36:21 följande:
    Vi har IKEAS (det billigaste settet med 2st stolar och bord) det är inte det minsta vasst. Sedan kan ni ju köpa sådan där som man sätter på bordshörn och klisterar på. Förstår du vad jag menar? Nu har jag ängkligen hittar en åkpåse som passar till Alex vagn. Jätte fin och fräch bara använd i 2 månader. Visligen i brunt skulle viljat haft i svart men den fyller allla andra kvalifikationer. Billig, snygg, hål för bältet och passar i vagnen. Nu ska vi bara hämta den också hon bodde nära hjulsbro så det är en bit.
    har du inte kollat på tradera?där brukar det finnas många billiga åkpåsar.
    Skorpan08 skrev 2008-11-04 09:25:16 följande:
    Ni är alla välkomna till Rystad den 15/11.Kanske finns det just det där ni är ute efter.

åker gärna dit men maken jobbar  även helg igen*suck*

nä nu ska jag samla ihopp all tvätt och bege mig ut till tvättstugan

• Familjetrollet
    Mandarin skrev 2008-11-04 09:45:46 följande:
    Jo jag har kollat där, men under 200 hittade jag ingen som jag tyckte var fina och bra. Denna fick jag för det prisen så jag är nöjd
    okej.när jag använde vagn så ville jag alltid ha orginaltillbehören,men oftast var det jättesvårt att få tag i dem så ibland fick man köpa annat märke som passade någorlunda.

ikväll ska vi ut och spana lite på hjärtat igen .har ännu inte funnit ramar som passar lillans rum
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-11-04 09:48:55 följande:
    Hur ska ramarna se ut?
    ska vara i rosa lila guld eller silver.ska passa ett prinsessrum
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-11-04 10:36:50 följande:
    Hur stora ska dom vara?

från 15 cm kort upp till a4 storlek

huga vad kallt det är.får ta och ringa G om att elementet inte fungerar i sonens rum.villken dimma det är ute idag.

snart ska man ut igen och hämta lillan,hinna med centrum och hem innan man ska ut och hämta stora tösen.så idag får man allt motionSkrattande

• Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-04 10:39:19 följande:
    såg du det här www.blocket.se/vi/18147263.htm?ca=14_s

skrivbordet är gulligt,men alldeles för dyrt

jag kollar blockjet ofta för att hitta det jag söker.men oftast är det rena drömpriserna eller alldeles för långt bort

• Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-04 10:44:51 följande:
    Du får väl pruta ner det lite då =)
    de går nog inte med på att jag prutar  ner priset 70%Skrattande
    Skorpan08 skrev 2008-11-04 10:44:20 följande:
    Ok. Då är dom jag har alldeles för stora.Det är dimmigt värre. Ser knappt ut till asfaltsvägen.

synd

hoppas dimman ger sig så man ser när man ska hämta stora tösen.brukar ju komma en skock med studenter i jättehög fart vid korsningen till skolan

• Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-11-04 12:02:55 följande:
    Skorpan08 och maria84 :tack så mkt. Hi hi ja denna lille är visst en envis typ, men läste på mvc att de är mest pojkar som bestämmer sig för att gå över tiden;) man kan ju alltid hoppas. Önsketänkande som bara den. Ingen som vill komma på fika imorgon? Dörren står öppen hela dagen, bara att höra av sig el hojta här inne. S

jag tror att det är en pojke.verkligen en busig bebbe.våra barn har varit större för varje gång.mellan sonen och stora tösen skillde det nästan ett kilo och 6 cm.men sonen var väldigt liten pga fel på moderkakan

fy vad sur man blev förut.han hem till 13:30 och tänkte se slutet på VBÅ.men de har ju ändrat tidernaSkrikandes.suck vad trött man blir.här har man väntat på att få tid att se serien.tur att vbå finns på nätet så man kan se serien

Maria84 skrev 2008-11-04 11:22:58 följande:
    Mammatill4a - en envis rackare du har, du minns väl hur envis Lucas var Men några dagar innan igångsättning så ville han ju ut självmant Hoppas på att eran skrutt vill det också! Här ska vi till VC i em. Inatt har varit hemskt, Lucas har hostat massor inatt också, hostar ju så han nästan kräks och så har han fått andnöd ett par ggr inatt så man har fått slita upp honom och stått vid fönstret med honom några ggr och några ggr på toaletten i ångor..Känner ju igen det då jag hoppas att han får lite medicin av doktorn sen.
    låter som falsk krupp.
Svar på tråden VI från Linköping