• cid

Västervik X

Snart är gamla tråden på utgång igen. Så här kommer en ny.
    Är världssämst på att skriva i tråden, så det är ju tur att ni andra är duktiga! Däremot är jag fltig på att läsa, så jag finns här i alla fall

Välkomna in alla gamla, nya och alla nyfikna!

• Svar på tråden Västervik X
  • lufsan78

trivs alla här i västervik

• Majalaja

Lufsan: Det verkar som om folk trivs bättre i Västervik än på nätet Dåligt med fart i den här tråden ibland, med andra ord.
    Själv har jag bott här i åtta år nu och lärt mig att trivas. Men det är inte helt lätt att komma hit och inte känna en enda människa, tyckte jag. Säkert lättare om åtminstone den ena parten i paret har anknytning hit och lite kontakter här. Men nu har det ordnat sig

• Endag

Lufsan;

Jag trivs. Bor iofs utanför V-vik. Men bodde inne i stan innan vi flyttade ut på landet.
    Skriver som Majalaja att det kan vara lite svårt att knyta nya kontakter, men det ordnade sig ändå ganska lätt tyckte jag. Har några toppenfina vänner här nu
    Var det du/ni som tänkte flytta hit?

• sunzhine

Är likasom de ovanstående inflyttat i v-vik, har bott här i 7 år men trivs som fisken, lite trist ibland kan det ju bli när man är uppvuxen i en storstad. Men det blir ju lite vad man gör det till. det är en perfekt stad för småbaarn att växa upp i lagom stor, mycket natur o bra dagis p skolor finns det

• Aannna

Jag är som många andra här inflyttad till västervik, har bott här sedan 2002, och jag trivs, men ja visst längtar man tillbaka ibland till Norrköping, men jag trivs här jag har min älskade familj och vänner, men som som flera oxå säger här så har det varit lite svårt att knyta nya kontakter men internet har ju hjälp till bla. familjeliv =) och det är ju aldrig fel =)

• Landrover

Precis som många nämnda flyttade jag till Västervik 1997 och bodde i lägenhet, 1999 Flyttade vi till Västervik igen men då till vårt lilla dockhus inne i stan. Jag har alltid trivts i Västervik. Precis lagom stort så allt finns, men ändå litet så man känner många och väldigt lite "problem". 2006 Flyttade vi ut på landet utanför en av västerviks förorter Ankarsrum. Eftersom jag är en naturmänniska trivs jag ännu bättre här, men skogen runt hörnet och frun kan ha alla hästar hemma.
    Jag kan inte tänka mig att flytta tillbaka till staden då jag trivs här ute. Jobbar med halva sverige som arbetsplats och gör mycket arbete vid dator hemma, helt suveränt.

Är det nån i tråden som är infödd Västervikare, eller måste man (vi) komma utifrån för att se stadens skönhet?

=/\=

• Malle85

Jag är uppväxt i Västervik. Har alltid trivs bra i staden. I 2007 flyttade vi en mil utanför till Gunnebo, här är det helt underbart nu när vi har barn och två hundar.

• ekarny
    Endag skrev 2008-10-31 10:10:16 följande:
    Lufsan;Jag trivs. Bor iofs utanför V-vik. Men bodde inne i stan innan vi flyttade ut på landet.Skriver som Majalaja att det kan vara lite svårt att knyta nya kontakter, men det ordnade sig ändå ganska lätt tyckte jag. Har några toppenfina vänner här nu Var det du/ni som tänkte flytta hit?
    Lufsan kanske också tänker flytta dit annars är vi på väg, men nu ser det inte så ljus ut på sälja hus frånten så vi får snällt sitta kvar tills allt lugnat sig

Frågade tidigare då vi ska upp innan jul till Vv hur är affärerna öppna i stan vardagar och helg? Är det någon Julmarknad i Vv snart?
    ¸.?°´¯) Älskade underbara Familj (¯`°?.¸
  • Ankan217

Jag är infödd Västervikare, och jag trivs jättebra här. Lagom stort. Vill man ha lite större kan man ju bara åka till Linköping för en dag.

Det är skönt med havsdoften, skulle aldrig kunna flytta till en stad utan vatten i närheten.

Svar på tråden Västervik X